ایستگاه وبلاگ اخبار خودرویی
خواندن 7 دقیقه
.
10 ساعت پیش
.
5 بازدید

معرفی موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

معرفی موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی در سال ۲۰۲۵ برای سفرهای طولانی و راحت طراحی شده‌اند. این مدل‌ها با پیشرانه‌های بزرگ و باک‌های سوخت حجیم، توانایی پیمایش صدها کیلومتر را بدون نیاز به توقف در جایگاه سوخت‌گیری فراهم می‌کنند. فناوری‌های پیشرفته در موتور، تعلیق و آئرودینامیک، بازدهی سوخت را بهینه کرده و راحتی را در مسافت‌های طولانی تضمین می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا موتورسواران بتوانند مسیرهای بین‌ش

ایندیان Roadmaster با محدوده پیمایشی ۳۸۰ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

معرفی بهترین موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی را با ایندیان رودمستر آغاز می‌کنیم هری و جاده‌های دورافتاده را با اطمینان و آرامش کامل طی کنند.که به تازگی به سبب دریافت به‌روزرسانی قابل توجه در بخش پیشرانه، در صدر اخبار قرار گرفته است. هرچند مدل سنتی رودمستر همچنان با بزرگ‌ترین موتور کمپانی ایندیان عرضه می‌شود.

پیشرانه تاندراستروک ۱۱۶ نمونه اعلای یک پیشرانه تورینگ است؛ یک واحد دوسیلندر با ظرفیت بالا، کورس بلند و زاویه کم بین سیلندرها که با گشتاور فراوان، مصرف سوخت ۵.۴۶ لیتر در هر کیلومتر را وعده می‌دهد. این ویژگی در کنار باک سوخت ۲۰.۸ لیتری، محدوده پیمایشی نسخه لیمیتد رودمستر را به ۳۸۰ کیلومتر می‌رساند که با توجه به وزن و ابعاد، رقم تحسین‌برانگیزی در نظر گرفته می‌شود. این موتورسیکلت همچنین به مجموعه کاملی از تجهیزات الکترونیکی و یک نمایشگر لمسی TFT غول‌پیکر ۷ اینچی مجهز است که در دو طرف آن عقربه‌های آنالوگ با قابلیت خوانش آسان قرار گرفته‌اند.

هوندا Gold Wing Tour با محدوده پیمایشی ۳۹۲ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

در جایگاهی بالاتر از رودمستر، هوندا گلدوینگ در جدول موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی قرار می‌گیرد. گلدوینگ امسال نیم‌قرن حضور به‌عنوان یکی از برترین موتورسیکلت‌های تورینگ جهان را جشن می‌گیرد. این مدل از نظر بازدهی ادعایی ۵.۳۸ لیتر در صد کیلومتر و حجم باک ۲۱.۲ لیتر، شباهت قابل توجهی به رودمستر دارد و محدوده پیمایشی آن به ۳۹۲ کیلومتر می‌رسد. حتی قیمت این دو موتورسیکلت نیز تنها چند صد دلار با هم تفاوت دارد. با این حال، از نظر سیستم انتقال قدرت به هیچ وجه قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

گلدوینگ به وسیله یک پیشرانه ۶ سیلندر تخت خنک‌شونده با مایع به حرکت درمی‌آید. این پیشرانه در کنار اولین و تنها جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت‌سرعته DCT در جهان، قدرت خود را از درایوشفت به چرخ عقب منتقل می‌کند. گلدوینگ نه تنها یک موتورسیکلت تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی است، بلکه بدون شک یکی از لوکس‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید که توانمندی و قابلیت اطمینان افسانه‌ای آن از برند سازنده‌اش نشأت می‌گیرد. قیمت مدل DCT از ۲۹۷۰۰ دلار و مدل DCT مجهز به ایربگ از ۳۳۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

هارلی دیویدسون Ultra Limited با محدوده پیمایشی ۴۱۵ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

مدل اولترا لیمیتد به زودی جای خود را به استریت گلاید اولترا خواهد داد، اما در حال حاضر تا اتمام موجودی به فروش می‌رسد. البته این موضوع جای تأسف بسیاری دارد، چون دوچرخ آمریکایی کماکان یکی از برترین توررهای هارلی بوده و با یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای آن، میلواکی‌ایت ۱۱۴ به حرکت درمی‌آید. این پیشرانه در اولترا لیمیتد مصرفی معادل ۵.۴۶ لیتر در صد کیلومتر دارد و به لطف باک ۲۲.۷ لیتری، می‌تواند مسافتی حدود ۴۱۵ کیلومتر را بدون نیاز به توقف در جایگاه سوخت طی کند.

بنابراین جای تعجب نیست که نام اولترا لیمیتد نیز در فهرست موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی دیده شود. این موتورسیکلت همچنین به طیف کاملی از تجهیزات الکترونیکی بهره می‌برد و علاوه بر سیستم صوتی ممتاز، به صندلی مسافری مجهز است که از حیث راحتی و تجمل، با صندلی راننده قابل رقابت است.

هارلی دیویدسون CVO Road Glide ST با محدوده پیمایشی ۴۲۵ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

مدل رودگلاید ST محصول واحد CVO با قیمت سرسام‌آور ۴۵ هزار دلار، در صدر فهرست موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون جای گرفته است. این مدل صرفا یکی از موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی نیست، بلکه یک مدل اسپرت در کلاس خود در نظر گرفته می‌شود که نسخه مسابقه‌ای اصلاح‌شده آن در سری مسابقات King of The Bagger حضور مداوم دارد.

در نسخه خیابانی، رودگلاید اس‌تی CVO در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت حدود ۵.۳۴ لیتر بنزین می‌سوزاند. حجم باک خودروی دوچرخ نیز ۲۲.۷ لیتر است. بنابراین راکب در صورت مهار دست راست خود، که به اندازه یک راهب به خویشتن‌داری نیاز دارد، می‌تواند مسافتی حدود ۴۲۵ کیلومتر را طی کند. به‌ عنوان مدل تراز اول هارلی، CVO رودگلاید اس‌تی تمامی امکانات رفاهی و سیستم‌های الکترونیکی نظارتی را در اختیار راکب خواهد گذاشت، البته به شرط خرید نسخه فول‌آپشن.

هارلی دیویدسون Street Glide/ Road Glide با محدوده پیمایشی ۴۲۵ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

عجیب است که مدل‌‌های استریت گلاید و رود گلاید ارقام مصرف سوخت دقیقا یکسانی با مدل CVO رودگلاید ST دارند. این دو موتورسیکلت هارلی دیویدسون نیز با مصرف سوخت ۵.۳۴ لیتر در صد کیلومتر، وارد فهرست موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی وارد می‌شوند.

استریت گلاید و رود گلاید به پیشرانه میلواکی‌ایت ۱۱۷ مجهز هستند که سرسیلندرهای آن به روش خنک‌سازی مایع  کاهش حرارت پیدا می‌کنند. به نظر می‌رسد حجم موتور کوچک‌تر و توان خروجی پایین‌تر، در رقم بازدهی بالا نقش دارند. به بیان بهتر، علیرغم تمام وزن اضافی ناشی از تجهیزات، این دو تورر فول‌درس هارلی دیویدسون با باک پر قادر به پیمایش مسافتی حدود ۴۲۵ کیلومتر هستند.

هارلی دیویدسون CVO Street Glide/ CVO Road Glide با محدودا پیمایشی ۴۳۴ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

برد ۴۳۴ کیلومتری مدل‌های دوقلوی CVO Glide قابل تحسین است و آن‌ها را در لیست بهترین موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی قرار می‌دهد. این مدل‌ها، بزرگ‌ترین پیشرانه در حال فروش هارلی دیویدسون را یدک می‌کشند. این پیشرانه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است که به گسترش وسیع گشتاور کمک می‌کند. این ویژگی هم‌معنی با نیاز به دریچه گاز کمتر و دور موتور پایین‌تر در شرایط یکسان است.

مصرف سوخت دوقلوهای هارلی دیویدسون ۵.۲۲ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و باک آن‌ها ۲۲.۷ لیتر گنجایش دارد. بدین ترتیب، محدوده پیمایشی قابل توجهی برای دو موتورسیکلت به ارمغان می‌آید و دیگر نیازی به توقف در مسیر نیست. درواقع از آنجا که امکانات و سیستم‌های الکترونیکی نظارتی متنوعی خواه به صورت استاندارد و خواه به صورت آپشنال در دسترس راننده قرار می‌گیرد، دیگ دلیلی برای توقف موتورسیکلت وجود ندارد.

بی‌ام‌و K 1600 GT با محدوده پیمایشی ۴۵۰ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

بی‌ام‌و K1600GT به وسیله یکی از تنها سه پیشرانه شش سیلندر موجود در موتورسیکلت‌های امروزی به حرکت درمی‌آید. این پیشرانه با قابلیت تولید ۱۶۰ اسب بخار، قدرتمند‌ترین موتور شش سیلندر تولید انبوه در بازار امروزی در نظر گرفته می‌شود.

با این همه سیلندر و این همه قدرت، جای تعجبی نیست که مصرف سوخت k1600GT به ۵.۸۸ لیتر در صد کیلومتر برسد. با این حال، یک باک بزرگ ۲۶.۵ لیتری به این دوچرخ آلمانی برد پیمایشی حدود ۵۱۲ کیلومتری را اعطا می‌کند و آن را در لیست موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی قرار می‌دهد. ناگفته نماند بی‌ام‌و هرگونه نگرانی بابت تلاطم ۷ گالون بنزین در با‌ک موتورسیکلت را از بین برده است. موتور با زاویه ۵۵ درجه به سمت جلو متمایل شده تا باک در پایین‌ترین نقطه شاسی قرار گیرد و اثر باک پر بر هندلینگ به حداقل برسد.

کاوازاکی Vulcan 900 LT با محدوده پیمایشی ۴۶۸ کیلومتر

تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی

مدل ولکان ۹۰۰ کاوازاکی ورودی غافلگیرکننده این فهرست است، نه فقط به دلیل حجم موتور، بلکه به این دلیل که حداقل چند نسل از بقیه موتورسیکلت‌های این لیست مسن‌تر است. این مدل در طول ۱۹ سال از زمان عرضه، اساسا بدون تغییر مانده، و با این حال ترکیب مصرف ۴/۲۷ لیتر در صد کیلومتر پیشرانه دوسیلندر خنک‌شونده با مایع و باک نسبتا بزرگ ۲۰ لیتری، برد پیمایشی نزدیک به ۴۸۰ کیلومتر را به موتورسیکلت می‌دهد.

با این حال به عنوان یکی از برترین موتورسیکلت‌های تورینگ با بیشترین محدوده پیمایشی در چند سال اخیر، ولکان ۹۰۰ از جنبه‌های مختلف دیگر یک محصول مدرن به حساب می‌آید. سیستم تعلیق آن در هر دو طرف از قابلیت تنظیم پیش‌بار پشتیبانی می‌کند و موتور تنها از جنبه ظاهری به وسیله باد خنک می‌شود تا حس زیبایی‌شناسی مدل‌هایی مانند Fat Boy را در بیننده القا کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0