ایستگاه وبلاگ اخبار خودرویی
خواندن 7 دقیقه
.
1 ماه پیش
.
45 بازدید

گلدوینگ تور ۲۰۲۵ قدرتمندترین موتورسیکلت تورینگ هوندا

گلدوینگ تور ۲۰۲۵ قدرتمندترین موتورسیکلت تورینگ هوندا

موتورسیکلت گلدوینگ هوندا همواره نماد لوکس بودن، پیمایش مسافت طولانی، قدرت بی‌چون و چرا و جذابیت کلاسیک بوده و این سنت شکوهمند را در سال ۲۰۲۵ ادامه داده است. در واقع گلدوینگ تور ۲۰۲۵ با تکامل و آسایش بیشتر و همین‌طور قدرت مضاعف روانه بازار شده و در حال حاضر قدرتمندترین موتورسیکلت تورینگ هوندا به حساب می‌آید. هوندا با حفظ دی‌ان‌ای اصیل گلدوینگ، که برای دهه‌ها سلطان بی‌رقیب تورینگ بوده، نسل جدید این موتورسیکلت را با بهره‌گیری از فناوری‌های روز ارتقا داده است. در این مقاله از ایستگاه به معرفی جدیدترین مدل تورر گلدوینگ می‌پردازیم.

گلدوینگ تور ۲۰۲۵ معرف یک سبک زندگی خاص

هوندا گلدوینگ نخستین بار در سال ۱۹۷۴ به عرضه درآمد و تاکنون دست‌خوش تغییرات بسیاری قرار گرفته است. گلدوینگ‌های امروزی را به هیچ وجه نمی‌توان با مدل‌های متعلق به زمان پدربزرگ‌ها مقایسه کرد. تورر جدید گلدوینگ، یک ماشین فوق پیشرفته و مناسب برای رانندگی در بزرگراه‌ها است که ظاهری همچون یک کشتی فضایی دارد.

گلدوینگ تور ۲۰۲۵ از تمام قابلیت‌های دیجیتالی و امکانات لوکس مورد انتظار برخوردار بوده و در عین حال، قدرتی غافلگیرکننده زیر صندلی خود پنهان ساخته که حتی رانندگان باتجربه را متحیر می‌کند. این موتورسیکلت با ارائه آرامش یک لیموزین در بزرگراه‌ها و چابکی یک اسپرت تورر در مسیرهای پرپیچ و خم کوهستانی، یک شخصیت دوگانه را از خود نشان می‌دهد.

خرید هوندا گلدوینگ تنها به معنای مالکیت یک موتورسیکلت نیست، بلکه به پذیرش فلسفه‌ای خاص از سفر اشاره می‌کند؛ جایی که مسیر، مقصد اصلی به حساب می‌آید. مالکان گلدوینگ عاشق پیمایش مسافت‌های طولانی هستند و این کار را با استایل خاص خود انجام می‌دهند. از اجتماعات و کلاب‌های انحصاری گرفته تا افتخار پیمایش مرزها، یک فرهنگ کامل حول این موتورسیکلت شکل گرفته است.

رانندگان گلدوینگ تنها در تعطیلات آخر هفته به فکر سفر نمی‌افتند، بلکه ایالت‌ها را طی می‌کنند. پیروی از این سنت به خوبی در گلدوینگ تور ۲۰۲۵ دیده می‌شود، در حالی که حس مدرنیته بودن به همراه دارد. گلدوینگ موتورسیکلتی است که به ریشه‌های خود احترام می‌گذارد، اما در گذشته زندگی نمی‌کند. رانندگانی که به دنبال لوکس بودن، قدرت و پرفورمنس هستند، هیچ موتورسیکلت دیگری را به گلدوینگ ترجیح نمی‌دهند.

گلدوینگ تور ۲۰۲۵

قلب تپنده ۱۲۵ اسب بخاری با عملکرد روان

در هسته گلدوینگ تور ۲۰۲۵ یک پیشرانه ۱۸۳۳ سی‌سی ۶ سیلندر قرار دارد که همچون سمفونی می‌نوازد و به موتورسیکلت اجازه می‌دهد به نرمی ابریشم حرکت کند. این پیشرانه هیولایی ۱۲۵ اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری حدود ۱۷۰ نیوتن متر به وجود می‌آورد. این ارقام برای یک موتورسیکلت سایزمتوسط، کمی بالا به نظر می‌رسند. اما جادوی واقعی پیشرانه نه در تولید قدرت، بلکه در انتقال آن نهفته است.

تولید گشتاور در دورهای پایین موتور و ثبات آن در تمام محدوده دور، به این معنی است که سبقت‌گیری در بزرگراه با آرامش و اطمینان کامل انجام می‌شود. تنها کافیست گاز را بچرخانید تا گلدوینگ با ظرافتی مثال‌زدنی و قدرتی نافذ به جلو حرکت کند. حتی زمانی که موتورسیکلت به طور کامل بارگذاری شده باشد، هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد و بدون هیچ فشار یا سروصدای اضافی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت دوکلاچه (DCT) نیز به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از این تجربه باقی مانده است. گیربکس هفت سرعته، امکان رانندگی بدون نیاز به کلاچ و تعویض دنده را فراهم می‌آورد، درست مثل رانندگی با یک اسکوتر فوق قدرتمند. راکب همچنین می‌تواند با فعال کردن حالت دستی، کنترل را از طریق پدال شیفترها در دست بگیرید. در هر دو حالت، انتقال قدرت به شکلی یکپارچه، نرم و بی ‌کم و کاست انجام می‌شود.

مشخصات پیشرانه گلدوینگ تور ۲۰۲۵

پیکربندی پیشرانه ۱۸۳۳ سی‌سی ۶ سیلندر تخت با سیستم خنک‌سازی مایع
قطر سیلندر / کورس پیستون ۷۳ میلی‌متر / ۷۳ میلی‌متر
نسبت تراکم ۱۰.۵ به ۱
قدرت ۱۲۵.۳ اسب بخار
گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی، ۷ سرعته اتوماتیک DCT

 

گلدوینگ تور ۲۰۲۵

ساخته‌شده با هدف بلعیدن جاده

گلدوینگ تور ۲۰۲۵ نه تنها برای حرکت سریع در خط مستقیم، بلکه با هدف پیمایش مسافت‌های طولانی بدون ایجاد حس خستگی در راننده طراحی و ساخته شده است. شاسی این موتورسیکلت در طول سال‌ها بهینه‌سازی شده تا چابکی تحسین‌برانگیزی به این غول بزرگ ببخشد. به لطف سیستم تعلیق دوجناقی در جلو، بخش جلوی موتورسیکلت حتی در پیچ‌های کوهستانی نیز حس ثبات و قابلیت پیش‌بینی را حفظ می‌کند.

هوندا همچنین در توزیع وزن غوغا به پا کرده است. این موتورسیکلت با وزن حدود ۳۸۵ کیلوگرم، حجم خود را به خوبی پنهان می‌کند. هندلینگ در سرعت‌های پایین بسیار آسان است، به ویژه با کمک ویژگی‌هایی مثل حالت راه‌رفتن یا همان Walking Mode که به موتورسیکلت اجازه می‌دهد به آرامی به سمت جلو یا عقب بخزد. این قابلیت به طور خاص برای حرکت در پارکینگ به کار می‌آید.

گلدوینگ تور ۲۰۲۵ تجربه سواری فوق‌العاده‌ای را حین عبور از بزرگراه‌ها به سرنشین انتقال می‌دهد؛ گویی روی مبل نرم و راحتی نشسته‌اید که به شکلی معجزه‌آسا همانند یک تورر اسپرت در پیچ‌ها حرکت می‌کند. کروز کنترل، تنظیم الکترونیکی پیش‌بارگذاری و بادگیر قابل تنظیم، خصوصیاتی هستند که در کنار یکدیگر سواری‌ طولانی را نه تنها قابل تحمل، بلکه اعتیادآور می‌کنند.

مشخصات شاسی هوندا گلدوینگ

شاسی فریم دوقلو دایکست آلومینیومی
تعلیق جلو دوجناغی، با قابلیت جابجایی ۱۰۹ میلی‌متر
تعلیق عقب بازوی شناور یک‌طرفه پرو-آرم با مونوشوک پرو-لینک با قابلیت جابجایی ۱۰۴ میلی‌متر
ترمز جلو دیسک شناور دوگانه ۳۲۰ میلی‌متری با کالیپرهای ۶ پیستونی، لنت‌های متخلخل
ترمز عقب دیسک ۳۱۶ میلی‌متری با کالیپر شناور ۳ پیستونی، لنت‌های متخلخل
فاصله میان محوری ۱۶۹۹ میلی‌متر
زاویه چرخ نسبت به عمود ۳۰.۵ درجه
فاصله افقی بین محور فرمان و نقطه تماس تایر با زمین ۱۰۹ میلی‌متر
ارتفاع صندلی ۷۴۴ میلی‌متر
وزن خالص ۳۸۳ کیلوگرم (نسخه دستی)، ۳۸۴ کیلوگرم (نسخه اتوماتیک)

 

فناوری‌های به‌کاررفته در گلدوینگ تور ۲۰۲۵

کاربرد فناوری در برخی موتورسیکلت‌ها بسیار افراطی به نظر می‌رسد. اما این موضوع در مورد هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵ صادق نیست. تمام ویژگی‌های گلدوینگ تور هدفمند بوده و به طور شگفت‌آوری کاربرپسند هستند. نمایشگر ۷ اینچیTFT اطلاعات کامل درباره سفر و موتورسیکلت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف سیستم راید بای وایر (Ride-By-Wire)، چهار حالت مختلف تور، اسپرت، اکونومی و بارانی جهت رانندگی با گلدوینگ تور ۲۰۲۵ ارائه شده که هر یک بسته به انتخاب راکب و شرایط جاده، رفتار موتورسیکلت را به طور محسوس عوض می‌کنند.

سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز ضد قفل، دستیار شروع حرکت در سربالایی، دنده معکوس، دسته‌فرمان گرم‌شونده و صندلی‌های مجهز به گرم‌کن، از دیگر امکانات این موتورسیکلت ژاپنی به حساب می‌آیند.

هوندا گلدوینگ تور ۲۰۲۵ سلطان بی‌رقیب جهان تورینگ

هوندا گلدوینگ تور نه تنها تاج خود را حفظ کرده، بلکه آن را بیش از هر زمان دیگری درخشان‌تر کرده است. مدل ۲۰۲۵ قدرتمندترین، پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین نسخه از موتورسیکلت تورینگ پرچم‌دار هوندا تا به امروز در نظر گرفته می‌شود. البته قیمت آن کم نیست و از حدود ۲۸۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. اما در مقایسه با موتورسیکلت‌های مجهز هارلی دیویدسون یا بی‌ام‌و، گلدوینگ یک انتخاب مقرون ‌به‌صرفه به شمار می‌رود، به ویژه وقتی‌که پای اعتبار هوندا در قابلیت اطمینان و هزینه‌های نگهداری پایین در میان باشد.

این موتورسیکلت، پرفورمنس رقابتی خود را با آسایشی فوق‌العاده ترکیب می‌کند، به نحوی که حتی پس از پیمودن ۸۰۰ کیلومتر مسافت، راکب بدون کوچک‌ترین خستگی می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. گلدوینگ تور ۲۰۲۵ به فناوری‌های هوشمند متنوع و در عین حال ساده و کاربرپسند مجهز است. دوچرخ ژاپنی علیرغم جثه بزرگ، وزن پایینی دارد و یک توصیف جسورانه از محصولی به حساب می‌آید که عملکرد و پرفورمنس واقعی را بازتاب می‌کند.

در دنیایی که بسیاری از موتورسیکلت‌ها به سمت کوچک‌تر، سبک‌تر و مینیمالی بودن پیش می‌روند، گلدوینگ تور باافتخار مسیر مخالف را در پیش گرفته است؛ قدرت فراوان، راحتی بسیار، سفرهای جاده‌ای طولانی، بدون اینکه خصیصه‌ای فدای دیگری شود.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0