خودروی لوکس LaCrosse متعلق به خودروساز آمریکایی بیوک حدود چهار سال پیش روانه بازار آمریکای شمالی شد. بااینوجود، چینیها استقبال فوقالعادهای از این محصول کردند، بهطوریکه بیوک تصمیم گرفته نسل چهارم لاکراس را بهعنوان مدل ۲۰۲۳ روانه بازار کند.
بیوک سابقهای بسیار طولانی در عرصه خودروسازی داشته و بهخوبی با سلایق مشتریان در دورههای مختلف زمانی آشنایی دارد. بااینحال، یکی از خودروهای جذاب این برند، به نام لاکراس، در بازار چین مورد استقبال فراوانی قرار گرفته و نسل جدید آن در آینده نزدیک روانه بازار میشود.
بهتازگی تصاویر جدیدی از مدل ۲۰۲۳ لاکراس در وبسایتهای چینی منتشر شده که توجه اصحاب رسانه را به خود جلب کرده است. گفته میشود این ماشین در اواسط ماه آوریل سال جدید و در نمایشگاه بزرگ شانگهای در معرض دید عموم قرار میگیرد.
باتوجهبه تصاویر جدید، میتوان ادعا کرد که نسل چهارم خودروی لوکس بیوک لاکراس از لحاظ ظاهری تفاوت قابلملاحظهای با مدل قبلی دارد و حقیقتاً هر بینندهای را مجذوب خود میکند. جلوپنجره بیوک جدید کمی شبیه به جلوپنجره خودروی برقی الکترا ۵، فیس لیفت انکور GX یا حتی نسل پنجم تویوتا آوالون است. این ناحیه ذوزنقهای بزرگ با نوارهای افقی، ظاهری خشمگین و عصبانی را به لاکراس بخشیده و چراغهای جلو به سبب گرافیک متفاوت، جذابیت خودرو را دوچندان کرده است. چراغهای جلو بهصورت متمایز طراحی شده و شامل دو بخش میشوند. بخش باریک بالا مربوط به چراغ دی لایت و بخش درشت پایین مربوط به چراغ اصلی میشود که به شیوهای مبتکرانه به هم متصل شدهاند. محل درج پلاک خودرو نیز در وسط جلوپنجره جاسازی شده است.
بخش عقب لاکراس در حین سادگی، متفاوت با مدل قبلی طراحی شده است. چراغهای LED عقب دارای نوار نور برجسته بوده و بهوسیله یک قطعه کرومی باریک به یکدیگر وصل شدهاند. حروف نام لاکراس به زبان لاتین و چینی به ترتیب در گوشه سمت چپ و راست درب صندوق عقب مشاهده میشوند. دیفیوزر به رنگ سیاه درآمده و خروجیهای اگزوز با حاشیههای کرومی در دو طرف سپر نصب شدهاند.
سدان فول سایز لاکراس با ۴۹۹۶ میلیمتر طول، ۱۸۶۶ میلیمتر عرض و ۱۴۷۲ میلیمتر ارتفاع ساخته شده و کمی کوتاهتر و درعینحال مرتفعتر از مدل نسل سوم است. فاصله بین محورهای خودرو به حدود ۲.۹ متر میرسد و رینگهای ۱۸ (یا ۱۹) اینچی، وزن حدوداً ۲.۱ تُنی ماشین را تحمل میکنند. علیرغم تغییرات ایجادشده در ظاهر، لاکراس جدید روی پلتفرم E2 سوار شده که همان پلتفرم نسل قبلی است.
ولی پلتفرم تنها نقطه اشتراک نسل چهارم و نسل سوم سدان لوکس بیوک LaCrosse نیست. پیشرانه بهکاررفته در لاکراس ۲۰۲۳ نیز همان موتوری است که در زیر کاپوت مدل قبلی قرار دارد. به بیان بهتر، نسل جدید بیوک لاکراس همانند نسل سوم از یک پیشرانه ۲ لیتری چهارسیلندر استفاده میکند که به فناوری توربوشارژ مجهز است. این موتور حدود ۲۲۷ اسب بخار قدرت داشته و نهایتاً سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو رقم میزند. نیروی موتور از طریق گیربکس ۹سرعته اتوماتیک موجب حرکت خودرو میشود. بر اساس گزارشهای بهدستآمده، مصرف سوخت بیوک لاکراس جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر است.
نسل چهارم LaCrosse با ظاهر بسیار متفاوت، ولی باطن یکسان نسبت به مدل قبلی روانه بازار چین میشود. البته فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد امکانات و تجهیزات و همینطور مشخصات داخل کابین این خودرو منتشر نشده است.
بد نیست بدانید لاکراس نخستینبار در قالب یک سدان سایز متوسط در سال ۲۰۰۴ توسط بیوک آمریکایی ساخته شد. نسل سوم این خودرو هماینک در کشورهای مختلف جهان در دسترس مشتریان قرار دارد و حالا نسل چهارم به سبب استقبال بینظیر چینیها در راه است.
نسل اول بیوک با نام اصلی Allure در قالب یک خودروی سایز متوسط و بهعنوان مدل ۲۰۰۵ در کانادا فروخته شد. تا سال ۲۰۱۰، تغییرات و بهبودهای متعددی روی لاکراس صورت گرفت. این سدان جثه بزرگتری به خود گرفت و بهعنوان یک سدان ممتاز، جایگاه بالاتری در بازار پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷، سدان لوکس بیوک مجدداً دستخوش تغییرات شد. اگرچه تولید LaCrosse در فوریه سال ۲۰۱۹ برای بازار آمریکای شمالی پایان یافت، ولی فیس لیفت آن برای بازار چین به عرضه درآمد. تریمهای مختلف مدل ۲۰۱۹ به نامهای 952T Elite، 625T Luxury و 625T Distinguished و همینطور تریم 552T محصول سال ۲۰۲۱ هنوز هم طرفداران بسیاری در بازار چین دارند. واضح است که نسل چهارم بهمحض عرضه با استقبال گرم خودرو دوستان این کشور روبهرو خواهد شد.
[inline_related_posts title=”شاید این مطالب هم برای شما جالب باشد” title_align=”left” style=”list” number=”6″ align=”none” ids=”” by=”categories” orderby=”rand” order=”DESC” hide_thumb=”no” thumb_right=”no” views=”no” date=”yes” grid_columns=”2″ post_type=”” tax=””]
دیدگاهتان را بنویسید