ایستگاه وبلاگ اخبار خودرویی
خواندن 11 دقیقه
.
2 هفته پیش
.
35 بازدید

بیشترین توان یدک‌کشی در شاسی بلند جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی

بیشترین توان یدک‌کشی در شاسی بلند جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی

یدک‌کشی در فرهنگ آمریکایی ریشه دوانده است، جایی که تریلرها، قایق‌ها و کاروان‌ها اغلب جنبه ماجراجویانه مالکان شاسی‌بلندها را تعریف می‌کنند. با این حال، برای شاسی‌بلندهای برقی، یدک‌کشی همچنان یک چالش باقی مانده و دلیل آن به نیاز همزمان به توان کافی برای یدک‌کشی کارآمد و جابجایی مسافران مربوط می شود. با این وجود، یک استثنای قابل توجه وجود دارد؛ جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی که با ظرفیت یدک کشی چشمگیر خود، همچنان میراث ماجراجویانه شاسی بلندهای بزرگ را ادامه می دهد.

برای دهه‌ها، خودروهای برقی عمدتا به عنوان وسایل نقلیه شهری در نظر گرفته می‌شدند که برای انجام کارهای روزمره درون‌شهری و سفرهای کوتاه مناسب بودند، و در برخی حوزه‌ها به پای خودروهای احتراق داخلی نمی رسیدند. ولی این تصور به سرعت در حال تغییر است.

با معرفی مداوم پلتفرم‌های قوی‌تر، باتری‌های با ظرفیت بالاتر و موتورهای قدرتمند، برخی خودروهای برقی اکنون در نقش‌هایی ظاهر می‌شوند که زمانی مختص به حوزه شاسی‌بلندهای بزرگ بود، از جمله یدک‌کشی. در این مقاله از ایستگاه به معرفی جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی می‌پردازیم که از بیشترین قابلیت یدک کشی در بین همنوعان خود برخوردار است. این ماشین نه تنها قدرت مورد نیاز برای یدک‌کشی بارهای سنگین را فراهم می‌آورد، بلکه فضای داخلی وسیع و امکانات رفاهی مناسبی برای سفرهای طولانی دارد.

هامر برقی ثابت می‌کند که با مهندسی صحیح، می‌توان بر چالش‌های منحصر به فرد یدک‌کشی مبتنی بر توان الکتریکی غلبه کرد و خودرویی ساخت که هم برای ماجراجویی‌های خارج از جاده مناسب باشد و هم نیازهای روزمره یک خانواده را برآورده کند. با ایستگاه در بررسی مدل ۲۰۲۵ هامر برقی همراه باشید.

هامر ۲۰۲۵ برقی یک غول تمام عیار برای ماجراجویی

خودروی جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی نام شاسی‌بلندی را یدک می‌کشد که همواره نمادی از ابعاد فراتر از معمول بوده و اکنون مسیر خود را به عصر الکتریکی گشوده است. با قابلیت یدک‌کشی ۴۵۳۶ کیلوگرم، این خودرو به عنوان استانداردی برای شاسی‌بلندهای الکتریکی آمریکایی با بالاترین ظرفیت یدک‌کشی ظاهر شده و ثابت می کند که قدرت و توانایی، در هسته هویت هامر باقی مانده است. در حالی که شاسی‌بلندهای الکتریکی دیگر به سمت کارایی و کاربری خانوادگی پیش می‌روند، هامر ۲۰۲۵ برقی به سوی قدرت خام و بی‌کم‌وکاست متمایل شده است.

از زمانی که هامر در جنگ خلیجی ادعای استحکام بی‌چون‌وچرای خود را مطرح کرد، به خودرویی برای هر مکان و هر کاری تبدیل شد. هنگامی که در دسترس رانندگان معمولی قرار گرفت، کاربردپذیری بالای خود را به رخ رقبا کشید و حالا با تجهیز به پیشرانه برقی، آغازگر افسانه جدیدی شده است. هامر ۲۰۲۵ برقی اکنون بر هیجان گشتاور آنی تاکید دارد و به جای سیستم تعلیق با کورس بلند، به فناوری آفرود تطبیقی ​​​​متکی است. بدین ترتیب، هامر برقی به گذشته خود احترام می‌گذارد و آینده خود را تعریف می‌کند.

هامر ۲۰۲۵ برقی

 

اهمیت یدک کشی برای یک شاسی بلند بزرگ برقی

تولیدکنندگان پیکاپ مدت‌هاست که از ظرفیت یدک‌کشی به عنوان معیاری برای اثبات شایستگی استفاده می‌کنند. حتی در شاسی‌بلندهای میان‌رده و کامپکت، قابلیت یدک کشی نمادی از مقاومت، دوام و کارایی در شرایط واقعی به حساب می آید. در دنیای امروزی که شاسی‌بلندهای بزرگ الکتریکی جایگزین یا مکمل خودروهای درون‌سوز سنتی شده اند، قابلیت یدک‌کشی هنوز هم یک معیار سنجش در نظر گرفته می شود. بدون در نظر گرفتن این معیار، خودروهای برقی مثل جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ صرفا یک شاسی بلند معمولی برای مصارف روزانه هستند، نه یک همراه شایسته برای سفرهای ماجراجویی!

اما یدک‌کشی برای خودروهای برقی یک معادله پیچیده به شمار می رود، زیرا آن‌ها نمی‌توانند تنها به موتورهای با حجم بالاتر و قدرت بیشتر برای غلبه بر تمام چالش‌های وزن و بار متکی باشند. باتری‌ها و موتورهای بزرگتر قدرت لازم را تأمین می‌کنند، اما هم‌زمان وزن را به طور تصاعدی افزایش می‌دهند. بنابراین سازندگان خودروهای برقی باید با آئرودینامیک و ابعاد تایر بازی کنند تا قابلیت یدک‌کشی را بهبود بخشند و از سیستم‌های خنک‌کننده و بازیابی انرژی برای حفظ قدرت پایدار و یکنواخت استفاده کنند.

هامر ۲۰۲۵ برقی

شاسی‌بلند جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی از نظر تقریبا از همه لحاظ، در جایگاه بالاتری نسبت به مدل پیشین خود H2 محصول سال ۲۰۰۹ قرار دارد. با اینکه H2 در زمانه خود یک ماشین درشت‌جثه و عظیم محسوب می شد، اما هامر جدید از طول، عرض و وزن بیشتری برخوردار است. عملکرد این خودرو به نحوی جهش‌وار بهبود یافته و شتابی به مراتب سریع‌تر از موتور  ۸ سیلندر به‌کاررفته در H2 ارائه می‌دهد. کارایی هامر ۲۰۲۵ برقی نیز به طور چشمگیری تغییر کرده و در مقایسه با مصرف سوخت دو رقمی مدل H2 در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت، به انرژی کمتری برای پیمودن این مسافت احتیاج دارد.

جدول مقایسه H2 و هامر ۲۰۲۵ برقی

نام خودرو مدل ۲۰۲۵ هامر برقی مدل ۲۰۰۹ هامر H2
قیمت ۹۶۵۵۰ دلار ۶۳۰۹۰ دلار
پیشرانه دو یا سه‌موتوره برقی با باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر بنزینی
گیربکس تک‌سرعته ۶ سرعته اتوماتیک
قدرت ۵۷۰ – ۸۳۰ اسب بخار ۳۹۳ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۳۳ – ۱۵۵۹۲ نیوتن متر ۵۶۳ نیوتن متر
انتقال نیرو دو دیفرانسیل دو دیفرانسیل
بازه پیمایشی ۴۶۵ – ۵۰۷ کیلومتر ۴۸۳ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی در صد کیلومتر (معادل) ۴.۹ – ۴.۴ لیتر ۲۱ لیتر
طول × عرض × ارتفاع (میلی‌متر) ۵۲۵۰ × ۲۱۹۷ × ۱۹۷۶ ۴۸۲۱ × ۲۰۶۲ × ۲۰۱۲
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) ۳۲۲۶ ۳۱۱۹
وزن خالص ۴۱۱۱ کیلوگرم ۳۰۰۰ کیلوگرم
قابلیت یدک‌کشی ۴۵۳۶ کیلوگرم ۳۷۱۹ کیلوگرم
ظرفیت حمل بار ۶۷۴ کیلوگرم ۹۰۰ کیلوگرم

 

هامر ۲۰۲۵ برقی جانشین شایسته برای میراث هامر

جی‌ام‌سی هامر برقی که در سال ۲۰۲۲ معرفی شده، هم احیای یک نام افسانه‌ای و هم نقطه آغاز تحول الکتریکی جنرال موتورز در نظر گرفته می شود. این برند که زمانی با شاسی‌بلندهای عظیم‌الجثه و پرمصرفش نماد قدرت خام بود، قربانی رکود بزرگ ۲۰۰۸ شد و در سال ۲۰۰۹ عرصه را ترک کرد. تولد دوباره Hummer به عنوان زیرمجموعه تمام برقی جی‌ام‌سی، نماد تکامل این میراث به حساب می آید. هامر ۲۰۲۵ از پیشرانه الکتریکی باتری‌خور به جای موتور ۸ سیلندر بهره می گیرد و هویت اصلی خود را به عنوان ماشینی که می تواند هر جایی برود و هر کاری انجام بدهد، حفظ کرده است.

با بهره‌مندی از معماری الکتریکی اولتیوم (Ultium)، شاسی‌بلند برقی جی‌ام‌سی هامر اولین خودروی سواری این شرکت است که از پلتفرم مدولار BEV3 استفاده می کند. این پلتفرم برای ساخت انواع وسایل نقلیه، از کراس‌اوورهای کامپکت گرفته تا شاسی‌بلندهای فوق‌لوکس و بسیار بزرگ به کار می رود.

پیشرانه‌های متنوعی برای هامر ۲۰۲۵ برقی وجود دارد؛ پیکربندی‌های دو موتوره و سه موتوره که گشتاور عظیمی را به صورت آنی منتقل می‌کنند و قدرت آنها بسته به نیازهای مختلف تنظیم شده است. قابلیت یدک‌کشی در این خودرو به صورت چشمگیری متنوع است و مدل شاسی‌بلند برقی هامر با قابلیت یدک‌کشی بیش از ۴۵۰۰ کیلوگرم در صدر فهرست خودروهای برقی جنرال موتور قرار می‌گیرد.

مقایسه شاسی‌بلند و پیکاپ هامر برقی

هامر ۲۰۲۵ برقی

اگرچه هر دو مدل پیکاپ و شاسی بلند از پایه‌های مشترک بهره می‌برند، اما نسخه پیکاپ GMC هامر برقی از نظر ابعاد بزرگ‌تر از مدل شاسی‌بلند است و این موضوع، انعطاف‌پذیری پلتفرم اسکیت‌بورد اولتیوم جنرال موتورز را نشان می دهد. پیکاپ برای ایجاد فضای کافی برای بستر حمل بار، طول بیشتری دارد، ولی در عوض از فضای داخلی آن کاسته شده است. در مقابل، مدل شاسی‌بلند با طول کمتر، مانورپذیری بهتری داشته و این ویژگی در محیط‌های شهری یک مزیت کوچک و در طبیعت‌گردی یک برتری بزرگ در نظر گرفته می شود.

جدول مقایسه پیکاپ و شاسی‌بلند هامر ۲۰۲۵ برقی

نام خودرو شاسی‌بلند هامر برقی پیکاپ
قیمت ۹۶۵۵۰ دلار ۹۶۵۵۰ دلار
پیشرانه دو یا سه‌موتوره برقی با باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی دو یا سه‌موتوره برقی با باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی
گیربکس تک‌سرعته تک‌سرعته
قدرت ۵۷۰ – ۸۳۰ اسب بخار ۵۷۰ – ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۳۳ – ۱۵۵۹۲ نیوتن متر ۱۰۰۳۳ – ۱۵۵۹۲ نیوتن متر
انتقال نیرو دو دیفرانسیل دو دیفرانسیل
بازه پیمایشی ۴۶۵ – ۵۰۷ کیلومتر ۴۵۴ – ۵۱۲ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی در صد کیلومتر (معادل) ۴.۹ – ۴.۴ لیتر معادل ۴.۹ – ۴.۴ لیتر
طول × عرض × ارتفاع (میلی‌متر) ۵۲۵۰ × ۲۱۹۷ × ۱۹۷۶ ۵۵۰۶ × ۲۲۰۲ × ۲۰۰۹
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) ۳۲۲۶ ۳۴۵۴
وزن خالص ۴۱۱۱ کیلوگرم ۳۰۰۰ کیلوگرم
قابلیت یدک‌کشی ۴۵۳۶ کیلوگرم ۳۴۰۲ کیلوگرم

 

مقایسه هامر ۲۰۲۵ برقی با سایر خودروهای برقی جنرال موتورز

در میان خودروهای الکتریکی سایز بزرگ جنرال موتورز، نمونه‌های قابل توجهی برای یدک‌کشی پیدا می‌شود که بسیاری از آن‌ها توانایی کشیدن بیش از ۳۴۰۰ کیلوگرم را دارند. اما برای حداکثر ظرفیت بار، باید به سراغ پیکاپ‌ها رفت. شورولت سیلورادو برقی گزینه‌ای ایده‌آل است که اتفاقا بهترین خودروی الکتریکی تخصصی آمریکا در زمینه یدک‌کشی به شمار می رود.

کادیلاک اسکالید IQ به عنوان یک خودروی لوکس‌تر می تواند وزنی حدود ۳۶۰۰ کیلوگرم را به دنبال خود بکشد و در عین حال، فضای مجلل را در اختیار سرنشینان قرار دهد. در طرف دیگر، جی‌ام‌سی هامر ۲۰۲۵ برقی با امکانات پیشرفته نشسته که با ارائه بیشترین ظرفیت یدک کشی در میان شاسی‌بلندهای برقی، جایگاه خود را به خوبی تثبیت کرده است.

برتری هامر ۲۰۲۵ برقی نسبت به سایر رقبا

سگمنت شاسی‌بلندهای برقی آمریکایی به سرعت در حال گسترش است، زیرا خودروهای برقی به طور طبیعی با سیستم‌های چهار‌چرخ‌ محرک سازگاری دارند. با این وجود، روند توسعه چندان یکنواخت نیست. ساخت خودروهای برقی هزینه بسیاری طلب می کند و به همین خاطر، تولیدکنندگان بر بازارهای پربازده مانند شاسی‌بلندهای کامپکت متمرکز شده‌اند که به دلیل کارایی خانوادگی با تقاضای زیادی روبرو هستند.

این موضوع باعث شده تا برد طولانی و بازدهی انرژی در اولویت اول و قابلیت یدک‌کشی در اولویت دوم قرار گیرد. در نتیجه، به جز چند مدل بزرگ و تخصصی، تعداد بسیار کمی از شاسی‌بلندهای برقی توانایی کشیدن بارهای سنگین را دارند.

مدل ۲۰۲۵ ریویان R1S با ظرفیت یدک کشی ۳۴۹۳ کیلوگرم

ریویان R1S با هدف ماجراجویی طراحی شده و مدل ۲۰۲۵ این خودرو گزینه‌های متعددی برای پیشرانه (دو موتوره، سه موتوره و چهار موتوره)، باتری (استاندارد، بزرگ و مکس) و همچنین تایر و رینگ (آفرود و پرفورمنس در سایزهای ۲۰ و ۲۲ اینچی) ارائه می‌دهد. با این تنوع، خریدار به راحتی می تواند ایده‌آل‌ترین گزینه را بسته به نیازهای یدک‌کشی و رانندگی روزانه خود انتخاب کند. با این حال، حداکثر ظرفیت یدک‌کشی R1S حدود۳۵۰۰ کیلوگرم بوده و حدود یک تُن از هامر ۲۰۲۵ برقی کمتر است.

هامر ۲۰۲۵ برقی

 

مدل ۲۰۲۶ کادیلاک اسکالید IQL با ظرفیت یدک کشی ۳۴۰۰ کیلوگرم

کادیلاک برای سال ۲۰۲۶ تصمیم گرفته نسخه بزرگ‌تری از اسکالید الکتریکی را تولید کند که از همان پلتفرم، باتری و سیستم انتقال قدرت دو موتوره تمام‌چرخ مدل ۲۰۲۵ اسکالید آی‌کی بهره می‌برد. تفاوت اصلی در مدل بزرگ‌تر اسکالید IQL، کاهش ظرفیت یدک‌کشی به ۳۴۰۰ کیلوگرم است. مدل ۲۰۲۵ میتواند ۳۶۰۰ کیلوگرم وزن را به دنبال خود بکشد. به هر حال، در مدل ۲۰۲۶ تمرکز اصلی روی تجهیزات درجه یک و امکانات لوکس معطوف شده که با قابلیت یدک‌کشی قابل توجه همراه است. این ماشین نیز حریف هامر ۲۰۲۵ برقی نمی شود.

تسلا مدل ایکس ۲۰۲۵ با ظرفیت یدک کشی ۲۲۶۸ کیلوگرم

اگرچه قابلیت یدک‌کشی برای شاسی‌بلندهای برقی به محض خروج از مجموعه جنرال موتورز به طور محسوسی کاهش می‌یابد، اما تسلا مدل ایکس همچنان توانایی یدک‌کشی بهتری از میانگین بازار ارائه می‌دهد. البته ظرفیت این خودرو در یدک کشی نصف هامر ۲۰۲۵ برقی است. مدل ۲۰۲۵ تسلا X با سیستم چهارچرخ محرک در دو پیکربندی دو موتوره و سه موتوره عرضه شده که هر دو دارای رتبه یدک‌کشی یکسان هستند. برای یدک‌کشی بیشتر با مدل X نیازی به فداکردن پرفورمنس نیست، ولی باید ابعاد تریلر را کاهش داد.

جدول مشخصات رقبای هامر ۲۰۲۵ برقی

نام خودرو مدل ۲۰۲۵ ریویان R1S دل ۲۰۲۶ کادیلاک اسکالید IQL مدل ۲۰۲۵ تسلا مدل X
قیمت ۷۶۹۰۰ دلار ۱۳۰۴۰۵ دلار ۹۹۹۹۰ دلار
پیشرانه دو یا سه‌موتوره مغناطیس دائم دوموتوره مغناطیسی دو یا سه‌موتوره مغناطیسی
گیربکس تک‌سرعته تک‌سرعته تک‌سرعته
قدرت ۵۳۳ – ۸۵۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار ۶۷۰ – ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۷ – ۱۴۹۵ نیوتن متر ۱۰۶۴ نیوتن متر ۹۶۷ – ۱۴۲۴ نیوتن متر
انتقال نیرو دو دیفرانسیل دو دیفرانسیل دو دیفرانسیل
باتری ۹۲.۵ – ۱۴۱.۵ کیلووات ساعت ۲۰۵ کیلووات ساعت ۱۰۰ کیلووات ساعت
بازه پیمایشی ۴۳۵ – ۵۶۹ کیلومتر نامشخص ۴۷۳ – ۵۲۹ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی در صد کیلومتر (معادل) ۳.۵ – ۲.۸ لیتر نامشخص ۲.۷ – ۲.۴ لیتر
قابلیت یدک‌کشی ۳۴۹۳ کیلوگرم ۳۴۰۲ کیلوگرم ۲۲۶۸ کیلوگرم

 

هامر ۲۰۲۵ برقی

درخشش هامر ۲۰۲۵ برقی در یدک کشی در عصر برقی سازی

جی‌ام‌سی هامر برقی در عمر کوتاه خود به دو دستاورد مهم رسیده است. این خودرو با ارائه قابلیت یدک‌کشی ۴۵۰۰ کیلوگرمی توانسته شکاف بین خودروهای برقی و فعالیت‌های تفریحی مرسوم آمریکایی را پر کند و میراث هامر را ادامه دهد. این قابلیت، هامر ۲۰۲۵ برقی را به خودرویی ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی تبدیل کرده که می‌تواند بدون تردید کاروان، قایق یا تریلرهای سنگین را جابه‌جا کند.

مدل ۲۰۲۵ هامر برقی از بیشتر رقبای برقی خود، که عمدتا به عنوان ابزاری برای استفاده روزانه در شهر و حومه به‌ کار می روند، پیشی گرفته است. اکثر شاسی‌بلندهای برقی امروزی با سفرهای مدرسه‌ای و رفت‌وآمدهای روزانه عجین شده‌اند و بیشتر روی راحتی، کارایی و جذابیت فناوری متمرکز هستند، تا توانایی انجام کارهای سنگین. هامر ثابت می‌کند که خودروهای برقی می‌توانند کاربردی فراتر از کارهای روزمره یا کشیدن تریلرهای کوچک داشته باشند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0