ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
134 بازدید

واقعیت‌هایی که باید درباره پاگانی یوتوپیا بدانید

واقعیت‌هایی که باید درباره پاگانی یوتوپیا بدانید

مقدمه

پس از گذشت یازده سال، پاگانی خودرو جدیدی را به بازار معرفی کرده است. عرضه یوتوپیا (Utopia) از دید برخی افراد یک رویداد خاص و هیجان‌انگیز و از دید برخی دیگر یک اتفاق عادی و معمولی به‌حساب می‌آید. البته همانند اکثر خودروهای بزرگ، مدل جدید پاگانی آغازگر یک تحول بزرگ نیست، بلکه بهبودی نسبت به مدل‌های قبلی در نظر گرفته می‌شود. اگر جزو طرف‌داران پاگانی هستید و یوتوپیا شما را به وجد آورده، بد نیست با ماه همراه باشید تا از ماهیت و واقعیت‌های مربوط به این محصول جدید ایتالیایی مطلع شوید.

پاگانی یوتوپیا، توصیف دقیق از توجه به جزئیات است

مهندسان یوتوپیا در حین ساخت این خودرو، توجه فراوانی به جزئیات کرده‌اند. از چراغ‌های خاص و شیشه منحنی جلو گرفته تا چراغ‌های عقب شناور، یوتوپیا یک شاهکار هنری در صنعت خودرو محسوب می‌شود. با نگاه به این ماشین می‌توان گفت که تولید پاگانی است، ولی مدرنیته با موشکافی بیشتر آشکار می‌شوند.

فضای داخل یوتوپیا شگفت‌انگیز است

داخل کابین یوتوپیا را می‌توان در کلمه «شگفت‌انگیز» خلاصه کرد. غربیلک فرمان از یک بلوک آلومینیومی ساخته شده و ترکیب این عنصر فلزی با کنتراست رنگی سفید و قرمز، فضایی متفاوت و رؤیایی را در ذهن سرنشین به وجود می‌آورد. برای اینکه خودرو جذابیت آینده‌نگرانه داشته باشد، پاگانی یک نمایشگر کوچک را در مقابل راننده جاسازی کرده است. باقی بخش‌ها آنالوگ و مکانیکی هستند. این مشخصه تقریباً در هیچ‌یک از خودروهای امروزی دیده نمی‌شود.

پاگانی یوتوپیا هیبریدی نیست

بر خلاف اکثر مدل‌هایی که پس از یک وقفه طولانی با موتوربرقی یا هیبریدی به بازار معرفی می‌شوند، یوتوپیا به پیشرانه بنزینی مجهز است. این خودرو در زیر کاپوت منحنی خود از موتور ۶ لیتری توئین توربو ۱۲ سیلندر استفاده می‌کند که محصولی از واحد آاِم‌گ مرسدس بوده و ۸۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این قوای محرکه عالی در ترکیب با طراحی آئرودینامیکی و وزن پایین که نهایتاً به ۱۲۹۳ کیلوگرم می‌رسد، سواری مفرح و لذت بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

پاگانی یوتوپیا به گیربکس ۷سرعته دستی مجهز است

پاگانی به‌منظور پشتیبانی از خصیصه‌های کلاسیک و قدیمی، هم گیربکس‌اتوماتیک و گیربکس ۷سرعته دستی را برای یوتوپیا در نظر گرفته است. در دنیایی که اکثر خودروهای اسپرت از گیربکس دوکلاچه   باهدف افزایش شتاب استفاده می‌کنند، گیربکس دستی ۷سرعته در یوتوپیا به طور قابل‌توجهی مورد ستایش کاربران قرار می‌گیرد. این جعبه‌دنده دستی، هیجان و اشتیاق پاگانی به رانندگی را به نمایش می‌گذارد.

یوتوپیا از مه جهت نسخه بهبودیافته هوایرا است

چند مدل خاص در دنیای خودروهای پرفورمنس وجود دارند که روی موتور بنزینی خود تأکید می‌کنند. فورد با تعبیه پیشرانه بنزینی خود در آخرین ماسل‌کارهای موستانگ EcoBoost و GT، دوج باعرضه نسخه‌های ویژه از آخرین خودروهای مجهز به موتور قدرتمند ۸ سیلندر و در سوی دیگر، کونیگزگ با احیای زبان طراحی کلاسیک خود در مدل CC850 بهترین مثال از این مدل‌های خاص هستند. خودروهای اسپرت، عضلانی و سوپر اسپرت‌های مجهز به موتورهای بنزینی هنوز هم قلب علاقه‌مندان را به تپش می‌اندازند. همان‌طور که طراحی به سمت جلو پیش می‌رود، هنر کلاسیک اهمیت و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و پاگانی باعرضه شاهکار جدید خود، یعنی یوتوپیا، این واقعیت را به اثبات رسانده است.

یوتوپیا از کربن و تیتانیوم ساخته شده است

کربن و تیتانیوم، ترکیبی شیک و فانتزی به نظر می‌رسد و در واقعیت نیز همین‌طور است. مهندسین پاگانی به‌منظور پایین نگه‌داشتن وزن و تضمین ساختار محکم و سرسخت، از ترکیب کربن و تیتانیوم استفاده کرده و محصولی منحصربه‌فرد و چشمگیر را به وجود آورده‌اند. البته این ساخت پرزرق‌وبرق با دردسرهایی همراه است، چراکه در صورت بروز کوچک‌ترین خط یا خراشی روی بدنه، هزینه گزافی صرف ترمیم و بازسازی آن خواهد شد.

رینگ‌های یوتوپیا از کربن و آلومینیوم ساخته شده‌اند

رینگ‌های پاگانی یوتوپیا به‌تنهایی از اکثر خودروهای موجود در بازار گران‌تر هستند و دلیل موجهی پشت این ادعا وجود دارد. رینگ‌های خودرو ایتالیایی از آلیاژ آلومینیوم با روکش فیبر کربن ساخته شده‌اند که همانند توربینی برای خنک‌سازی ترمزها و کاهش هوای متلاطم زیر خودرو عمل می‌کنند. خریداران یوتوپیا می‌توانند رنگ طلایی یا نقره‌ای را برای رینگ‌های گران‌قیمت خود سفارش دهند.

پاگانی یوتوپیا از لاستیک‌های معروف پیرلی استفاده می‌کند

برخی ابر خودروهای به‌شدت کمیاب و قدرتمند به لاستیک‌های انحصاری مجهز هستند. در واقع سازنده این خودروها به سراغ تایرسازان ممتاز رفته و از آن‌ها درخواست می‌کند تا یک لاستیک انحصاری را برای خودرو مربوطه طراحی و تولید کند. پاگانی نیز برای طراحی لاستیک‌های یوتوپیا از پیرلی کمک گرفته است. رینگ‌های یوتوپیا با لاستیک‌های P-Zero Corsa احاطه شده‌اند. گرافیک Utopia در دیواره جانبی این لاستیک‌ها به چشم می‌خورد تا انحصاری بودن این لاستیک‌ها را به خودرو جذاب پاگانی یادآوری کند. بد نیست بدانید لاستیک‌های P-Zero از سابقه و شهرت بسیاری برخوردار هستند. این تایرها در استون مارتین DB10 ‌، خودرو جیمزباند در فیلم Spectre، لامبورگینی گالاردو اما تورمن در فیلم Mission Zero، گران‌ترین فراری F40 جهان، بنتلی بنتایگا، فورد فیستا متعلق به موتورسوار حرفه‌ای ایتالیایی والنتینو روسی، مازراتی گرن توریسمو استرادال لیونل مسی و… به کار رفته‌اند.

یوتوپیا به معنی آرمان‌شهر است

نامی که پاگانی برای محصول جدید خود انتخاب کرده، کاملاً شایسته و مناسب است. یوتوپیا به شهری اشاره می‌کند که در آن همه چیز عالی و بی‌نقص است؛ درست مثل یک رؤیا. یوتوپیا دقیقاً چنین احساسی را در بیننده و همین‌طور راننده و سرنشینان خودرو به وجود می‌آورد. متریال مرغوب و پرزرق‌وبرق، توجه به جزئیات و طراحی جذاب و دیوانه‌کننده، تجربه زندگی در یک رؤیا را برای مخاطب تداعی می‌کند.

تنها ۹۹ دستگاه پاگانی یوتوپیا ساخته شده است

همان‌طور که انتظار می‌رود، خودرو جدید پاگانی در نسخه محدوده به تولید رسیده و تنها ۹۹ دستگاه از آن روانه بازار شده است. پاگانی در هر هفته یک دستگاه یوتوپیا ساخته و تمامی آن‌ها به فروش رفته‌اند.

پاگانی یوتوپیا ۲.۵ میلیون دلار قیمت دارد

همانند اکثر خودروهای نسخه محدود، یوتوپیا نیز با قیمت بالایی در دسترس مشتریان قرار گرفته است. مسلماً چنین محصول منحصربه‌فردی ارزش بالایی دارد، هرچند ۲.۵ میلیون دلار برق از سر مشتری می‌پراند. بااین‌حال یوتوپیا ارزش هر پنی را دارد و تک‌تک خریداران مهر تأیید بر این ادعا می‌زنند. متریال، اشتیاق و مدت‌زمانی که صرف تولید یوتوپیا شده، قابل قیمت‌گذاری نیست.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0