ایستگاه
خواندن 9 دقیقه
.
4 هفته پیش
.
20 بازدید

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند هیبریدی در نیمه سوم سال ۲۰۲۴

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند هیبریدی در نیمه سوم سال ۲۰۲۴

مقدمه

صرف‌نظر از سگمنت، بازار خودرو یک بازار بسیار رقابتی محسوب می‌شود. باتوجه‌به افزایش برندها و مدل‌های متعدد در هر سال، مشتریان تنوع وسیعی از خودروها را جهت انتخاب در اختیار دارند و این موضوع باعث شده تا ارائه تجهیزات و امکانات بیشتر در قبال پول، به یک استاندارد صنعتی تبدیل شود. شاسی‌بلندها به‌خوبی با این استاندارد سازگاری دارند. شاسی‌بلندهای از اوایل دهه ۹۰ میلادی وارد بازار شده و از آن زمان تاکنون بازار را تحت تسلط خود درآورده‌اند. ازاین‌رو شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا با بهبود بهره‌وری سوخت یا عرضه ویژگی‌های جذاب، سهم بیشتری از بازار SUV را در دست گیرند.

به همین خاطر اکثر خودروسازان بزرگ درحال‌توسعه خط تولید خود با مدل‌های برقی و نیمه برقی هستند. از بین خودروهای بیشمار از برندهای مختلف، به نظر می‌رسد نام برخی از آن‌ها در هر فصلی از سال تکرار می‌شود. درست حدس زدید؛ درباره تویوتا راوفور و هوندا CR-V هیبریدی صحبت می‌کنیم. هر دو مدل به طور دائم بر سرعنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند هیبریدی با یکدیگر رقابت می‌کنند. اما در نبرد سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، محصول هوندا توانست از رقیب هم‌وطن خود پیشی بگیرد. در ادامه به بررسی هوندا CR-V Hybrid، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند هیبریدی در نیمه سوم سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

فروش نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه CR-V هیبریدی تنها در آمریکا

در اوایل اکتبر سال ۲۰۲۴، هوندا از آمار فروش محصولات خود در نیمه سوم سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد. شاسی‌بلند CR-V با فروش ۲۹۲۱۷ دستگاه، پرفروش‌ترین محصول هوندا در ایالات متحده به‌حساب می‌آید. ظاهراً ۵۴ درصد از این رقم فروش، سهم مدل‌های هیبریدی است. به‌عبارت‌دیگر، نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه هوندا CR-V هیبریدی در این برهه زمانی در آمریکا به فروش رفته‌اند.

طبق گزارش هوندا، در مجموع ۲۹۸۱۶۴ مدل CR-V در سال جاری به فروش رسیده که از رشد ۱۳.۷ درصدی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد. مدل هیبریدی CR-V با پیشی‌گرفتن از اصلی‌ترین رقیب خود یعنی تویوتا RAV4 توانسته بالاترین جایگاه را در سگمنت شاسی‌بلندهای و کراس‌اوورهای هیبریدی به دست آورد.

دلیل فروش بیشتر CR-V هیبریدی نسبت به راوفور هیبریدی چیست؟

دلیل برتری هوندا CR-V ‌ هیبرید بر تویوتا راوفور هیبرید می‌تواند به عوامل متعددی مرتبط باشد. اول اینکه هوندا طراحی و پرفورمنس شاسی‌بلند خود را به نحوی بهبود داده که با سلایق مختلف سازگاری دارد و به معنی دیگر، CR-V را به یک شاسی‌بلند هیبریدی همه‌کاره تبدیل کرده است. این خودرو ترکیبی عالی از بهره‌وری سوخت، کاربردپذیری، محدوده پیمایشی و توانمندی برای رانندگی روزمره را به نمایش می‌گذارد. کابین جادار، سیستم اطلاعات سرگرمی کاربرپسند و ویژگی‌ها و تجهیزات ایمنی پیشرفته، CR-V ‌ هیبریدی را به یک گزینه ایده‌آل برای خانواده‌ها تبدیل کرده و بدون شک تأثیر بسزایی در فروش بالای خودرو داشته است.

به‌علاوه، هوندا در تلاش است تا با کاهش هزینه‌ها، خودروهای هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند. پافشاری این برند روی مدل‌های هیبریدی، به‌ویژه CR-V، به تمایل روزافزون مصرف‌کنندگان برای خودروهای سازگار با محیط‌زیست کمک می‌کند، بدون اینکه لطمه‌ای به پرفورمنس وارد شود. با اندکی کاهش قیمت CR-V هیبرید نسبت به رقبای موجود در بازار، هوندا توانسته بخش بیشتری از خریداران حساس به قیمت را به خود جذب کند. شاید تویوتا برندی باشد که به‌خاطر اطمینان‌پذیری بالای محصولات خود مورد تمجید و ستایش قرار می‌گیرد، ولی هوندا نیز از این بابت دست‌کمی از تویوتا ندارد.

میراث دیرینه CR-V که در طول سه دهه ساخته شده، نقش اساسی در موفقیت فعلی این خودرو دارد. برای بسیاری از خریداران، نام CR-V مترادف باقابلیت اطمینان، کاربردپذیری و ارزشمندی است. این مشخصات در کنار ظاهر جذاب و باوقار و همین‌طور بازاریابی تأثیرگذار و پایداری زنجیره تأمین باعث شده فروش CR-V Hybrid از راوفور تویوتا بیشتر شود.

پیشرانه هیبریدی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت

مدل ۲۰۲۴ هوندا CR-V هیبرید نخستین محصول شرکت ژاپنی است که از سیستم Two-Motor Hybrid بهره می‌گیرد. این سیستم متشکل از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی، دو موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی ۱۷.۷ کیلووات ساعتی است. موتور بنزینی سه وظیفه اصلی دارد؛ ایجاد انرژی لازم برای ژنراتور جهت تأمین برق موردنیاز موتور محرک، انتقال مستقیم گشتاور به چرخ‌های جلو جهت به حرکت درآوردن خودرو و شارژ پک باتری. موتورهای الکتریکی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها به‌عنوان موتور محرک و دیگری به‌عنوان ژنراتور ایفای نقش می‌کنند. موتور محرک مسئول تولید حداکثر گشتاور در دور موتور صفر است و امکان استارت سریع و رانندگی پرانرژی در کوچه و خیابان‌های شهر را فراهم می‌آورد.

موتور محرک به آهن‌رباهای پرفورمنس جدیدی متصل است که به هیچ فلز نادر سنگینی نیاز ندارد. ساختار چندحلقه‌ای داخلی، امکان رسیدن به حداکثر سرعت موتور ۱۴۵۰۰ دور در دقیقه را فراهم می‌آورد که برای سرعت ثابت در مدل‌های اسپرت و اسپرت تورینگ به افزایش ۲۸ درصدی اشاره می‌کند. این پیشرانه همچنین به ماشین اجازه یدک‌کشی تا وزن ۴۵۴ کیلوگرم را می‌دهد. سیستم هیبریدی به طور هماهنگ توان بنزینی و الکتریکی را با یکدیگر ادغام کرده و بهره‌وری سوخت استثنایی و همین‌طور تجربه رانندگی آرام و بی‌سروصدایی را به ارمغان آورده است.

هوندا CR-V هیبریدی از گیربکس eCVT برای انتقال نرم و مؤثر قوای موتور به چرخ‌ها استفاده می‌کند. پیشرانه هیبریدی در مجموع ۲۰۴ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور داشته و ضمن حفظ کارایی، باعث شتاب‌گیری هیجان‌انگیز خودرو می‌شود. شاسی‌بلند ژاپنی همچنین از فناوری رانندگی چندحالته هوشمند (i-MMD) بهره می‌گیرد که تجربه رانندگی دقیق، نرم و کارآمدی را ارائه می‌دهد و به طور یکپارچه میان حالات مختلف رانندگی برقی، هیبریدی و بنزینی جابه‌جا می‌شود. سی‌آروی به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل روانه بازار شده است. در نسخه دیفرانسیل‌جلو، ماشین می‌تواند شتاب صفر تا صد را در عرض ۷.۶ ثانیه برآورده کند، حال‌آنکه نسخه دو دیفرانسیل به حدود ۸ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت توقف به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت خودرو چه در نسخه FWD ‌ و چه در نسخه AWD به ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هیبریدی‌های هوندا در اوج هستند

هوندا در سال‌های اخیر به یکی از پیشروان فناوری هیبریدی تبدیل شده است. سیستم هیبریدی دوموتوره این برند به‌خاطر قدرت، کارایی و دقت دائماً مورد تحسین قرار گرفته و برای دو سال متوالی توانسته صدرنشین لیست ده‌تایی «بهترین موتورها و سیستم‌های محرکه جهان» شود. این برتری، تعهد هوندا به برقی‌سازی بدون تنزل پرفورمنس یا بهره‌وری سوخت را نشان می‌دهد. مدل‌های ۲۰۲۵ سدان و هاچبک هوندا سیویک نیز از همین پیشرانه نیمه برقی استفاده می‌کنند.

نسل چهارم سیستم هیبریدی دوموتوره هوندا، مخصوصاً سیستم عرضه شده برای سیویک تجربه رانندگی اسپرت تری را با مصرف سوخت بهتری را نسبت به مدل‌های توربوشارژ قبلی ارائه می‌دهد. البته موفقیت هیبریدی‌های هوندا تنها به سیویک ختم نمی‌شود. نسخه هیبریدی آکورد و CR-V نیز عمده توجه بازار را در سطح جهانی به خود جلب کرده‌اند. در حال حاضر ۵۰ درصد از سهم فروش مدل‌های آکورد و CR-V به نسخه‌های هیبریدی تعلق دارد.

شناخته‌شده به‌خاطر قابلیت اطمینان بالا، هزینه نگهداری پایین و قیمت اقتصادی، خودروهای هوندا در نظرسنجی‌های مختلف به طور دائم امتیاز اطمینان‌پذیری بالایی را از سمت مالکین و مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنند و ارزش بالایی در بازار دست‌دوم دارند. بسیاری از مدل‌ها در صورت نگهداری مناسب و رعایت سرویس‌های دوره‌ای، از کارکرد ۲۰۰ هزار مایل عبور کرده‌اند و همین موضوع باعث افزایش جذابیت آن‌ها نزد خریداران شده است. با سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و مصرف سوخت بهینه، محصولات هوندا همچنان به‌عنوان اقتصادی‌ترین و بادوام‌ترین گزینه جهت خرید در نظر گرفته می‌شوند.

شروع قیمت پایه از ۳۴۳۵۰ دلار

مدل ۲۰۲۴ هوندا CR-V هیبرید باقیمت پایه ۳۴۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد. این ماشین ۴۲۰۰ دلار گران‌تر از مدل ۲۰۲۴ نسخه معمولی CR-V است که قیمت آن از ۳۰۱۵۰ دلار آغاز می‌شود. این اختلاف قیمت به کاربرد سیستم هیبریدی ربط دارد که متشکل از موتور چهارسیلندر ۲ لیتری چهارزمانه اتکینسون، دو موتور الکتریکی و یک باتری هیبریدی است.

قیمت تریم‌های متفاوت CR-V هیبریدی

هوندا CR-V هیبریدی در سه تریم متفاوت با سیستم رانندگی دیفرانسیل‌جلو و دو دیفرانسیل روانه بازار شده است. این سه تریم عبارت‌اند از اسپرت، اسپرت L و اسپرت تورینگ. قیمت این مدل‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • هوندا CR-V هیبریدی در تریم Sport با سیستم FWD – ۳۴۳۵۰ دلار
  • هوندا CR-V هیبریدی در تریم Sport با سیستم AWD – ۳۵۸۵۰ دلار
  • هوندا CR-V هیبریدی در تریم Sport L با سیستم FWD – ۳۷۳۵۰ دلار
  • هوندا CR-V هیبریدی در تریم Sport L با سیستم AWD – ۳۸۸۵۰ دلار
  • هوندا CR-V هیبریدی در تریم Sport Touring با سیستم AWD – ۴۱۱۰۰ دلار

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قیمت خودرو در هر تریم بالاتر می‌رود که دلیل آن وجود امکانات و تجهیزات بیشتر است. در مقایسه با CR-V معمولی، نسخه هیبریدی مزایای متعددی را ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهره‌وری مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و تجربه سواری بدون سروصدا و نرم‌تر اشاره کرد.

پیشرانه هیبریدی همچنین باعث تقویت قابلیت یدک‌کشی و شتاب‌گیری خودرو می‌شود. بااین‌حال، قیمت بالاتر فاکتوری است که برای بسیاری از خریداران اهمیت دارد. در نهایت انتخاب نسخه هیبریدی یا معمولی CR-V به اولویت‌ها و ترجیحات فردی بستگی دارد.

لیست طولانی امکانات و تجهیزات تکنولوژیکی در CR-V Hybrid

مدل ۲۰۲۴ هوندا CR-V با ویژگی‌های تکنولوژیکی و ایمنی متنوعی روانه بازار شده و جایگاه بالایی در سگمنت خود به دست آورده است. مجموعه Honda Sensing در تمام تریم‌ها به‌صورت استاندارد وجود دارد که شامل سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته‌ای نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از انحراف در مسیر، نوربالای خودکار و سیستم هشدار برخورد می‌شود. علاوه بر فناوری‌های موجود در پکیج هوندا سنسینگ، CR-V هیبریدی از تجهیزاتی مثل سیستم اطلاعات نقطه کور (BSI)، سیستم نظارت روی ترافیک تقاطع و سیستم کنترل ترمز در سرعت پایین نیز بهره می‌گیرد.

در کابین خودرو، یک سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی ۷ اینچی قرار گرفته که با فناوری‌های اپل کارپلی و اندروید اوتو سازگاری دارد و امکان یکپارچه‌سازی ساده با گوشی همراه را فراهم می‌آورد. تریم‌های اسپرت L و اسپرت تورینگ به نمایشگر بزرگ‌تر ۹ اینچی مجهز هستند که از قابلیت میرورینگ وایرلس گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این قابلیت، هر یک از سرنشینان خودرو می‌تواند بدون نیاز به کابل، محتوای گوشی خود را روی پنل لمسی به نمایش بگذارند. درب برقی صندوق‌عقب با ارتفاع قابل تنظیم، مونروف برقی تک‌لمسی با ویژگی چرخیدن از دیگر امکانات استاندارد CR-V هیبریدی به حساب می‌آیند. سیستم رانندگی Real-Time AWD (چهار چرخ محرک بلادرنگ) با کنترل هوشمند برای هر سه تریم اسپرت، اسپرت L و اسپرت تورینگ قابل سفارش است.

مصرف سوخت CR-V‌ هیبرید

مصرف سوخت EPA برای نسخه دیفرانسیل جلو مدل ۲۰۲۴ هوندا CR-V هیبریدی برای رانندگی درون‌شهری، برون‌شهری و ترکیبی به ترتیب ۵.۴، ۶.۵ و ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. این ارقام در نسخه دودیفرانسیل به ترتیب برابر ۵.۸، ۶.۹ و ۶.۳ هستند. ظرفیت باک بنزین نیز ۵۳ لیتر اعلام شده است. بنابراین می‌توان گفت محدوده پیمایشی نسخه تک‌دیفرانسیل به حدود ۹۰۰ کیلومتر و نسخه دو دیفرانسیل به حدود ۸۴۰ کیلومتر می‌رسد. هزینه تعمیرات سالانه برای نسخه تک‌دیفرانسیل نیز حدود ۲۲۵۰ دلار و برای نسخه دودیفرانسیل حدود ۲۷۵۰ دلار تخمین شده است.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0