ایستگاه
خواندن 17 دقیقه
.
1 هفته پیش
.
7 بازدید

هر آنچه باید درباره نسل‌های مختلف شورولت ایمپالا بدانید

هر آنچه باید درباره نسل‌های مختلف شورولت ایمپالا بدانید

مقدمه

شورولت ایمپالا یکی از معروف‌ترین سدان‌های فول سایز شورولت است که از سال ۱۹۵۸ روی خط تولید قرار دارد. خودروی سواری پرچم‌دار شورولت بارها در ده نسل متفاوت روانه بازار شده و نام آن بارها در لیست پرفروش‌ترین خودروهای آمریکایی ذکر شده است. ایمپالا در نسل‌های مختلف، با ظاهری شیک و خیره‌کننده، پیشرانه‌های قدرت و تجهیزات جلوتر از زمانه در دسترس مشتریان قرار گرفته و نسل‌های مختلف آن در هر دوره، تمام ویژگی‌های یک خودروی سواری لوکس و ایمن را ارائه می‌دهد. در ادامه مروری جامع بر نسل‌های مختلف شورولت ایمپالا خواهیم داشت.

نسل اول شورولت ایمپالا (۱۹۵۸)

مدل ۱۹۵۸ شورولت ایمپالا یکی از آیکونیک‌ترین خودروها در تاریخچه خودروسازی به‌حساب می‌آید. ایمپالا با طراحی انقلابی خود، استاندارد جدیدی را برای استایل و پرفورمنس خودروهای فول سایز آمریکایی تعریف کرد. با خطوط برآمده و شیک و موتور ۸ سیلندر، ایمپالا به‌محض عرضه توانست به یک ماشین کلاسیک تبدیل شود.

نسل نخست شورولت ایمپالا با پیشرانه‌های متنوع ۶ و ۸ سیلندر در دسترس مشتریان قرار گرفت. مدل پایه به گیربکس ۳سرعته دستی مجهز بود، هرچند امکان سفارش خودرو با گیربکس ۴ یا ۵سرعته نیز وجود داشت. تریم‌های بالاتر از گیربکس‌اتوماتیک استفاده می‌کردند. اما چیزی که واقعیت ایمپالا را از سایر خودروهای زمانه متمایز می‌ساخت، استایل و ظاهر جذاب و منحصربه‌فرد بود. این خودرو با منحنی‌های کشیده و تزیینات کرومی، چهره‌ای قابل‌تشخیص را به نمایش می‌گذاشت.

علاوه بر ظاهر متفاوت و جذاب، هندلینگ ماشین نیز بارها توسط کاربران و کارشناسان مورد تمجید قرار گرفت که البته با معرفی تعلیق عقب مستقل (IRS) توسط شورولت در سال ۱۹۶۱ به طور قابل‌توجهی بهبود پیدا کرد. این سیستم به رانندگان اجازه می‌داد تا ضمن حفظ سواری راحت و کنترل کشش، به‌سادگی پیچ‌های فشرده را طی کنند. این ویژگی سال‌ها بعد در خودروهای مدرن امروزی رایج شد.

در مقایسه با سایر خودروهای عضلانی هم‌دوره خود همچون پونتیاک GTO و فورد ماستنگ، ایمپالا به سبب ترکیب زیبایی و قدرت و ارائه سواری قابل‌اطمینان و لذت‌بخش، جایگاه بالاتری نزد بسیاری افراد داشت. ظاهر جذاب و جاودانه‌ای که شورولت برای ایمپالا به وجود آورده بود، در طول بیش از نیم‌قرن، یعنی تا قبل از توقف تولید در سال ۱۹۸۵، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. نمونه‌های احیاشده ایمپالا هرازگاهی در نمایشگاه‌های سراسر جهان به عرضه درمی‌آیند و توسط پیر و جوان مورد تمجید و تحسین قرار می‌گیرند.

نسل دوم شورولت ایمپالا (۱۹۵۹ تا ۱۹۶۰)

نسل دوم ایمپالا که در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰ روی خط تولید قرار داشت، یک خودروی کلاسیک برجسته در بازار خودروهای قدیمی به‌حساب می‌آید. این ماشین آیکونیک و نمادین در طول عصر طلایی مهندسی و طراحی صنعت خودرو آمریکا ساخته شده و یکی از خواستنی‌ترین مدل‌ها برای آن دسته افرادی بوده که به زیبایی بی‌انتها و پرفورمنس اهمیت می‌دادند.

ایمپالا به‌محض عرضه در سال ۱۹۵۸ به یکی از موفق‌ترین محصولات شورولت تبدیل شد. این ماشین در استایل‌های مختلف بدنه شامل کوپه دو درب و کانورتیبل، سدان چهاردرب و استیشن واگن، و همین‌طور نسخه‌های مختلف مثل پیکاپ ال کامینو (El Camino) در دسترس مشتریان قرار گرفت. مدل‌های ۵۹ و ۶۰ به پیشرانه‌های قدرتمند ۸ سیلندر مجهز بوده و شامل یک یا دو کاربراتور می‌شدند. آن‌ها عملکردی عالی در جاده و پیست‌های اتومبیل‌رانی داشتند.

از لحاظ استایل و طراحی خارجی، کمتر خودرویی به‌پای زیبایی و ظرافت نسل دوم ایمپالا می‌رسید. برجستگی‌ها و خطوط واضح با تزیینات کرومی ترکیب شده و ظاهری متمایز را برای نمای جلو و عقب ایجاد کرده بودند. از جلوپنجره عریض گرفته تا کاپوت خوش‌تراش و دریچه‌دار و همین‌طور چهار چراغ جلو که در بالای باله‌های نیم‌دایره‌ای در دو طرف قرار داشتند، همگی ظاهری منحصربه‌فرد را برای ایمپالا به وجود آوردند که نظیر آن حتی در ماشین‌های امروزی نیز دیده نمی‌شود.

علاوه بر عناصر طراحی که باعث تمایز ایمپالا نسبت به سایر ماشین‌های هم‌دوره می‌شد، نسل دوم از ویژگی‌های ایمنی تأثیرگذاری همچون کمربند ایمنی برای سرنشینان و سیستم تهویه آپشنال برخوردار بود که حس خوشایندی را در روزهای گرم تابستان به سرنشینان می‌بخشید. در ضمن، تجهیزات استانداری مثل بالابرهای شیشه، ترمزها و فرمان برقی، تجربه رانندگی را بیش‌ازپیش بهبود می‌داد. پس جای تعجبی ندارد که چرا ایمپالا هنوز هم یک گزینه محبوب نزد کلکسیونرها در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت نسل دوم شورولت ایمپالا به دلیل ترکیب استایل و کیفیت ساخت، اثر ماندگاری را در تاریخچه صنعت خودروسازی به‌جای گذاشت.

نسل سوم شورولت ایمپالا (۱۹۶۱ تا ۱۹۶۴)

وقتی بحث خودروهای آمریکایی کلاسیک مطرح می‌شود، مدل‌های انگشت‌شماری در برابر نسل سوم شورولت ایمپالا قرار می‌گیرند. از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۴، ایمپالا خودروی اصلی در جاده‌های کشور بود. جذابیت، قدرت و قابلیت اطمینان در ایمپالا خلاصه می‌شد؛ مشخصاتی امروزه به‌عنوان معیارهای مهم جهت خرید ماشین در نظر گرفته می‌شود.

طراحی نسل سوم نیز با داشتن آپشن برای گریل ادغام شده با چراغ‌های جلو دوقلو و همین‌طور تریم‌های جدید سوپر اسپرت (SS) و کاپریس کلاسیک، متفاوت با نسل قبلی بود. بدین ترتیب، رانندگان می‌توانستند ماشین خود را سفارشی‌سازی کرده و درعین‌حال، از ویژگی‌های پیشرفته بیشتری مثل شیشه‌بالابرهای برقی، سیستم تهویه و حتی صندلی‌های باکت بهره‌مند شوند.

تنوع پیشرانه، نقطه درخشش نسل سوم ایمپالا به‌حساب می‌آید. قوی‌ترین موتور برای این ماشین، ۶.۷ لیتر حجم و ۸ سیلندر داشت و می‌توانست ۴۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند. اگرچه این پیشرانه‌ها در ظاهر متعلق به ماسل‌کارهای عصر فعلی هستند، اما در واقع گزینه‌های استاندارد در برخی نسخه‌های ایمپالای ۶۰ سال پیش بوده‌اند.

مشتریان همچنین می‌توانستند با خرید نسخه‌های ۶ سیلندر در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند، هرچند این مدل‌ها از لحاظ پرفورمنس و قدرت در جایگاه پایین‌تری نسبت به مدل‌های ۸ سیلندر قرار داشتند.

اما دلیل محبوبیت نسل سوم ایمپالا نزد رانندگان آن دوران چه بود؟ پاسخ مشخص است؛ ترکیب استایل و جذابیت ظاهری، قابلیت اطمینان و قیمت موجه و مقرون‌به‌صرفه. این عوامل باعث شدند نسل سوم ایمپالا در طول چهار سال حضور در بازار به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شورولت تبدیل شود و کمپانی آمریکایی به فکر عرضه نسل چهارم بیفتد. از دید بسیاری افراد، ایمپالا به سبب داشتن ویژگی‌های آینده‌نگرانه همچون ترمزهای دیسکی روی هر چهارچرخ، یک ماشین کلاسیک و جلوتر از زمانه خود به‌حساب می‌آید. به‌طورکلی اگر به دنبال یک بخش جاودانه از تاریخچه صنعت خودرو هستید، کافی است نگاهی به نسل سوم شورولت ایمپالا بیندازید. ایمپالا یک ماشین نمادین و آیکونیک است که استایل آن هرگز قدیمی نمی‌شود.

نسل سوم شورولت ایمپالا (۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰)

نسل چهارم شورولت ایمپالا یکی از آیکونیک‌ترین خودروها در تاریخچه آمریکا محسوب می‌شود. این ماشین با طراحی کلاسیک، پیشرانه‌های متنوع و پرفورمنس شکست‌ناپذیر، قلب و ذهن میلیون‌ها نفر را به تسخیر خود درآورد. در نسل چهارم، ایمپالا بدنه و فاصله میان محوری کشیده‌تری داشت تا فضای داخلی بزرگ‌تری را برای آسایش سرنشینان به وجود آورد و مانورپذیری بهتری در جاده پیدا کند. ایمپالا در نسل چهارم در رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و بژ در دسترس مشتریان قرار گرفت.

پیشرانه‌های متعددی برای این خودرو عرضه شد که قوی‌ترین آن‌ها، موتور ۸ سیلندر ۴۲۵ اسب بخاری بود که پرفورمنس بی‌نظیری را به ایمپالا می‌بخشید. شورولت همچنین گیربکس‌های متعددی را برای خودرو در نظر گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به جعبه‌دنده دستی ۳سرعته و جعبه‌دنده اتوماتیک ۲سرعته و ۳سرعته اشاره کرد. نوع گیربکس به سال تولید خودرو بستگی داشت.

از لحاظ استایل، ماشین‌های کمی با آنچه در نسل چهارم ایمپالا وجود داشت، رقابت می‌کردند. ویژگی‌هایی همچون سیستم تهویه، شیشه‌بالابرهای برقی، قفل درب برقی، صندلی‌های باکت قابل‌تنظیم، کنسول مرکزی با فضای خاص نگهداری از وسایل، فندک و زیرسیگاری، تنها بخشی از مشخصات ایمپالا بودند. مهم‌تر اینکه به لطف تجهیزات جانبی مثل رینگ‌های رالی، رینگ‌های سیمی و همچنین ویژگی‌های داخلی مثل تزیینات چوبی، مشتری می‌توانست ماشین خود را شخصی‌سازی کند.

البته تنها صحبت درباره ظاهر و استایل نسل چهارم ایمپالا، کم‌لطفی نابخشودنی برای این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو از لحاظ پرفورمنس نیز قابل‌تمجید و تحسین است. به لطف پیشرانه‌های متنوع و قطعات تعلیق و ترمز قابل‌اطمینان، رانندگی با ایمپالا در دوکلمه نشاط‌آور و هیجان‌انگیز خلاصه می‌شد. ماشین آمریکایی همچنین مصرف سوخت نسبتاً بهینه‌ای داشت و در ازای هر صد کیلومتر جاده با سرعت ترکیبی حدود ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. بسیاری از مالکین خودرو به‌صورت هفتگی باک بنزین خود را پر می‌کردند.

در مجموع به‌خوبی قابل‌درک است که چرا نسل چهارم ایمپالا شیفتگان و دلباختگان فراوانی داشت. ماشین آمریکایی تلفیقی از لوکس بودن، قیمت اقتصادی و پرفورمنس استثنایی را ارائه می‌داد و محصولی منحصربه‌فرد در میان رقبای مختلف بود. حتی امروزه نیز پس از گذشت ۵۰ سال، نسل چهارم ایمپالا به سبب استایل جاودانه و مهندسی عالی، یک آیتم کلکسیونی محبوب به‌حساب می‌آید.

نسل پنجم شورولت ایمپالا (۱۹۷۱ تا ۱۹۷۶)

نسل پنجم شورولت ایمپالا یک ماسل‌کار کلاسیک است که جایگاه خاصی در قلب خودرو دوستان دارد. این ماشین توسط جنرال موتورز ساخته شد و به‌عنوان بخشی از پلتفرم B-Body فول سایز به عرضه درآمد. نسل پنجم با خطوط برجسته، کاپوت کشیده و جلوپنجره عمیق، طراحی جدید و متفاوتی را نسبت به نسل قبلی به نمایش می‌گذاشت.

در زیر کاپوت ایمپالا، موتور ۵.۷ لیتری یا ۶.۶ لیتری ۸ سیلندر قرار داشت که با تولید قدرت فراوان، تجربه سواری را به سطح جدیدی انتقال می‌داد. افرادی که به دنبال سواری نرم و یکنواخت بودند، گیربکس ۴سرعته اتوماتیک را برای ایمپالا انتخاب می‌کردند، درحالی‌که عاشقان سواری هیجان‌انگیز به سراغ نسخه دستی خودرو با جعبه‌دنده سه‌سرعته می‌رفتند.

کابین ایمپالا می‌توانست شش سرنشین را در خود جای دهد. بااین‌حال برخی مدل‌های آن با تجهیزات لوکسی همچون سیستم تهویه و قفل و شیشه‌بالابرهای برقی در دسترس مشتریان قرار داشتند. ایمپالا در نسل پنجم با تریم‌های متعددی مثل مدل پایه Custom و مدل میانی Sport روانه بازار شد. تریم اسپرت با ارائه امکاناتی همچون صندلی‌های باکت و کنسول مرکزی، راحتی و رفاه بیشتری را برای سرنشینان خودرو به ارمغان می‌آورد.

از لحاظ ویژگی‌های ایمنی، نسل پنجم ایمپالا شامل دو کمربندی ایمنی استاندارد و یک تسمه شانه آپشنال برای سرنشینان ردیف جلو می‌شد. در مدل‌های سال ۱۹۷۵، چراغ‌خطرهای جانبی و ترمزهای دیسکی برای ایمپالا به عرضه درآمدند که عملکرد بهتری نسبت به ترمزهای کاسه‌ای داشتند.

به‌طورکلی، نسل پنجم شورولت ایمپالا ترکیبی از جذابیت ظاهری آیکونیک و پرفورمنس خودروهای عضلانی را ارائه می‌داد. با استایل تکرارنشدنی و ویژگی‌های متنوع و همین‌طور دسترس‌پذیری به قطعات یدکی، ایمپالا هنوز هم یک انتخاب ایده‌آل و محبوب برای علاقه‌مندان خودرو تلقی می‌شود.

نسل پنجم شورولت ایمپالا (۱۹۷۷ تا ۱۹۸۵)

شورولت ایمپالا از زمان عرضه نسل نخست در سال ۱۹۵۸ به یکی از پرطرف‌دارترین خودروهای نمادین آمریکایی تبدیل شد و این محبوبت به نسل ششم نیز راه پیدا کرد. این ماشین کلاسیک به‌خاطر سواری نرم و راحت، پرفورمنس قابل‌اطمینان و استایل جذاب در کانون توجهات قرار گرفت.

نسل ششم شورولت ایمپالا در فرم کوپه دو درب و سدان چهاردرب به عرضه درآمد. همانند نسل‌های قبلی، این ماشین نیز با خطوط برجسته و ساده و تزیینات کرومی، از طراحی خیره‌کننده و چشمگیر برخوردار بود و سرها را به سمت خود می‌چرخاند. علاوه بر ظاهر زیبا و دل‌فریب، کابین ایمپالا نیز به امکاناتی همچون شیشه‌بالابرهای برقی و سیستم تهویه مجهز شده بود. این دو ویژگی شاید در عصر حاضر رایج و معمولی به نظر برسند، ولی در آن زمان جزو امکانات لوکس و گران‌قیمت به‌حساب می‌آمدند.

در زیر کاپوت ایمپالا، یک موتور ۸ سیلندر قدرتمند قرار داشت که ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. از لحاظ اطمینان‌پذیری و دوام نیز ایمپالا در جایگاه بالایی قرار داشت. این ماشین همانند یک تانک ساخته شده بود و در صورت نگهداری مناسب، بعید به نظر می‌رسید که خراب شود. ترکیب قدرت و دوام فوق‌العاده، نسل ششم ایمپالا را به یکی از پرفروش‌ترین و خواستنی‌ترین خودروها در بازار آمریکا تبدیل کرد.

از کاربردهای روزمره در سطح شهر گرفته تا سفرهای طولانی از ایالتی به ایالت دیگر، هیچ خودرویی از لحاظ آسودگی نمی‌توانست از ایمپالا سبقت بگیرد. سیستم تعلیق نرم، آسایش و راحتی سرنشینان خودرو را به همراه داشت و ساختار فریم محکم، هندلینگ عالی را برای خودرو رقم می‌زد. جالب است بدانید که شورولت سیستم‌های کروز کنترل و رادیو AM/FM را در نسل ششم ارائه کرده بود و به‌خاطر تمام این ویژگی‌ها، ایمپالا در دسته خودروهای کلاسیک جاودانه قرار گرفت.

در نگاه اول شاید پیش خود فکر کنید که این ماشین‌ها، یادگارهای تاریخ‌گذشته و منسوخی هستند که در این صورت کاملاً در اشتباه هستید. حتی پس از گذشت تقریباً ۴0 سال، ایمپالا همچنان قلب هر بیننده‌ای را به تپش می‌اندازد. با توجه به ظاهر جذاب و ستودنی، قدرت فراوان موتور و کیفیت ساخت تحسین‌برانگیز، جای تعجبی نیست که چرا در بحث سواری‌های قدیمی، نام ایمپالا در ذهن تداعی می‌شود.

نسل هفتم شورولت ایمپالا (۱۹۹۶ تا ۱۹۹۴)

نسل هفتم شورولت ایمپالا که در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد و تنها دو سال در بازار ماندگاری داشت، یک دستاورد بزرگ در فناوری خودرویی بود. با طراحی شیک و مدرن و ویژگی‌های مهندسی پیشرفته، ایمپالای نسل هفتم انقلابی را در صنعت خودروسازی به وجود آورد و استانداردهای جدیدی را برای ماشین‌های آینده تعیین کرد.

ایمپالای جدید با دو پیشرانه ۳.۱ لیتری ۶ سیلندر و ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر عرضه شد که راندمان موتور دوم به ۲۷۵ اسب بخار و ۴۵۴ نیوتن متر می‌رسید. گیربکس چهار‌سرعته اتوماتیک نیز به‌عنوان جعبه‌دنده آپشنال قابل‌دسترس بود که امکان تعویض دنده نرم و یکنواخت را جهت افزایش پرفورمنس در جاده فراهم می‌آورد.

علاوه بر پرفورمنس و قدرت قابل‌ملاحظه، ایمنی نیز در هنگام طراحی خودرو به‌عنوان یک مشخصه اصلی لحاظ شده بود. شورولت برای بهبود ایمنی، از کیسه هوا و سیستم ترمز ضد قفل در ایمپالا استفاده کرد. سیستم ضد قفل، قدرت توقف خودرو حتی در سطوح لغزنده همچون جاده‌های پوشیده از برف‌ویخ را به طور چشمگیری افزایش می‌داد. ساختار فریم تقویت‌شده، حفاظت مضاعف در برابر ضربات ناشی از تصادف را تضمین می‌کرد و به همین دلایل، نسل هفتم ایمپالا به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای زمانه خود شناخته می‌شد.

درون کابین خودرو، تجهیزات فراوانی برای بهبود آسایش و راحتی سرنشینان وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های قابل‌تنظیم به همراه پشتی کمر و سیستم تهویه دوکاناله اشاره کرد. این ماشین همچنین به فناوری‌های اطلاعات سرگرمی پیشرفته آن زمان، مثل رادیو AM/FM و دستگاه پخش CD مجهز بود به راننده اجازه می‌داد در حین رانندگی به موسیقی دلخواه خود گوش دهد. تمام این تجهیزات به‌وسیله کنترل‌گرهای لمسی نصب‌شده در نزدیکی غربیلک فرمان کنترل می‌شدند.

با درنظرگرفتن این مشخصات، به‌راحتی می‌توان درک کرد که چرا نسل هفتم شورولت ایمپالا تا به امروز محبوبیت خود را از دست نداده است. این خودروها نه‌تنها شیک و زیبا بودند، بلکه قدرت فراوانی داشتند و تجهیزات پیشرفته را در دسترس سرنشینان خودرو قرار می‌دادند.

نسل هشتم شورولت ایمپالا (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵)

شورولت ایمپالا یک ماشین آمریکایی کلاسیک است که سابقه تولید آن به دهه‌های قبل بازمی‌گردد. نسل هشتم این ماشین، نسخه ارتقایافته نسل هفتم شمرده می‌شد که از لحاظ پرفورمنس، استایل و راحتی بهبودیافته بود. با ظاهر شیک و موتور قدرتمند، نسل هشتم ایمپالا نیز توانست به محبوبیت مدل‌های قبلی دست پیدا کند.

این ماشین قوای محرکه خود را از موتور ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر یا موتور ۴.۳ لیتری ۸ سیلندر دریافت می‌کرد. پیشرانه ۸ سیلندر قادر به تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت بود. گیربکس دستی ۵سرعته و اتوماتیک ۴سرعته برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفتند. مصرف سوخت درون‌شهری و برون‌شهری ایمپالا به ترتیب، ۱۱.۷ و ۸.۱ لیتر در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت بود.

نسل هشتم ایمپالا همچنین با خطوط منحنی نرم و جلوپنجره‌ای که در سرعت بالا موجب بهبود جریان هوا می‌شد، طراحی آئرودینامیک تری نسبت به مدل قبلی داشت. به سبب استفاده از شیشه‌های عریض در سرتاسر ماشین، قابلیت دید راننده به طور قابل‌توجهی بهبودیافته و نور طبیعی بیشتری وارد کابین می‌شد. مهم‌تر از همه، ویژگی‌های استانداردی مثل لوله‌های اگزوز دوگانه، چاشنی مدرنیته را به سدان کلاسیک اضافه کرده بود.

کابین فضای باز و جاداری را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌آورد. حتی افراد قدبلند نیز احساس خوشایندی روی صندلی‌های نرم و خوش‌ساخت ایمپالا داشتند. صندوق‌عقب نیز فضای قابل‌توجهی را برای حمل بار در دسترس کاربران قرار می‌داد. به همین خاطر ایمپالای نسل هشتم یک ماشین عالی برای سفرهای طولانی در نظر گرفته می‌شود. سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، قفل‌ها و شیشه‌بالابرهای برقی، سیستم کنترل دمای خودرو، رادیو AM/ FM به همراه پخش‌کننده CD از جمله مهم‌ترین امکانات خودروی آمریکایی در نسل هشتم به‌حساب می‌آیند.

به‌طورکلی می‌توان گفت که نسل هشتم ایمپالا یک سدان قابل‌اطمینان و درعین‌حال ارزان‌قیمت بود که تمام تجهیزات لازم جهت رفاه و ایمنی سرنشینان را فراهم می‌آورد. خانواده‌ها عاشق این ماشین بودند.

نسل نهم شورولت ایمپالا (۲۰۰۶ تاکنون)

زمانی که بحث سدان‌های فول سایز مطرح می‌شود، خودروهای اندکی قادر به رقابت با نسل نهم شورولت ایمپالا هستند. ضعف رقبا تنها به دلیل پرفورمنس فوق‌العاده یا ظاهر جذاب و شیک ماشین نیست. ایمپالا ترکیبی شکست‌ناپذیر و غیرقابل‌رقابت از ارزش و کیفیت را ارائه می‌دهد. این ماشین از سال ۲۰۰۶ روی خط تولید شورولت قرار دارد و با ویژگی‌های مدرن و پرفورمنس قابل‌اطمینان، همچنان رانندگان را شگفت‌زده می‌کند.

زمانی که به خودرو خیره شوید، متوجه گذشت زمان نخواهید شد. فریبندگی ظاهر به داخل کابین لوکس ماشین نیز راه‌یافته است که بخشی از آن به روکش چرمی شکیل و زیبای صندلی‌ها مربوط می‌شود. این صندلی‌ها حداکثر راحتی و آسایش سرنشینان را در مسافت‌های طولانی تضمین می‌کنند.

البته ظاهر و کابین تنها معیارهای برتری ماشین نیستند. از دید بسیاری افراد، پرفورمنس حرف اول را می‌زند و خوشبختانه ایمپالای نسل نهم، از این مشخصه نیز برخوردار است. خودروی کلاسیک شورولت با پیشرانه‌های متنوع از جمله موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و موتور ۵.۳ لیتری ۸ سیلندر عرضه شده که با گیربکس‌های متعدد جفت می‌شوند. در بهترین پیکربندی، موتور ۸ سیلندر به گیربکس ۶سرعته اتوماتیک متصل است و در هر شرایطی، تجربه رانندگی باکیفیت و لذت‌بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

ایمنی نیز نقش مهمی در انتخاب خودرو دارد و ایمپالا در این زمینه نیز خوش درخشیده است. سیستم‌های کنترل پایداری پیشرفته و همین‌طور ویژگی‌هایی مثل ترمز ضد قفل و سیستم کنترل کشش، ایمنی ماشین را تأمین می‌کنند. بسته به تریم، امکاناتی همچون سیستم هشدار خروج از خط و فناوری نظارت روی نقاط کور نیز به کمک‌راننده می‌آیند.

در نهایت نمی‌توان ارزش را فدای قیمت کرد. در مقایسه با رقبایی همچون فورد تاروس و تویوتا آوالون، ایمپالا به سبب برتری در جنبه‌های مختلف از جمله بهره‌وری مصرف سوخت، فضای کابین و هزینه نگهداری، گزینه ایده‌آل‌تری برای خرید محسوب می‌شود. اگر به دنبال ظاهر جذاب، پرفورمنس و ارزش واقعی یک خودرو هستید، از خرید نسل نهم شورولت ایمپالا غافل نشوید.

نسل دهم شورولت ایمپالا (۲۰۱۴ تاکنون)

نسل دهم شورولت ایمپالا بهترین نسخه از این خودروی آیکونیک و نمادین است. باتوجه‌به نمای خارجی شیک، پیشرانه‌های متعدد قدرتمند و لیست طویل ویژگی‌های تکنولوژیکی جدید و خلاقانه، جای تعجبی ندارد که رانندگان بسیاری به دنبال یک شانس کوچک برای تصاحب این ماشین آمریکایی باشند.

زمانی که بحث استایل مطرح است، کمتر خودرویی با زیبایی شورولت ایمپالا رقابت می‌کند. خطوط واضح در سرتاسر بدنه دیده می‌شوند و درعین‌حال به سمت جلوپنجره بزرگ تعبیه‌شده در قسمت جلو اشاره می‌کنند. رنگ‌بندی متنوعی برای ایمپالا عرضه شده و خریداران می‌توانند ترکیب دورنگ را برای ماشین خود سفارش دهند. در داخل کابین، صندلی‌ها با چرم روکش شده‌اند که در سفرهای طولانی حس خوشایندی را در سرنشینان به وجود می‌آورند. مهم‌تر از اینکه به لطف طرح‌بندی مناسب اتاقک، فضای سخاوتمندانه‌ای برای آسایش افراد در دسترس است.

دو گزینه اصلی برای انتخاب پیشرانه پیشروی خریدار ایمپالا قرار دارد؛ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۲۵۹ اسب بخار قدرت و یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر با ۳۰۵ اسب بخار قدرت. این دو پیشرانه با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. ازاین‌گذشته، اکثر مدل‌ها به فناوری‌های ایمنی پیشرفته‌ای مثل سیستم هشدار خروج از خط و رادار نقطه کور مجهز هستند که حس ایمنی بیشتری را برای راننده به وجود می‌آورند. مصرف سوخت برون‌شهری ۸ لیتر در هر صد کیلومتر، از دیگر مشخصات نسل دهم ایمپالا شمرده می‌شود.

اگر در بازار فعلی به دنبال یک وسیله نقلیه جذاب مجهز به پیشرانه قوی و تجهیزات متنوع هستید، جدیدترین نسل ایمپالا یک گزینه ایده‌آل برای خرید است. این ماشین هر آنچه برای کسب تجربه سواری لذت‌بخش و ایمن لازم می‌شود را درون خود جای‌داده و همراه عالی برای گردش در خیابان‌ها و سفرهای طولانی به‌حساب می‌آید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0