ایستگاه وبلاگ اخبار خودرویی
خواندن 10 دقیقه
.
3 ماه پیش
.
63 بازدید

قدرتمندترین توررهای غیر V2 در سال ۲۰۲۵

قدرتمندترین توررهای غیر V2 در سال ۲۰۲۵

وقتی بحث موتورسیکلت‌های تورینگ مطرح می‌شود، معمولا محصولات هارلی دیویدسون با پیشرانه‌های دو سیلندر به ذهن مخاطب خطور می‌کنند. اما دنیای تورینگ فراتر از غول‌های آمریکایی است و مدل‌های پرقدرت لزوما شامل پیشرانه دو سیلندر نمی‌شوند. در این مقاله شما را با قدرتمندترین توررهای غیر V2 در سال ۲۰۲۵ آشنا می‌کنیم که به برندهایی غیر از هارلی دیویدسون و ایندیان تعلق دارند و پیشرانه آن‌ها از نوع دو سیلندر نیست.

 کاوازاکی Ninja 1100SX با حداکثر قدرت ۱۳۴ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

معرفی قدرتمندترین توررهای غیر V2 را با نینجا ۱۱۰۰ اس‌ایکس کاوازاکی آغاز می‌کنیم. این مدل جایگزین موتورسیکلت قدرتمند  Ninja 1000SXبوده و می‌تواند حریفان قدری مثل سوزوکی GSX-1000GT را به چالش بکشد. پیشرانه جدید 1099 سی‌سی چهار سیلندر، نسخه بهبود‌یافته نمونه ۱۰۴۳ سی‌سی به‌کاررفته در مدل قبلی به حساب می‌آید که همان بدنه دریچه گاز و حتی نسبت تراکم را حفظ کرده است.

این پیشرانه چهار سیلندر پرسر و صدا، برای پیمایش آرام و راحت مسافت‌های طولانی اصلاح شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن در دور موتور کمتر از ۱۰۰۰۰ به وجود می‌آید.

تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده کاوازاکی نینجا 1100SX شامل مواردی همچون سیستم مدیریت حرکت در پیچ‌ها، سه حالت کنترل کشش با یکپارچه‌سازی کنترل تک‌چرخ، دو حالت قدرت (کم و زیاد)، کوئیک شیفتر دوطرفه و چهار حالت رانندگی (بارانی، جاده، اسپرت و شخصی) می‌شود. باک سوخت 5 گالنی، امکان پیمودن بیش از 200 مایل مسافت را فراهم می‌آورد.

مشخصات فنی کاوازاکی نینجا 1100SX

پیکربندی پیشرانه چهار سیلندر ۱۰۹۹ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۳۴ اسب بخار
گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۳۸ کیلومتر
قیمت پایه ۱۳۶۹۹ دلار

 

بی‌ام‌و R 1250 RS با حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

گزینه بعدی در لیست قدرتمندترین توررهای غیر V2 محصولی از بی‌ام‌و است که با نام R 1250 RS مورد خطاب قرار می‌گیرد. جذابیت پیشرانه‌های باکسر‌ توئین عمدتا در خط تولید موتورهای ادونچر GS دیده می‌شود. ولی R1250RS یک استثنا بوده و تنها موتورسیکلت اسپرت در خط تولید موتوراد با پیشرانه باکسر توئین است.

اگرچه R 1250 RS در دسته موتورسیکلت‌های اسپرت قرار دارد، اما با توجه به فاصله محور کشیده، ارتفاع کم صندلی و طراحی راحت برای راننده، می‌بایست آن را جزو تورینگ‌های اسپرت دسته‌بندی کرد. این مدل علاوه بر یک بادگیر کارآمد، شامل ویژگی‌های استاندارد و آپشنال متعددی می‌شود که نهایت راحتی را جهت پیمایش مسافت‌های طولانی به ارمغان می‌آورند.

محصول بی‌ام‌و به عنوان یکی از قدرتمندترین توررهای غیر V2 از همان پیشرانه 1254 سی‌سی موجود در مدل لوکس R 1250 RT استفاده می‌کند. مدل R 1250 RS با مصرف تقریبا 50 مایل بر گالن، بهینه‌ترین موتورسیکلت تورینگ این فهرست است. اگرچه باک سوخت کوچک با ظرفیت کمتر از 5 گالن، بازه پیمایشی را محدود ساخته، ولی این بیمر جذاب به معنای واقعی کلمه یک ماشین تورینگ ۴۰۲ کیلومتری سبک و روان در نظر گرفته می‌شود.

مشخصات فنی بی‌ام‌و R 1250 RS

پیکربندی پیشرانه توئین باکسر ۱۲۵۴ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۷۴ کیلومتر
قیمت پایه ۱۵۹۹۵ دلار

 

بی‌ام‌و R 1250 RT با حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

بی‌ام‌و R 1250 RT نیز در لیست قدرتمندترین توررهای غیر V2 جای دارد و اقتصادی‌ترین مدل تورینگ BMW با امکانات کامل است. موتورسیکلت  R 1250 RTاز همان پیشرانه به‌کاررفته در مدل R 1250 RS استفاده می‌کند، اما با امکانات رفاهی بیشتری همچون محفظه‌های جانبی استاندارد قفل‌دار، فیرینگ بزرگ‌تر با چراغ‌های پرنورتر، صندلی راحت‌تر برای دو سرنشین و بادگیر بلندتر عرضه شده است.

بی‌ام‌و R 1250 RT به راحتی می‌تواند توررهای لوکس هارلی و ایندیان را به رقابت بپذیرد. اما برخلاف پیشرانه‌های V-twin رایج در توررهای آمریکایی، موتورسیکلت آلمانی از پیشرانه باکسر توئین بهره می‌گیرد و حالت اسپرت‌تری دارد. باک سوخت بزرگ ۶.۶ گالنی، به موتورسیکلت اجازه می‌دهد مسافتی بیش از ۴۸۳ کیلومتر را بدون نیاز به توقف در ایستگاه سوخت‌رسانی طی کند.

مشخصات فنی بی‌ام‌و R 1250 RT

پیکربندی پیشرانه توئین باکسر ۱۲۵۴ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۵۲۸ کیلومتر
قیمت پایه ۱۹۹۹۵ دلار

 

سوزوکی +GSX-S1000GT با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

با صرف هزینه‌ای کمتر از ۱۵ هزار دلار، یکی از قدرتمندترین توررهای غیر V2 در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. سوزوکی +GSX-S1000GT یک موتورسیکلت تورینگ راحت چهار سیلندر الهام‌گرفته از مدل‌های اسپرت است که محبوبیت بسیاری نزد مشتریان دارد.

برای مهار این موتورسیکلت پرتوان و تبدیل آن به یک تورر اهلی و آرام، مجموعه‌ کاملی از سیستم‌های الکترونیکی در اختیار راکب قرار گرفته و امکاناتی نظیر کوئیک شیفتر دوطرفه، محفظه‌های جانبی قفل‌شونده، سه حالت رانندگی، پنج تنظیم کنترل کشش و کروز کنترل در آن یافت می‌شود.

شاسی این مدل از جیکسر ۱۰۰۰ (GSX-R1000) الهام گرفته و دارای سیستم تعلیق کاملا قابل تنظیم است. طراحی ظریف و متمایز، نقطه قوت دیگری برای دوچرخ ژاپنی به شمار می‌آید. تعداد کمی از موتورسیکلت‌ها می‌توانند همانند GSX تورینگ، تعادلی عالی را از عملکرد، امکانات و قیمت را ارائه دهند. جای تعجب نیست که سوزوکی +GSX-S1000GT متعادل‌ترین موتور تورینگ بازار امروز به شمار می‌آید.

مشخصات فنی سوزوکی +GSX-S1000GT

پیکربندی پیشرانه چهار سیلندر ۹۹۹ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۶ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۷۳ کیلومتر
قیمت پایه ۱۴۲۹۹ دلار

 

بی‌ام‌و مجموعه K 1600 با حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

لیست قدرتمندترین توررهای غیر V2 را با مجموعه‌ای از محصولات BMW ادامه می‌دهیم. پس از هارلی دیویدسون و ایندیان، بی‌ام‌و متنوع‌ترین خط تولید موتورسیکلت‌های تورینگ را در اختیار دارد. در کنار مدل R 1250 RT، سایر محصولات این دسته شامل سری K 1600 می‌شود که دو مدل باگر و دو تورر کامل با محفظه جانبی و محفظه عقب را در برمی‌گیرد.

همه مدل‌های K 1600 به موتور شش سیلندر خطی 1649 سی‌سی مجهز هستند که 160 اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل K 1600 GT با وزن ۳۴۳ کیلوگرم سبک‌وزن‌ترین و اسپرت‌ترین مدل در بین آن‌ها است. از طرف دیگر، مدل K 1600 گرند امریکا به عنوان گران‌قیمت‌ترین و سنگین‌ترین مدل، تمام تمرکز خود را روی فناوری، راحتی و محفظه حمل بار معطوف ساخته تا رقیبی جدی برای محصولات آمریکایی باشد. مدلK 1600 B  نیز قدرتمندترین باگر تولید انبوه در بازار امروزی به شمار می‌رود.

مشخصات فنی بی‌ام‌و K 1600 B

پیکربندی پیشرانه شش سیلندر ۱۶۴۹ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۴۴۸ کیلومتر
قیمت پایه ۲۳۳۹۵ دلار

 

دوکاتی Multistrada V4 S Travel/ Radar با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

همان‌طور که از نامش پیداست، دوکاتی مولتی‌استرادا V4 S Travel نیز یکی دیگر از قدرتمندترین توررهای غیر V2 موجود در بازار فعلی است که در دسته تورینگ ادونچر قرار می‌گیرد. این مدل از پیشرانه به‌کاررفته در گرن‌توریسمو V4 بهره می‌برد که در دیاول V4 هم استفاده شده است، البته با تنظیمات متفاوت. نسخه V4 S تراول از سیستم تعلیق نیمه‌خودکار منحصر به فردی استفاده می‌کند.

نسخه‌های تراول و رادار شامل برخی ویژگی‌های بهینه دوکاتی بوده و سطح بالایی از تکنولوژی و راحتی در سفرهای طولانی را ارائه می‌دهند. سایدباکس و رادار جلو و عقب به عنوان امکانات استاندارد در این دو موتورسیکلت در نظر گرفته می‌شوند. قیمت پایه آن‌ها حدود ۲۸ دلار است.

مشخصات فنی دوکاتی مولتی استرادا V4 S Travel

پیکربندی پیشرانه چهار سیلندر ۱۱۵۸ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۳ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۳۲ کیلومتر
قیمت پایه ۲۸۳۰۵ دلار

 

بی‌ام‌و S 1000 XR با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

یکی دیگر از قدرتمندترین توررهای غیر V2 که هم‌ردیف با مولتی‌استرادا قرار می‌گیرد، بی‌ام‌و S1000XR نام دارد. این مدل، تلفیقی از اسپرت و تورر محسوب می‌شود. پیشرانه چهار سیلندر این موتورسیکلت آلمانی از نمونه به‌کاررفته در مدل اسپرت S1000 RR مشتق شده که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. اگرچه قدرت آن کاهش یافته، اما این ارقام برای یک موتور تورینگ بلند و راحت همچنان چشمگیر است.

این بیمر جذاب با قیمتی کمتر از ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد و به سبب داشتن انبوهی از ویژگی‌های پیشرفته رانندگی، سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی، یک معامله عالی در نظر گرفته می‌شود.

مشخصات فنی بی‌ام‌و S 1000 XR

پیکربندی پیشرانه چهار سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۴ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۱۸ کیلومتر
قیمت پایه ۱۷۹۹۵ دلار

 

تریومف Rocket 3 Storm GT با حداکثر قدرت ۱۷۹.۵ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

با نزدیک شدن به سه جایگاه برتر در لیست قدرتمندترین توررهای غیر V2 شاهد تکرار نام‌هایی خواهیم بود که در دسته‌بندی‌های دیگر، پرسرعت‌ترین موتورسیکلت‌های تولیدی در سال ۲۰۲۵ و قدرتمندترین کروزرهای ۲۰۲۵ قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، تریومف راکت III جزو هر سه دسته محسوب می‌شود.

نسخه استورم جی‌تی راکت ۳ قوای محرکه خود را از بزرگ‌ترین پیشرانه تولیدشده برای موتورسیکلت دریافت می‌کند. با این حال قدرت هیولاوار این پیشرانه، به یک سواری راحت و لذت‌بخش تبدیل شده است. نسخه استورم R پایه رکاب عقب و مثلث سواری تهاجمی‌تری دارد، ولی نسخه GT با افزایش ارتفاع دسته‌فرمان و رکاب‌هایی که به سمت جلو متمایل شده، وضعیت سواری راحت‌تری را فراهم می‌آورد. با افزودن لوازم جانبی رسمی تریومف از جمله محفظه بار و تجهیزات رفاهی و ایمنی، راکت ۳ استورم جی‌تی در قالب پرگشتاورترین تورر امن جهان ظاهر می‌شود.

مشخصات فنی تریومف راکت III استورم جی‌تی

پیکربندی پیشرانه سه سیلندر خطی ۲۴۵۸ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۱۷۹.۵ اسب بخار
گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۲۷۶ کیلومتر
قیمت پایه ۲۵۷۹۵ دلار

 

بی‌ام‌و M 1000 XR با حداکثر قدرت ۲۰۱ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

بی‌ام‌و M 1000 XR به طور حتم خشن‌ترین موتور تورینگ اسپرت بازار شناخته می‌شود و جایگاه دوم را در لیست قدرتمندترین توررهای غیر V2 دارد. اگرچه نسخه استاندارد  S 1000 XR با پیشرانه چهار سیلندر ۱۷۰ اسب بخاری مرز بین اسپرت و تورینگ را محو کرده، اما نسخه M از همه لحاظ ارتقا یافته است.

با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولیدشده توسط پیشرانه، M 1000 XR عملکردی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. بی‌ام‌و با استفاده از فیبر کربن و متریال سبک‌وزن دیگر، سنگینی موتورسیکلت را به کمتر از ۲۲۶ کیلوگرم رسانده و این موضوع باعث شده هندلینگ و هدایت ماشین دوچرخ به طور قابل توجهی بهبود پیدا کند.

مشخصات فنی بی‌ام‌و M 1000 XR

پیکربندی پیشرانه چهار سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی، خنک سازی مایع
قدرت ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۰۹ کیلومتر
قیمت پایه ۲۴۴۹۵ دلار

 

کاوازاکی Ninja H2 SX SE با حداکثر قدرت ۲۰۷ اسب بخار

قدرتمندترین توررهای غیر V2

کاوازاکی نینجا H2 SX SE در رقابت با قدرتمندترین توررهای غیر V2 مدال طلا را به گردن می‌آویزد. این تنها موتورسیکلت تورینگ جهان با پیشرانه سوپرشارژ است. با الهام‌گیری از مدل خشن و تهاجمی نینجا  H2، نسخه H2 SX SE با تعدیل در طراحی و افزایش راحتی، به یک ماشین تورینگ دونفره تبدیل شده است.

این موتورسیکلت با تجهیزاتی همچون سایدباکس‌های ۲۸ لیتری قفل‌شونده و سایر لوازم تورینگ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. علیرغم موتور ۲۰۰+ اسب بخاری، بازه پیمایشی نینجا H2 SX SE به ۳۴۹ کیلومتر می‌رسد که مشخصه‌ای عالی برای یک موتورسیکلت تورینگ شمرده می‌شود.

مشخصات فنی کاوازاکی نینجا H2 SX SE

پیکربندی پیشرانه چهار سیلندر خطی ۹۹۸ سی‌سی سوپرشارژ، خنک سازی مایع
قدرت ۲۰۷ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر
گیربکس شش سرعته
مصرف سوخت ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر بازه پیمایشی ۳۵۰ کیلومتر
قیمت پایه ۲۹۱۰۰ دلار
مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0