ایستگاه وبلاگ اخبار خودرویی
خواندن 8 دقیقه
.
3 هفته پیش
.
37 بازدید

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر ؛ رقیب ارزان‌قیمت هوندا گلدوینگ

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر ؛ رقیب ارزان‌قیمت هوندا گلدوینگ

در این مقاله از ایستگاه به بررسی کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر می‌پردازیم که رقیب ارزان‌قیمت هوندا گلدوینگ به حساب می‌آید. اما گلدوینگ چه جایگاهی در بازار دارد و به چه دلیل باید به دنبال گزینه اقتصادی‌تر آن باشیم؟ بدون شک، لوکس‌ترین و اصیل‌ترین موتورسیکلت‌های تورینگ موجود در بازار امروز متعلق به هارلی دیویدسون و ایندیان هستند. اما خارج از آمریکا، برندهایی مانند بی‌ام‌و و هوندا با رقبای قدرتمندی در قالب سری K 1600 و سری افسانه‌ای گلدوینگ ظاهر شده‌اند.

گلدوینگ در جایگاه منحصربه‌فردی قرار دارد، چراکه تنها موتورسیکلت تورینگ لوکسی است که می‌تواند به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک ۶ سرعته مجهز شود. این ویژگی به تنهایی تمایز و برتری چشمگیری ایجاد می‌کند. علاوه بر این، حجم فناوری و امکانات رفاهی، جذابیت لوکس گلدوینگ را تقویت می‌کند. طراحی برجسته و آینده‌نگرانه نیز یک مزیت اضافی برای موتورسیکلت هوندا به شمار می‌رود.

با این حال، تمام این ویژگی‌ها با قیمت بالای ۲۵۰۰۰ دلار همراه است و مدل فول‌درسر گلدوینگ بیش از ۲۸ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. خوشبختانه گزینه ارزان‌قیمت‌تری برای عاشقان تورینگ و سفرهای بین‌شهری وجود دارد که نه‌تنها از جذابیت کلاسیک و سنتی برخوردار است، بلکه راحتی بی‌حد و حصری را در کنار امکانات لوکس و پیشرفته ارائه می‌دهد. در ادامه بیشتر با موتورسیکلت تورینگ کاوازاکی آشنا می‌شوید.

ولکان وویجر در برابر هوندا گلدوینگ

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

تعداد بسیار کمی از موتورسیکلت تورینگ کروزر ساخت شرکت‌های ژاپنی هستند و تعداد فول‌درسرها حتی کمتر است. درواقع، تنها دو مدل وجود دارند؛ کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر و هوندا گلدوینگ تور. در حالی که هوندا به دلیل میراث و پکیج جامعی که ارائه می‌دهد، از پایگاه هواداران ثابت‌قدمی برخوردار است، ولکان وویجر در این زمینه مورد کم‌لطفی قرار گرفته است. مطمئنا این مدل به اندازه هوندا گلدوینگ قدرتمند، از نظر فناوری پیشرفته یا از نظر ظاهری مدرن نیست، اما کاوازاکی رقیب خود را با ارزش دیوانه‌وار در برابر پول تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

با قیمت تنها ۲۰۱۹۹ دلار، ولکان ۱۷۰۰ وویجر (Vulcan 1700 Voyager) یک تجربه تورینگ لوکس تحسین‌برانگیز ارائه می‌دهد. زین راحت، ارگونومی عالی و مناسب برای پیمایش طولانی، تکیه‌گاه استاندارد برای سرنشین عقب، چندین محفظه ذخیره‌سازی و یک سیستم صوتی با پشتیبانی از اینترکام (ارتباطات)، تنها چند مورد از ویژگی‌های تورینگ کاوازاکی به حساب می‌آیند.ولکان وویجر با پیشرانه دو سیلندر بزرگ و براق خود در جذابیت کلاسیک و سنتی از هوندا پیشی می‌گیرد. علاوه بر این، علیرغم داشتن ابعاد مشابه، کاوازاکی دارای ارتفاع صندلی پایین‌تر و دسترسی راحت‌تر است.

قیمت پایین‌تر ولکان وویجر نسبت به گلدوینگ

ارزش پیشنهادی کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر حتی زمانی که در مقابل استاندارد هوندا گلدوینگ قرار می‌گیرد، به وضوح بیشتر به چشم می‌آید. در تئوری، مدل استاندارد گلدوینگ می‌بایست با ولکان ۱۷۰۰ واکوئرو (Vaquero) با قیمت ۱۹۴۹۹ دلار رقابت کند. با این حال، ما این مقایسه را انجام می‌دهیم تا نشان دهیم که وویجر به چه اندازه تهاجمی قیمت‌گذاری شده است.

گلدوینگ فاقد محفظه اصلی عقب بوده و به همین خاطر، تکیه‌گاه سرنشین عقب را ندارد. بنابراین، راحتی و آسایش حوزه‌هایی هستند که وویجر واقعا در آن‌ها می‌درخشد، حتی در تقابل با هوندا گلدوینگی که از نظر فناوری، در جایگاه بالاتری می‌نشیند.

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

مقایسه کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر با هوندا گلدوینگ

موتورسیکلت کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر هوندا گلدوینگ
قیمت ۲۰۱۹۹ دلار ۲۵۲۰۰ دلار
پیشرانه ۱۷۰۰ سی‌سی دو سیلندر با خنک‌سازی مایع ۱۸۳۳ سی‌سی ۶ سیلندر باکسر با خنک‌سازی مایع
قدرت ۸۲ اسب بخار ۱۲۴.۷ اسب بخار
گشتاور ۱۰۷.۶ نیوتن متر ۱۲۵.۳ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
ارتفاع زین ۷۲۹ میلی‌متر ۷۴۴ میلی‌متر
فاصله میان محوری ۱۶۶۳ میلی‌متر ۱۶۹۹ میلی‌متر
ظرفیت باک بنزین ۲۰ لیتر ۲۱ لیتر
وزن خالص ۴۰۶ کیلوگرم ۳۶۴ کیلوگرم

 

غلبه بر ظرافت و مدرنیته با ظاهر سنتی و کلاسیک

ولکان وویجر از سال ۲۰۰۹ در بازار حضور داشته و نسل فعلی این موتورسیکلت همچنان از همان زبان طراحی قدیمی و اصلی خود بهره می‌گیرد. کاوازاکی در طول ۱۶ سال به طور جزئی تغییراتی را روی این محصول اعمال کرده که باعث تقویت ظاهر جاودانه شده است. نه تنها گلدوینگ، بلکه مدل‌های میراث‌دار دیگری همچون هارلی دیویدسون و ایندیان در تقابل ظاهر ولکان، این کشتی زمینی باشکوه با خطوط منحنی و تناسبات زیبا به زانو می‌افتند.

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر یک ویژگی طراحی منحصر به فرد دارد؛ فیرینگ جذابی که از بال خفاش الهام گرفته شده و چراغ‌های کمکی را به نحوی تمیز در خود جای داده است. بخش پایینی فیرینگ حالت برجسته داشته و بادگیر بلند به راننده اجازه می‌دهد از سواری با سرعت بالا لذت ببرد. نقاشی دورنگ آبی اقیانوسی و خاکستری متالیک، جذابیت ولکان را دوچندان می‌کند. اگرچه این موتورسیکلت کمی جمع و جورتر از گلدوینگ است، اما با فاصله میان محوری ۱۶۶۳ میلی‌متری و عرض ۹۹۶ میلی‌متری، هنوز هم یک موتورسیکلت تورینگ بزرگ به حساب می‌آید.

ویژگی‌های طراحی کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

  • رینگ‌های درشت ۹ پره ریخته‌گری‌شده
  • رنگ‌آمیزی جذاب دورنگ و سازگار با طراحی سنتی و کلاسیک
  • تزئینات کرومی در بخش‌های مختلف از جمله پیشرانه و اگزوز
  • طراحی فیرینگ جلو منحصر به فرد که چراغ جلو و چراغ‌های کمکی را خود ترکیب کرده است

ابعاد و وزن خالص ولکان ۱۷۰۰ وویجر

فاصله میان محوری ۱۶۶۳ میلی‌متر
زاویه چرخ جلو نسبت به عمود (ریک) ۳۰ درجه
فاصله افقی بین محور فرمان و نقطه تماس تایر با زمین (تریل) ۱۷۸ میلی‌متر
ارتفاع زین ۷۲۹ میلی‌متر
فاصله نسبت به سطح زمین ۱۳۵ میلی‌متر
طول ۲۵۶۰ میلی‌متر
عرض ۹۹۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱۵۴۹ میلی‌متر
ظرفیت باک سوخت ۲۰ لیتر
وزن خالص ۴۰۶ کیلوگرم

 

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

راحتی و آسایش مطلق با کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

از جنبه راحتی و آسایش حین رانندگی، هر دلاری که بابت خرید کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر خرج می‌شود، ارزشمند است. با اینکه موتورسیکلت ژاپنی به نوعی یک محصول قدیمی به حساب می‌آید، ولی همچنان از نظر راحتی با اکثر تورینگ‌های مدرن فعلی برابری می‌کند. در بخش حمل بار، محفظه استاندارد بزرگی برای جاسازی دو کلاه کاسکت وجود دارد. هر یک از محفظه‌های قفل‌دار کناری نیز ۳۸ لیتر گنجایش داشته و امکان یک سفر دونفره برای آخر هفته را میسر می‌سازند.

لیست ویژگی‌های تکنولوژیکی استاندارد کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر شامل مواردی همچون دو نمایشگر LCD درون یک محفظه آنالوگ چهارقسمتی، سیستم ABS دوکاناله، کروز کنترل و سیستم صوتی با اسپیکرهای نصب‌شده روی فیرینگ جلو می‌شود. مالک ولکان همچنین می‌تواند با خرید آپشن‌های متنوع، موتورسیکلت خود را مجهزتر کند. این آپشن‌ها عبارت‌اند از: کیت اسپیکر قابل‌نصب روی کلاه، کیت ارتباط با سرنشین، کیسه‌های داخلی قابل جابه‌جایی برای محفظه بار اصلی و محفظه‌های کناری، صندلی‌های ژلی راحت‌تر، بادگیرهای بلندتر و حتی تزئینات بیلت و کرومی برای افزایش جذابیت ظاهری موتورسیکلت.

جالب اینکه با تمام خرید این تجهیزات، قیمت کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر از ۲۴ هزار دلار فراتر نمی‌رود. این موضوع، موتورسیکلت ژاپنی را به یک گزینه مقرون به‌صرفه‌تر نسبت به نسخه پایه گلدوینگ تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های استاندارد کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

  • اسپیکرهای ۴۰ واتی تعبیه‌شده در فیرینگ
  • کروز کنترل و ABS دوکاناله
  • محفظه‌های قفل‌دار هر یک با گنجایش ۳۸ لیتر
  • محفظه اصلی یکپارچه با تکیه‌گاه سرنشین دوم
  • سیستم صوتی یکپارچه با SiriusXM و هدست ارتباطی

 

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر

پیشرانه ۱۷۰۰ سی‌سی در وویجر

بزرگ‌ترین پیشرانه کاوازاکی در سال ۲۰۲۵ چرخ عقب ولکان ۱۷۰۰ وویجر را به حرکت می‌اندازد. پیشرانه دو سیلندر ۱۷۰۰ سی‌سی با فناوری خنک‌سازی مایع از سال ۲۰۰۹ تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. ولی به لطف ویژگی‌های جلوتر از زمانه خود، هنوز هم عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. دو سیلندر با زاویه ۵۲ درجه نسبت به هم قرار دارند و طبق ادعای کاوازاکی، غرشی منحصر به فرد به وجود می‌آورند. این موتور قادر به تولید ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۷ نیوتن متر گشتاور است.

قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته و تسمه‌ فیبرکربنی به چرخ عقب منتقل می‌شود. دنده‌های پنجم و ششم، دنده‌های اوردرایو هستند که به آرامش موتور کمک کرده و تجربه‌ای راحت از حرکت با سرعت بالا در بزرگراه‌ها را فراهم می‌آورد. فناوری Ride-by-Wire گواهی بر مهندسی فراتر از نیاز این محصول است که از سال ۲۰۰۶ به آن اضافه شد. در حقیقت کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر سیستم راید بای وایر را بسیار قبل‌تر از مدل‌های اسپرتی مثل Z900 و Z1000 استریت‌فایتر دریافت کرد.

مشخصات پیشرانه و گیربکس

پیکربندی پیشرانه دو سیلندر با فناوری خنک‌سازی مایع
قطر سیلندر / کورس پیستون ۱۰۲ / ۱۰۴ میلی‌متر
نسبت تراکم ۹.۵ به ۱
قدرت ۸۲ اسب بخار
گشتاور ۱۰۷.۶ نیوتن متر
سیستم سوخت‌رسانی تزریق سوخت الکترونیکی
گیربکس شش سرعته دستی با عملکرد اورراید
فاینال درایو درایو تسمه‌ای فیبرکربنی

 

زیربنای مستحکم برای پیمودن بی‌امان مسافت‌های طولانی

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر از یک شاسی فولادی محکم از نوع گهواره‌ای دوبل استفاده می‌کند که در بخش جلو به وسیله دوشاخ‌های تلسکوپی ۴۳ میلی‌متری با کورس ۵.۵ اینچ و در عقب به وسیله کمک‌فنرهای دوقلو بادی با قابلیت تنظیم ارتجاعی با کورس ۳.۱ اینچی معلق شده است.

وظیفه ترمزگیری بر عهده دو دیسک ۳۰۰ میلی‌متری متصل به کالیپرهای شناور دو پیستونی در جلو و یک دیسک ۳۰۰ میلی‌متری متصل به کالیپر شناور دو پیستونی در عقب است. علاوه بر سیستم ABS دو کاناله، این موتورسیکلت از سیستم ترمز لینک شده جهت بهبود اطمینان ترمزگیری نیز بهره می‌برد. تایرهای درشت روی رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، جذابیت بصری و باشکوه کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ وویجر  را کامل می‌کنند.

مشخصات شاسی و سخت‌افزاری

شاسی فریم فولادی گهواره‌ای دوبل با ستون فقرات لوله‌ای تکی
تعلیق جلو دوشاخ‌های تلسکوپی ۴۳ میلی‌متری با کورس ۵.۵ اینچ
تعلیق عقب شوک‌های دوقلوی بادی با قابلیت تنظیم ارتجاعی
ترمز جلو دو دیسک ۳۰۰ میلی‌متری به همراه کالیپرهای شناور دو پیستونی
ترمز عقب یک دیسک ۳۰۰ میلی‌متری به همراه کالیپر شناور دو پیستونی
مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0