کروزرهای راحت برای ماجراجویی تعادلی دلپذیر بین روحیه آرام و قابلیت اعتماد بالا ارائه میدهند. برخلاف نمونههای اسپرت که اغلب به مراقبت بیشتری نیاز دارند، این موتورسیکلتهای سنتی با مکانیک قابل اطمینان، آرامش خاطر را در اولویت قرار میدهند. هدف، لذت بردن بیدغدغه از سواریهای آخر هفته و کشف مسیرهای ناشناخته است، بدون نگرانی از بابت بازگشت به خانه. آنها نه تنها در طراحی راحت هستند، بلکه با دوام و اتکاپذیری خود، تبدیل به همراهی ایدهآل برای گشت و گذارهای طولانی و ماجراجوییهای لذتبخش میشوند. با ایستگاه در معرفی این موتورسیکلتهای راحت و مناسب برای گردش آخر هفته همراه باشید.
هوندا Shadow با قیمت پایه ۷۹۴۹ دلار

نخستین گزینه در لیست کروزرهای راحت برای ماجراجویی و گردشهای آخر هفته، یکی از محصولات جذاب هوندا به نام شدو است. شدو شاید قدیمی به نظر برسد، اما به اندازهای دوستداشتنی و قابل اعتماد است که جدیدترین مدل از ترمز دیسکی عقب و سیستم ABS بهره میگیرد.
شدو همچنین از یک پیشرانه ۷۵۰ سیسی دو سیلندر منحصر به فرد استفاده میکند که هر سیلندر آن شامل ۳ سوپاپ میشود. این پیشرانه با کمک یک جعبهدنده با نسبت دندههای گسترده، چرخ عقب را به حرکت میاندازد. بقیه اجزای موتورسیکلت کروزر هوندا تماما مکانیکی و آنالوگ هستند و برای همیشه همینطور باقی میماند.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ هوندا شدو
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۵۲ درجه |
| حجم | ۷۴۵ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۴۴.۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۶۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۵ سرعته |
| فاینال درایو | شفت درایو (میلهای) |
یاماها Bolt R-Spec با قیمت پایه ۸۹۹۹ دلار

یاماها بولت R-Spec مدلی است که وقتی دلتان برای هارلی اسپورتستر قدیمی تنگ میشود، باید به آن نگاه کنید. موتورسیکلت ژاپنی شباهت بسیاری به این مدل قدیمی دارد و منصفانه بگوییم، از عهده این نقش به خوبی برآمده است. بولت R-Spec از یک پیشرانه خنک شونده بادی استفاده میکند، پس نباید از لحاظ تولید قدرت انتظار بالایی از آن داشت. با این وجود، میزان گشتاور تولیدی قابل تحسین است. به عنوان یکی دیگر از کروزرهای راحت برای ماجراجویی های آخر هفته، این موتورسیکلت روی هر دو چرخ از ترمز دیسکی بهره میبرد، ولی فاقد سیستم ABS است. شاسی گهوارهای نیز به خوبی امکان شخصیسازی و سفارشیسازی را فراهم میآورد.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ یاماها بولت R-Spec
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۶۰ درجه |
| حجم | ۹۴۲ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۶۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۸۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۵ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |
سوزوکی Boulevard C50 با قیمت پایه ۹۲۹۹ دلار

کروزر بولوارد C50 در دسته موتورسیکلتهای وزنمتوسط قرار میگیرد. اگرچه زمان بسیاری از آخرین بهروزرسانی این موتورسیکلت میگذرد، اما با وجود تمام کسریها، بولوارد همچنان در لیست کروزرهای راحت برای ماجراجویی باقی مانده است. در واقع برای آن دسته از مشتریانی که بودجه محدودی دارند و به دنبال موتورسیکلتی بیدردسر، قابل اعتماد و در عین حال کمی مفرح هستند، بولوارد یک گزینه عالی به حساب میآید.
پیشرانه SOHC بهکاررفته در بولوارد C50 از فناوری خنککاری مایع بهره میبرد و دارای انژکتور سوخت، چهار سوپاپ در هر سیلندر و دومین سری از سوپاپهای الکترونیکی سوزوکی است که به هموار کردن انتقال قدرت کمک میکنند. این مدل فاقد ABS بوده و ترمز عقب آن از نوع کاسهای است.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ سوزوکی بولوارد C50
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۴۵ درجه |
| حجم | ۸۰۵ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۶۹ نیوتن متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۵ سرعته |
| فاینال درایو | شفت درایو (میلهای) |
کاوازاکی Vulcan 900 با قیمت پایه ۹۳۹۹ دلار

ولکان ۹۰۰ را میتوان در کنار کروزرهای وزنمتوسطی مانند شدو و بولوارد دستهبندی کرد. این موتورسیکلت از پیشرانهای با عملکرد مشابه در همین سطح بهره میبرد و در تریمهای جذاب متعددی از جمله ولکان ۹۰۰ کاستوم در دسترس مشتریان قرار میگیرد. این مدل، یک کروزر با سبک درگبایک است که در قسمت جلو به رینگ آلیاژی ۲۱ اینچی مجهز بوده و ظاهری کاملا مشکی دارد.
برای علاقهمندان به کروزرهای ریترو، مدل ولکان ۹۰۰ کلاسیک وجود دارد که شامل رنگآمیزی کرومی، رینگهای سیمی و حتی تایرهایی با دیواره سفید میشود. ولکان ۹۰۰ در تمام تریمها، جزو بهترین کروزرهای راحت برای ماجراجویی و گردشهای آخر هفته به حساب میآید.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ کاوازاکی ولکان ۹۰۰
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۵۵ درجه |
| حجم | ۹۰۳ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۵۰ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۷۹ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۵ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |
هوندا Rebel 1100 با قیمت ۹۶۹۹ دلار

هوندا ربل ۱۱۰۰ هم یک کروزر مدرن است و هم احترامی به گذشته. مدرنیته این موتورسیکلت را میتوان در بخشهای کلیدی مشاهده کرد؛ پیشرانه دو سیلندر موازی با سرسیلندر یونیکَم، امکان انتخاب جعبهدنده خودکار دوکلاچه و یک نمایشگر ۵ اینچی رنگی TFT. جعبهدنده خودکار ۶۰۰ دلار هزینه اضافی دارد، اما امکان کنترل دستی را نیز ارائه میدهد و فوقالعاده قابل اعتماد است.
ربل ۱۱۰۰ آنقدر سواری آرام و آسانی دارد که حتی یک تازهکار نیز میتواند پشت دستهفرمان آن بنشیند و تجربهای بیدغدغه داشته باشد. پس جای تعجب نیست که نام این موتورسیکلت ژاپنی نیز در بین کروزرهای راحت برای ماجراجویی دیده شود.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ هوندا ربل ۱۱۰۰
| پیشرانه | دو سیلندر موازی با زاویه ۲۷۰ درجه و SOHC یونیکم |
| حجم | ۱۰۸۴ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۸۷.۱ اسب بخار در ۷۲۵۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۹۸ نیوتن متر در ۴۷۵۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۶ سرعته |
| فاینال درایو | چین درایو (زنجیری) |
هارلی دیویدسون Nightster Special با قیمت پایه ۱۲۴۹۹ دلار

از اینجای مقاله به بعد، سلطنت ژاپنیها به پایان میرسد و آمریکاییهای گرانقیمت سکان را در دست میگیرند. نخستین موتورسیکلت آمریکایی در لیست کروزرهای راحت برای ماجراجویی های آخر هفته، نایتستر اسپیشال متعلق به هارلی دیویدسون است. مدل پایه نایتستر یک خرید با ارزش عالی محسوب میشود که شاسی شبکهای و پیشرانه روولوشن مکس 975T را با خنککاری مایع و جعبهدنده شش سرعته ارائه میدهد. هارلی در بحث ایمنی نیز کوتاهی نکرده و سیستمهای ABS، کنترل کشش و کنترل لغزش گشتاور را بهعنوان تجهیزات استاندارد در نظر گرفته است.
با پرداخت ۲۵۰۰ دلار بیشتر، مدل نایتستر اسپیشال به صندلی و پدال سرنشین، رینگهای متفاوت، رنگآمیزیهای متمایز و یک نمایشگر رنگی ۴ اینچی TFT دایرهشکل مجهز میشود. وجود این نمایشگر به معنی پشتیبانی از قابلیتهای بلوتوث و ناوبری است که باعث افزایش ارزش موتورسیکلتی میشود که از پیش، مملو از امکانات و ارزشمند بوده است.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ هارلی دیویدسون نایتستر اسپیشال
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۶۰ درجه و VVT |
| حجم | ۹۷۵ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۹۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۹۸ نیوتن متر در ۵۷۵۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۶ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |
هارلی دیویدسون Street Bob با قیمت ۱۴۹۹۹ دلار

استریت باب درگاه ورود به محدوده کروزرهای سنتی هارلی دیویدسون بوده و با توجه به قیمت فعلی، یک موتورسیکلت بسیار ارزشمند در نظر گرفته میشود. پیشرانه میلواکی ایت ۱۱۷ کلاسیک به طرز فوقالعادهای بدون تنش و فشار کار میکند و به لطف فناوری خنککاری بادی و سیستم میلبادامک پایینرونده (پوشراد) ماهیتی کم دور و پرگشتاور به خود گرفته است.
استریت باب همزمان یک ماشین دوچرخ مدرن با تکنولوژی راید بای وایر، کروز کنترل و یک IMU ششمحوره است. همانند R-Spec، موتورسیکلت هارلی دیویدسون یک نقطه آغازین عالی برای سفارشیسازی به حساب میآید و بدون شک جایگاه ارزشمندی در فهرست کروزرهای راحت برای ماجراجویی دارد.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ هارلی دیویدسون استریت باب
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۴۵ درجه |
| حجم | ۱۹۱۷ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۹۸ اسب بخار در ۴۶۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۱۶۳ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۶ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |
ایندیان Chief با قیمت پایه ۱۴۹۹۹ دلار

ایندیان چیف یک کروزر سنتیتر از استریت باب است که از پیشرانه افسانهای تاندراستروک ۱۱۱ استفاده میکند. این پیشرانه با فناوری خنکسازی بادی تقویت شده و هر سیلندر آن شامل دو سوپاپ میشود که گشتاور فوقالعادهای را در دورموتور پایین در اختیار موتورسیکلت قرار میدهد. ایندیان چیف در تمام بخشهای ضروری از فناوریهای امروزی بهره میگیرد که از جمله آنها میتوان به سیستم راید بای وایر، استارت بدون کلید، کروز کنترل و سیستم ABS اشاره کرد.
برای مشتریان نیازمند به سطح عملکرد بالاتر، کیتهای ارتقای متعددی عرضه شده که پرفورمنس چیف را افزایش میدهند. با این حال بسیاری از خریداران طرفدار لذت بردن از گشتاور بالا ضمن اطمینان از سواری بیدغدغه هستند. در واقع ایندیان چیف حتی در نسخه پایه نیز جزو محبوبترین کروزرهای راحت برای ماجراجویی های آخر هفته شمرده میشود.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ ایندیان چیف
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۴۹ درجه |
| حجم | ۱۸۱۱ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۷۴ اسب بخار |
| حداکثر گشتاور | ۱۴۶ نیوتن متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۶ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |
ایندیان Scout Classic با قیمت پایه ۱۶۶۹۹ دلار

محال است در هنگام معرفی برترین کروزرها، از جمله معرفی کروزرهای راحت برای ماجراجویی و گردشهای آخر هفته، اسمی از مدل اسکات به میان نیاید. سری اسکات (Scout) نیز یک پله بالاتر از مدل پایه اسکات سیکستی (Scout Sixty) قرار میگیرد. این مجموعه به پیشرانه بزرگتر و جعبهدنده شش سرعته و همینطور یک کلاچ کمکی مجهز است.
اسکات کلاسیک با ظاهر ریتروی خود، تضاد خوبی با امکانات مدرنش ایجاد میکند که شامل کروز کنترل، کنترل کشش، حالتهای سواری و شارژر USB (در صورت انتخاب تریم لیمیتد) میشود. برای بسیاری از خریداران، این امکانات ارزش هزینه اضافی ۷۰۰ دلاری را دارند. مدل اسکات ۱۰۱ از قدرت و گشتاور بالاتری نسبت به نسخه کلاسیک برخوردار است، با این حال سواری با مدل کلاسیک، راحتتر بوده و حس آسودگی خیال را به راننده انتقال میدهد.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ ایندیان اسکات کلاسیک
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۶۰ درجه |
| حجم | ۱۲۵۰ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۱۰۵ اسب بخار در ۷۲۵۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۱۱۱ نیوتن متر در ۶۳۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۶ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |
هارلی دیویدسون Low Rider S با قیمت ۱۹۹۹۹ دلار

لیست کروزرهای راحت برای ماجراجویی را با لورایدر S به پایان میرسانیم که بالاترین پرفورمنس را در خط تولید کروزرهای هارلی دیویدسون دارد. این موتورسیکلت آمریکایی از قویترین نسخه پیشرانه میلواکی ایت ۱۱۷ با سرسیلندرهای خنک شونده با مایع بهره میبرد. پرفورمنس بالای این مدل با کمک دو دیسک ترمز جلو و دوشاخهای وارونه جلو مهار میشود. لورایدر S در حالت کروز بهطور غافلگیرانهای کارآمد عمل میکند. بنابراین در صورت افزودن فیرینگ و باربند اختیاری، یا انتخاب مستقیم مدل لورایدر ST، سواری با موتورسیکلتی را تجربه خواهید کرد که برای تورینگ کوتاه و بیدغدغه نیز بهخوبی تجهیز شده است.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۵ هارلی دیویدسون لورایدر S
| پیشرانه | دو سیلندر V-شکل با زاویه ۴۵ درجه |
| حجم | ۱۹۱۷ سیسی |
| حداکثر قدرت | ۱۱۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
| حداکثر گشتاور | ۱۷۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
| گیربکس | ۶ سرعته |
| فاینال درایو | بلت درایو (تسمهای) |





دیدگاهتان را بنویسید