به دلایل متعدد از جمله تعرفههای بالا، ارزش بالای دلار و محدودیت در واردات، خودروهای خارجی که قرار بود به منظور تنظیم تفاوت میان عرضه و تقاضا روانه بازار شوند، با قیمت بالایی در دسترس مشتریان قرار گیرند. متوسط قیمت خودروهای وارداتی در کشور ۳ میلیارد تومان است، ولی در بین آنها مدلهایی نیز وجود دارند که فعلا به این رقم متوسط نرسیدهاند. در این مقاله از مجله ایستگاه به معرفی بهترین خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد تومان میپردازیم.
توجه داشته باشید که قیمت خودروهای معرفیشده در این مقاله مربوط به مردادماه ۱۴۰۴ میشود. اکثر این خودروها به تازگی در سامانه یکپارچه با قیمت علیالحساب و در مبادی ورودی به عرضه درآمدهاند و تخمین قیمت نهایی آنها بر اساس تعرفههای فعلی انجام شده است.
نیسان سیلفی هیبرید پلاس با حداقل قیمت ۲.۸ میلیارد تومان

آرین موتور به تازگی نیسان سیلفی هیبریدی را با قیمت پایه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سامانه یکپارچه به عرضه درآورده است. با این وجود گفته میشود قیمت نهایی خودرو حداقل ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. محصول هیبریدی آرین موتور به دلیل مصرف سوخت پایین، گزینهای ایدهآل برای خرید نزد صرفهجوگران و دوستداران محیط زیست به شمار میآید.
سیلفی در لیست بهترین خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد تومان قرار میگیرد. این ماشین به پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری مجهز است که به عنوان ژنراتور، برای تأمین برق موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری ایفای نقش میکند. مصرف سوخت این ماشین در سرعتهای مختلف بین ۳.۷ تا ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. سیلفی از ۵ حالت رانندگی مختلف پشتیبانی کرده و یک خودروی عالی برای رفت و آمدهای شهری به شمار میرود. این ماشین دیفرانسیل جلو میتواند به سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
لاماری هیبریدی با قیمت ۲.۷۹۸ میلیارد تومان

لاماری هیبریدی نخستین محصول وارداتی آرین پارس موتور است که به تازگی با قیمت قطعی ۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان به فروش رسید. واردکننده ایرانی قصد دارد به زودی فاز مونتاژ این محصول را آغاز کند. ولی تا آن زمان، لاماریهای موجود در بازار از نوع کاملا وارداتی هستند که در چین با نام فورتینگ T5 دانگفنگ شناخته میشوند.
کراس اوور نیمه برقی و اسپرت آرین پارس موتور به عنوان یکی از بهترین خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد تومان، از موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره میبرد که با یک موتور الکتریکی جفت شده است. بدین ترتیب، مجموع خروجی پیشرانه به ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر میرسد. گیربکس DHT مسئول انتقال قوای محرکه است. این ماشین در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت با سرعتهای ترکیبی حدود ۵.۳ لیتر بنزین میسوزاند. بد نیست بدانید این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از سازمان CNCAP دریافت کند.
مزدا ۳ با حداقل قیمت ۲.۵ میلیارد تومان

مزدا ۳ آفتاب خودرو با قیمت پایه ۲ میلیارد و ۱ میلیون تومان به احتمال زیاد در لیست خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد تومان قرار میگیرد، چراکه قیمت نهایی آن هنوز مشخص نشده است. گفته میشود این ماشین با حداقل قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دست مصرفکننده نهایی خواهد رسید. البته بهمن موتور به عنوان یکی از فروشندگان مزدا ۳، در تیرماه سال جاری این خودرو را با قیمت ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان به فروش رساند. اما مزدا ۳ آفتاب خودرو از لحاظ تجهیزات با مزدا ۳ بهمن موتور فرق دارد.
در هر صورت، وارداتی آفتاب خودرو به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که از فناوری اسکایاکتیو G بهره میگیرد. این موتور حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تحویل میدهد تا چرخهای جلو را به حرکت درآورد. مزدا ۳ با سرعت ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت در جاده میتازاند و مصرف سوخت ترکیبی آن، ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.
به عنوان یک نکته مهم درباره مزدا ۳ وارداتی آفتاب خودرو میبایست به کاربرد تعلیق عقب تورشن بیم به جای مولتی لینک اشاره کرد. با اینکه مولتی لینک هندلینگ و پایداری بهتری را در مسیرهای پرپیچ و خم ارائه میدهد، ولی تورشن بیم سواری نرمتری را فراهم میآورد. این در حالی است که وارداتیهای بهمن موتور از سیستم تعلیق مولتی لینک در بخش عقب استفاده میکنند.
مزدا CX-30 با حداقل قیمت ۲.۹ میلیارد تومان

یکی دیگر از مدلهایی که به سختی در لیست بهترین خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد دلار جای میگیرد، محصول دیگری از آفتاب خودرو به نام مزدا CX-30 است. این ماشین به تازگی با قیمت پایه ۲ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان پیشفروش شده و گفته میشود قیمت نهایی خودرو به حدود ۲.۹ میلیارد تومان خواهد رسید.
کراس اوور ساب کامپکت مزدا CX-30 نیز به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی سری اسکایاکتیو مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۵۸ اسب بخار و ۲۰۲ نیوتن متر میرسد. این مشخصات از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو وارد شده و ماشین را به حرکت وامیدارد.
سیستم انحصاری مزدا به نام i-Stop یکی از مزایای مدل CX-30 محسوب میشود که با خاموش کردن موتور در زمان توقف خودرو، به کاهش مصرف سوخت کمک میکند. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر، حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت، شتابگیری صفر تا صد ۸.۸ ثانیهای، تعلیق جلو مک فرسون، تعلیق عقب توئیست بیم، ترمز دیسکی خنک روی چرخهای جلو و ترمز دیسکی معمولی روی چرخهای عقب، از دیگر مشخصات CX-30 هستند.
تویوتا کرولا کراس هیبرید با حداقل قیمت ۲.۷ میلیارد تومان

کرولا کراس هیبریدی یکی از پرطرفدارترین خودروهای برند تویوتا به شمار میرود که شرکتهای متعددی از جمله برساوش خودرو، الماس خودرو نامی و هما تلکام اقدام به عرضه آن در بازار کشور کردهاند. قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید در مبادی ورودی حدود ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.
در حالی که رقم دقیقی به عنوان قیمت نهایی کرولا کراس هیبرید از سوی برساوش تعیین نشده، اما هما تلکام و الماس خودرو نامی به تازگی این کراس اوور جذاب ژاپنی را قیمتگذاری کردهاند. کرولا کراس الماس خودرو نامی با حدود ۲.۸ میلیارد تومان و کرولا کراس هما تلکام با حدود قیمت ۲.۴ میلیارد تومان به فروش رسیدهاند. بنابراین میتوان تویوتا کرولا کراس هیبرید را در لیست خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد تومان قرار داد.
این خودرو، به سبب استفاده از پیشرانه هیبریدی مصرف سوخت پایینی دارد. موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با یک موتور برقی همکاری کرده و در مجموعه، ۱۹۶ اسب بخار قدرت از طریق گیربکس eCVT به چرخهای جلو وارد میشود. کرولا کراس هیبریدی در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت با سرعتهای متفاوت حدود ۴.۵ بنزین مصرف میکند.
سوزوکی جیمنی ۳ درب با حداقل قیمت ۲.۵ میلیارد تومان

لیست بهترین خودروهای وارداتی ارزانتر از ۳ میلیارد تومان را با یک خودروی محبوب و پرطرفدار آفرودی به نام جیمنی به پایان میرسانیم. سوزوکی جیمنی، محصول وارداتی راسا موتور خاورمیانه در دو نسخه ۳ درب و ۵ درب وارد بازار شده که نسخه سه درب آن با قیمت مبادی ورودی ۲ میلیارد ۱۰۰ هزار تومان، به احتمال قوی با ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان در دسترس مشتریان قرار گیرد. البته که قیمت این خودرو در بازار آزاد لااقل ۱ میلیارد تومان بیشتر است!
در هر صورت، جیمنی ۳ درب خودروی مورد علاقه جوانان و آفرودبازها به حساب میآید. این ماشین به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک مجهز بوده و چرخهای آن با ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور به حرکت درمیآیند.
شتابگیری خودرو چندان جای بحث ندارد و مسلما کاربران جیمنی به دنبال شتاب و سرعت نیستند. ساختار شاسی مستقل نردبانی با تعلیق صلب سه اتصالی، سیستم چهارچرخ محرک غیر دائم، پشتیبانی از حالات رانندگی 4L، 4H و 2H و همینطور قفل محورهای محرک، قابلیتهای آفرودی هستند که ارزش جیمنی را بالا میبرند.





دیدگاهتان را بنویسید