پیشرفت تکنولوژی باعث شده ماهیت و رسالت اصلی برخی وسایل نقلیه به دست فراموشی سپرده شود. این موضوع در مورد کروزرها صدق میکند. آنها با هدف ارائه حس رانندگی ناب و آزاد وارد بازار شدند، اما تمرکز قدرت و پیچیدگی برای ماندن در جایگاه رقابت، لذت سواری با کروزرها را از بین برد. خوشبختانه در بین مدلهای امروزی، گزینهای وجود دارد که با نشستن پشت دستهفرمان آن، مجددا عاشق گردش با موتورسیکلت میشوید. در این مقاله از ایستگاه به بررسی استریت باب هارلی دیویدسون میپردازیم که نهایت لذت کروزینگ را ارائه میدهد.
بازگشت لذت کروزینگ با استریت باب
گاهی اوقات ناامید شدن از همهچیز آسان است. زندگی به نوعی مانع بهترین برنامههای از پیش تعیینشده میشود و این انحرافات زمان و انرژی زیادی را از شما میگیرد. این اتفاق میتواند در مورد موتورسواری و لذتی که برای شما به ارمغان میآورد نیز رخ دهد.
نگهداری موتورسیکلت، محافظت از آن در ماههای سرد زمستان و تمیز کردن گرد و غبار از روی تجهیزات موتورسواری پس از فرارسیدن بهار، کار چندان آسانی نیست. گذشته از اینها، بحث بررسی مایعات و شل بودن زنجیر، اطمینان از روغنکاری زنجیر یا تسمه نیز مطرح است. این لیست میتواند طولانی شده و به مانعی برای شروع رانندگی تبدیل شود.
موتورسیکلتهای کروزر در ابتدا با رسالت به حداقل رساندن دردسرساز فوق به تولید رسیدند. قرار بود این موتورسیکلتها ساده باشند و به شما اجازه دهند تا از لحظه لذت ببرید، باد به صورتتان بخورد و امیدوار باشید که طلوع یا غروب خورشید باشکوهی را تجربه کنید.
با این حال، کروزرهای مدرن امروزی مرتکب اشتباه یکسان در سایر کلاسهای موتورسیکلت شدهاند؛ پیچیدگی بیش از حد و قدرت بیش از حد. این دو مشخصه باعث شده قیمت به اندازهای بالا برود که از لذت سواری با کروزرها صرفنظر کنید. خوشبختانه، یک کروزر وجود دارد که همه این موارد را به خوبی متعادل میکند. درواقع، آنقدر خوب است که شما را دوباره عاشق کروز میکند.

استریت باب هارلی دیویدسون با قیمت پایه ۱۵۹۹۹ دلار
هارلی دیویدسون استریت باب (Street Bob) به عنوان مدل پایهای از خانواده سافتِیل (Softail)، جایگاهی میان سری اسپرتستر (Sportster) و مدلهای بالاتر دارد. نکته قابل توجه این است که پس از کاهش قیمت اخیر، این مدل حالا دقیقا همقیمت با اسپرتستر S، و تبدیل به گزینهای اقتصادی با ارزش واقعی شده است.
اسپرتستر S با طراحی مدرن و ویژگیهای اسپرت، بازار هدف متفاوتی دارد و به همین دلیل کاهش قیمت استریت باب تأثیری بر فروش آن نخواهد داشت. در مقابل، رقبای اصلی این مدل از برند ایندیان شامل اسکات سکستی (Scout Sixty) با قیمت کمتر و همینطور مدل ۱۰۱ اسکات (101 Scout) با قیمت بالاتر میشوند. سری چیف ایندیان نیز عموما در ردههای قیمتی بالاتری قرار دارند.
هارلی دیویدسون با کاهش قیمت استریت باب همان راهبردی را دنبال کرده که پیشتر با مدل نایتستر (Nightster) انجام داد؛ ارائه تجربه اصیل یک موتورسیکلت هارلی با قیمتی همتراز یا حتی کمتر از رقبا. این حرکت، ارزشی خارقالعاده برای طرفداران برند مشهور H-D خلق کرده است.
پیشرانهای بزرگ، پرگشتاور و اصیل از نوع V-Twin در استریت باب جاسازی شده که روح هارلی دیویدسون را در خود حفظ میکند. طراحی کلاسیک و خالص هارلی، همراه با فناوریهای الکترونیکی روز، ترکیبی خیرهکنندهای را به وجود آورده است، آنهم با قیمتی که واقعا موجب شگفتی میشود. بدون شک هارلی دیویدسون استریت باب همان موتورسیکلتی است که عشق به کروزینگ را دوباره در وجود سرنشین زنده میکند؛ محصولی با ترکیب نادر از اصالت، قدرت و ارزش واقعی.
پیشرانه استریت باب هارلی دیویدسون
استریت باب هارلی دیویدسون همواره مقرون بهصرفهترین راه برای تجربه توانمندی پیشرانه میلواکیایت بوده است. این ویژگی اهمیت خاصی دارد، چراکه میلواکیایت برای شرکت هارلی دیویدسون مفهومی فراتر از یک پیشرانه معمولی را به دوش میکشد، برخلاف پیشرانه روولوشن مکس که فاقد چنین جایگاهی است.
این پیشرانه با ظرافت تمام تعادلی را میان سنت و نیاز به پیشرفت برقرار کرده و به صورت ماژولار طراحی شده است. مدلهای مختلف با حجم یکسان، از سیستمهای خنککاری متفاوت (هوا/روغن یا مایع) بهره میبرند و با سطوح مختلف قدرت و گشتاور عرضه میشوند تا دقیقا با ماهیت هر مدل همخوانی داشته باشند.

در استریت باب هارلی دیویدسون چنین فلسفهای به معنای تجربهای اصیل از یک موتور V-Twin (دو سیلندر با پیکربندی V شکل) تفسیر میشود که هم اصالت شرکت آمریکایی را حفظ میکند و هم از مزایای فناوری روز بهره میگیرد.
استریت باب هارلی دیویدسون به پیشرانه میلواکیایت 117 کلاسیک مجهز است که یک پیشرانه دوسیلندر بزرگ با تمرکز بر ایجاد گشتاور بالا در دورهای پایین به حساب میآید. این پیشرانه ۱۹۱۷ سیسی با مهارت خاصی ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور را در تنها در دور موتور ۲۵۰۰ تولید میکند، در حالی که حداکثر قدرت ۹۸ اسب بخاری در دور موتور ۴۶۰۰ به دست میآید. فاصله قابل توجه بین دورهای حداکثر گشتاور و حداکثر قدرت، انعطافپذیری خارقالعاده این موتور را به نمایش میگذارد.
این پیشرانه که با جعبهدنده شش سرعته هماهنگ شده، هم در محیط شهری و هم در جادههای بینشهری عملکرد درخشانی از خود نشان میدهد. سیستمهای پیشرفته الکترونیکی شامل کنترل الکترونیکی دریچه گاز با چهار حالت رانندگی، کروز کنترل، کنترل کشش در پیچها و سیستم کنترل گشتاور در پیچها، تجربه رانندگی ایمن و لذتبخشی را برای سوارکار فراهم میآورند. این تکنولوژیها در کنار عملکرد خیرهکننده، استریت باب را به یکی از کاملترین موتورسیکلتهای کروزر در رده خود تبدیل کرده است.
شاسی استریت باب، نقطه آغاز سفارشیسازی
استریت باب هارلی دیویدسون از جنبههای متعدد یک کروزر اصیل به حساب میآید. شرکت آمریکایی با آگاهی کامل از این موتورسیکلت، از شاسی دوبل سنتی استفاده کرده است؛ طراحی که به گذشته تعلق دارد.
اگرچه این شاسی برای ارائه عملکرد و هندلینگ بهتر در محدوده قیمتی خود تنظیم شده، اما هدف دیگری در کاربرد آن لحاظ شده است. برخلاف شاسی پیشرفته اسپرتستر S که عملکردی عالی را در پیچها به نمایش میگذارد، ولی امکان شخصیسازی چندانی را فراهم نمیآورد، استریت باب گزینهای ایدهآل برای سفارشیسازی در نظر گرفته میشود.
اگر به دنبال خلق یک کروزر یا چاپر منحصر به فرد هستید، استریت باب یک نقطه آغازین بینظیر است. وجود موتور میلواکیایت در این مدل را نیز میتوان به منزله دسترسی به طیف گستردهای از آپشنهای ارتقادهنده دانست. این ویژگیها در کنار یکدیگر، استریت باب هارلی دیویدسون را به بستری ایدهآل برای مشتریانی تبدیل میکند که به دنبال ترکیبی از اصالت، قابلیتهای مدرن و امکان شخصیسازی گسترده هستند.

تعلیق، ترمز و وزن موتورسیکلت استریت باب
سیستم تعلیق استریت باب هارلی دیویدسون در بخش جلو به یک دوشاخ معمولی با سوپاپهای خمشی دوگانه و در بخش عقب به یک مونوشوک مخفی در زیر صندلی مجهز است. این طراحی، ظاهری جذاب و کلاسیک شبیه به هاردتیل (Hardtail) را برای کروزر دوستداشتنی فراهم آورده، بدون آنکه سختی و ناراحتی مدلهای هاردتیل را به همراه داشته باشد.
در بخش ترمزها، یک دیسک ۳۰۰ میلیمتری با کالیپر چهار پیستونی ثابت در جلو و یک دیسک ۲۹۲ میلیمتری با کالیپر دو پیستونی شناور در عقب تعبیه شدهاند. با توجه به وزن تقریبی ۲۹۵ کیلوگرمی موتورسیکلت، این سیستم ترمز بیش از حد مناسب به نظر میرسد. از طرف دیگر، سیستم ترمز به ABS مخصوص پیچها مجهز شده که ایمنی را افزایش میدهد بنابراین استریت باب، موتورسیکلتی است که حس واقعی از رانندگی ایمن و لذتبخش را به سرنشین القا میکند.
رینگهای آلیاژی ریختهگری شده به صورت استاندارد برای این موتورسیکلت ارائه شدهاند. هرچند مشتری میتواند رینگهای چندپره تیوبلس را نیز برای موتورسیکلت خود انتخاب کند. سیستم نظارت بر فشار باد تایرها نیز برای افزایش ایمنی در استریت باب هارلی دیویدسون تعبیه شده است.

امکانات و تجهیزات استریت باب هارلی دیویدسون
استریت باب با ظاهری ساده و مینیمال، مجموعهای از ویژگیهای پیشرفته را در خود جای میدهد. نمایشگر ترکیبی آنالوگ-السیدی ۴ اینچی دایره شکل شاید در نگاه اول کمی ناامیدکننده به نظر برسد، ولی با تم مینیمال موتورسیکلت همخوانی دارد. این نمایشگر در مدل پایه نایتستر نیز به کار رفته است.
استریت باب هارلی دیویدسون از تجهیزات ایمنی پیشرفتهای بهره میبرد که پیشتر نیز به آنها اشاره شد؛ سیستم کنترل کروز، حالتهای مختلف رانندگی و سیستم نظارت بر فشار باد تایرها. چراغهای تماما الایدی نیز از دیگر ویژگیهای برجسته موتورسیکلت محسوب میشود. این مدل در عین حفظ سادگی ظاهری، از فناوریهای کاربردی و ایمنی بهره میبرد که تجربه رانندگی مطمئن و لذتبخشی را فراهم میآورند.
فهرست آپشنهای استریت باب بسیار گسترده است و با انتخاب لوازم جانبی، قیمت موتورسیکلت افزایش پیدا میکند. چرخهای پرهدار تیوبلس با افزایش قیمت ۸۰۰ دلار، رنگآمیزی زرد درخشان با افزایش ۵۲۵ دلار و صندلی راحت سانداونر برای سفرهای طولانی با افزایش قیمت ۴۱۵ دلار، در مجموع ۱۷۴۰ دلار را به قیمت پایه دوچرخ آمریکایی اضافه میکنند. این انتخابها در کنار هم میتوانند تجربه رانندگی با استریت باب را به سطحی بالاتر ارتقا دهند، بیآنکه از اصالت طراحی این موتورسیکلت کاسته شود.





دیدگاهتان را بنویسید