پورشه این بار مرزهای ممکن را برای مدل 911 Turbo S جابهجا کرده است. مدل ۲۰۲۶ این خودرو تنها یک بهروزرسانی جزئی نیست، بلکه قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تولیدی تاریخ به حساب میآید که فناوری هیبریدی را به نحوی با پیشرانه افسانهای ۶ سیلندر تخت برند آلمانی ترکیب کرده که هم سنتگرایان و هم علاقهمندان به پرفورمنس بالا را شوکه میکند. دیگر نیازی به دنبال کردن اخبار، تیزرها و تصاویر مخفیانه ندارید، چراکه در حال حاضر تمام اطلاعات مربوط به جدیدترین مدل پورشه ۹۱۱ توربو S فاش شده و ما در این مقاله از مجله ایستگاه به بررسی آن میپردازیم.
مسلما علاقهمندان امروزی در قبال بودجه قابل توجه، منتظر اعداد و ارقام خام بزرگ هستند، اما آنچه پورشه ارائه میدهد فراتر از اسب بخار و گشتاور است. با سیستم جدید T-Hybrid، معماری بازنگری شده پیشرانه، آئرودینامیک ارتقایافته، ترمزها، لاستیکها و دینامیک شاسی بهبودیافته، توربو اس جدید مرزهای قابلیت استفاده روزمره، عملکرد در پیست و مهمتر از همه، زمانهای دور پیست نوربرگرینگ را جابهجا میکند. برای آن دسته از افرادی که خواهان تمامی فناوریها، نهایت سرعت و اعتبار کامل در یک ماشین هستند، پورشه ۹۱۱ توربو اس ۲۰۲۶ معیار سنجش جدید به حساب میآید.
بیایید درباره آنچه در زیر کاپوت قرار گرفته، معیارهای عملکردی که واقعا اهمیت دارند، امکانات رفاهی و موارد ارتقایافته در مدل ۲۰۲۶ پورشه 911 Turbo S ملقب به قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تولیدی تاریخ صحبت کنیم. اهمیت این ماشین تنها در سرعت و قدرت خلاصه نمیشود، بلکه آینده پورشه را به تصویر میکشد.
مشخصات فنی مدل ۲۰۲۶ پورشه ۹۱۱ توربو S
قلب این هیولای آلمانی، نسخه اصلاحشدهای از پیشرانه ۶ سیلندر تخت افسانهای پورشه است که حدود ۳.۶ لیتر حجم داشته و از سیستم هیبریدی کاملا یکپارچه T-Hybrid بهره میگیرد. این سیستم شامل دو توربو الکتریکی میشود که هر یک به موتور الکتریکی مستقلی برای چرخش شفتهای توربو مجهز هستند. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی دیگر نیز وجود دارد که میان پیشرانه و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه PDK انحصاری پورشه قرار گرفته است. این پیکربندی با پک باتری ولتاژ بالای ۱.۹ کیلووات ساعتی کامل میشود.

تمام این قطعات با همکاری یکدیگر، ۷۰۱ اسب بخار قدرت و حدود ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. در این پیشرانه هیبریدی، پاسخدهی به طور قابل توجهی بهبود یافته است و به طور خاص در دورموتورهای پایین تا متوسط دیگر خبری از لگ توربو نیست. به گفته پورشه، قدرت این پیشرانه به نحوی قابل دسترس، یکنواخت و در گستره وسیعتری از دور موتور پایدار است. قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تجربه سواری منحصر به فردی را ارائه میدهد که در آن، قدرت به جای تمرکز در دورهای خاص، به شکلی روان و پیوسته در اختیار راننده قرار میگیرد.
ولی این پیشرفت، یک هزینه فیزیکی به همراه دارد؛ توربو S جدید در مقایسه با نسخه کوپه، حدود ۸۲ کیلوگرم اضافهوزن پیدا کرده است که عمده دلیل آن به استفاده از اجزای هیبریدی، باتری و توربوشارژرهای بزرگ مربوط میشود. البته پورشه با کاهش وزن در بخشهای دیگر، مثل اگزوز تیتانیومی و اجزای فیبرکربنی و همینطور اصلاح هندلینگ، استحکام شاسی و بهبود چسبندگی سعی کرده تا این سنگینی را جبران کند.

ارقام پرفورمنس متعلق به قدرتمندترین پورشه ۹۱۱
به لطف پیشرانه هیبریدی، قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ میتواند در مدتزمان کوتاه ۲.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. بدین ترتیب، عملکرد مدل ۲۰۲۶ پورشه ۹۱۱ توربو S حدود ۰.۲ ثانیه بهتر از مدل قبلی است. این رقم، مدل ۲۰۲۶ را در قلمروی هایپرکارها قرار میدهد.
پورشه ۹۱۱ توربو اس ۲۰۲۶ به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت میرسد و جزو معدود مدلهای ۹۱۱ با چنین سرعت بالایی به حساب میآید. پورشه همچنین رکورد ۷:۰۳.۹۲ را به عنوان زمان دور پیست نوربرگرینگ نوردرشلایفه به ثبت رسانده که حدود ۱۴ ثانیه از مدل قبلی توربو اس سریعتر است. این رقم تنها نشاندهنده سرعت در خط مستقیم نیست، بلکه معیاری از عملکرد در سطح استاندارد جهانی به شمار میرود.
هندلینگ، ترمز و آئرودینامیک، همگی به منظور مطابقت با قدرت ارتقا پیدا کردهاند. از دیگر مشخصات قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ میتوان به لاستیکهای عقب عریضتر با سایز 325/30ZR21، ترمزهای سرامیک کربنی ارتقایافته بزرگتر از مدل قبلی، قطعات آئرودینامیکی فعال جلو و عقب شامل اسپویلرهای قابل تنظیم، فلپهای فعال، دیفیوزر بهبودیافته زیر شاسی و سیستم ضد واژگونی فعال اشاره کرد. تمام این مشخصات، چسبندگی بیشتر، پایداری بهتر و کنترل برتر تحت شرایط سخت را فراهم میآورند.
جدول مشخصات پورشه ۹۱۱ توربو اس ۲۰۲۶
| پیشرانه | ۳.۶ لیتری توئین توربوشارژ ۶ سیلندر هیبریدی |
| قدرت | ۷۰۱ اسب بخار |
| گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
| گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک |
| سیستم انتقال قدرت | چهارچرخ محرک (AWD) |
| شتاب صفر تا صد | ۲۴ ثانیه |
| حداکثر سرعت | ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت |
طراحی، استایل و ویژگیهای قدرتمندترین پورشه ۹۱۱

از نظر ظاهری، توربو اس جدید بر پایه المانهای طراحی نسل ۹۹۲.۲ ساخته شده، اما بهبودهای کاربردی در آن دیده میشود. ورودیهای جلو به سبک GTS با تیغههای عمودی، یک ورودی بزرگتر جلوی چرخهای عقب (امضای توربو)، سپر عقب بازطراحیشده با تهویه اضافی و یک باله عقب فعال برجسته، ویژگیهای ظاهری قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تولیدی در تمام ادوار را تشکیل میدهند. عرض ماشین نیز نسبت به مدل قبلی بیشتر شده تا هم عملکرد بهتری را از خود نشان دهد و هم حضور پررنگتری در جاده داشته باشد.
کابین خودرو از متریال مرغوب و باکیفیت ساخته شده و شامل تزئینات انحصاری توربونایت، صندلیهای اسپرت با قابلیت تنظیم برقی در ۱۸ جهت مختلف، سیستم اطلاعاتی سرگرمی مدرن و فناوریهای کمکراننده همسو با خط تولید ۹۱۱ میشود. نسخه کوپه به صورت استاندارد دونفره (با صندلیهای عقب اختیاری) بوده و کابریولت در پیکربندی ۲+۲ به عرضه درمیآید.
قیمتگذاری، هویت واقعی قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ را بازتاب میکند. در حالی که نسخه کوپه ۲۷۲۶۵۰ دلار قیمت دارد، نسخه کابریولت با قیمت ۲۸۶۶۵۰ دلار به فروش میرسد. اولین تحویل این خودرو برای بهار ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است. پورشه ۹۱۱ توربو اس جدید نه یک ماشین برای بازار انبوه، بلکه یک مدل نمادین به حساب میآید و شرکت آلمانی به خوبی میداند که این خودرو را برای چه کسانی میسازد.
مزایای مدل ۲۰۲۶ پورشه ۹۱۱ توربو S

با خرید قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ میتوان از مزایای زیر بهرهمند شد.
قدرت و پاسخدهی بینظیر
با ۷۰۱ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور همراه با توربوهای الکتریکی دوگانه و موتور الکتریکی تعبیهشده در جعبهدنده، مدل ۲۰۲۶ کمترین میزان تأخیر (Lag)، پاسخدهی فوقالعاده به پدال گاز و قدرت بیشتری را نسبت به نسلهای پیشین توربو ارائه میدهد.
هندلینگ و ترمز گیری درجهیک
لاستیکهای عریضتر، آئرودینامیک فعال، سیستم PDCC ارتقایافته (ضد واژگونی) و ترمزهای سرامیک-کربن، همگی به پایداری در سرعتهای بالا، چسبندگی استثنایی و اطمینان در شرایط دشوار منجر میشوند.
مزیت راندمان و آلایندگی هیبریدی
با اینکه پرچمدار 911 Turbo S قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ است، ولی در مقایسه با نسل قبلی، این ماشین مصرف سوخت بهینهتری در شرایط رانندگی خاص دارد و این عملکرد را مدیون سیستم کمکی هیبریدی و عملکرد پاکتر پیشرانه است. خودروی پورشه ضمن بهرهمندی از فناوریهای برتر خود به خوبی با مقررات امروزی سازگاری دارد.
ایرادات وارده بر مدل ۲۰۲۶ پورشه ۹۱۱ توربو S

پورشه ۹۱۱ توربو S در کنار مزایای متعدد، شامل معایب و نگرانیهایی میشود که در ادامه به بررسی مختصر آنها میپردازیم.
وزن اضافی
افزایش ۸۲ کیلوگرمی وزن بیاهمیت نیست، چون روی چابکی، جرم فنربندی نشده و سایش لاستیکها تأثیر میگذارد. این تأثیرات در رانندگی روزمره، به صورت ضعف در هندلینگ خودرو روی سطح ناهموار یا پیچهای تند آشکار میشوند.
هزینه بالا
فراتر از قیمت اولیه بالا، هزینههای مربوط به آپشنها، نگهداری، لاستیک و سرویسدهی، قابل توجه خواهد بود. ترمزهای سرامیک-کربن و قطعات پرفورمنس، عملکرد استثنایی را از خود نشان میدهند، اما در مقابل هزینه مالکیت بالایی نیز به همراه دارند.
نگرانیهای سنتگرایان
برای برخی افراد، هیبریدی سازی یک تغییر بحثبرانگیز نسبت به میراث پیشرانه احتراق داخلی محض در نظر گرفته میشود. به علاوه، با جایگزینی دینامیک توربو با فناوریهای پیچیدهتر، سادگی کاهش یافته است و اگرچه پورشه در حفظ شخصیت خودرو موفق عمل کرده، اما برخی سنتگراها برای آن حس خام و مرزی مدلهای قدیمیتر توربو اس ابراز دلتنگی کردهاند.
تأثیر بر میراث ۹۱۱ و پیامدهای آتی
با معرفی توربو اس هیبریدی، پورشه به وضوح اعلام کرده که الکتریکیسازی و عملکرد بالا لزوما در تضاد با یکدیگر نیستند. قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تفاوت بسیاری با نسلهای پیشین داشته و ضمن ارائه قدرت بیشتر و آلایندگی کمتری، نشان میدهد که فناوری هیبریدی به معنی فدا کردن خصیصهها نیست، بلکه یک ارتقا به حساب میآید. مدل ۷۰۱ اسب بخاری ۹۱۱ توربو اس، انتظارات از یک ۹۱۱ توربو چهارچرخ محرک جادهای را از نو تعریف کرده است.
این خودرو همچنین تأکید میکند که نسل ۹۹۲.۲ فراتر از بهروزرسانیهای جزئی محسوب میشود. از کاررا GTS گرفته تا 911 Turbo S، پورشه به شکلی تهاجمی در حال افزودن لایههای فناوری است. چنین تحولی درهای متعددی را به سمت آینده میگشاید؛ میتوان انتظار داشت که مدلهای توربو غیر اس نیز از تقویتکنندههای هیبریدی بهرهمند شوند. توسعه بیشتر آئرودینامیک فعال، فناوری شاسی و حتی نمونههای پلاگین هیبریدی یا پیشرانههای الکتریکی بیشتر، از دیگر اقداماتی است که از پورشه انتظار میرود.
در نهایت، برای خریداران و علاقهمندان، توربو اس جدید تنها پرسرعتترین یا قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ نیست، بلکه حد و مرز تحول یک نام افسانهای را بازتاب میکند. این ماشین ماهیتی همچون یک پل دارد؛ هواداران سنتی ۹۱۱ که به پیشرانههای شش سیلندر تخت و سیستم چهارچرخ محرک عشق میورزند، محصولی آشنا اما ارتقایافته دریافت میکنند، در حالی که خریداران آیندهنگر از فناوری پیشرفته، کارایی و آیندهپذیری آن لذت میبرند.


دیدگاهتان را بنویسید