ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
2 سال پیش
.
2 بازدید

معرفی کامل فیس لیفت هیوندای النترا ۲۰۲۴

معرفی کامل فیس لیفت هیوندای النترا ۲۰۲۴

مدل ۲۰۲۴ هیوندای النترا بهترین و ایمن‌ترین سدان شرکت ژاپنی هیوندای است که در تریم های مختلف با امکانات و تجهیزات استاندارد و همین‌طور کابین لوکس به بازار عرضه می‌شود. مدل ۲۰۲۴ که در واقع فیس لیفت مدل فعلی است، با نام آوانته معرفی شده و از لحاظ بهینگی در مصرف سوخت، تکنولوژی و ایمنی هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. در ادامه با مشخصات فیس لیفت هیوندای النترا یا همان آوانته ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

مشخصات ظاهری

همان‌طور که گفته شد، مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت النترای فعلی است که عرضه آن به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد. مدل جدید با نام آوانته روانه بازار شده و چهره آن متفاوت با مدل قبلی است. هیوندای برای مدل جدید یک جلوپنجره کوچک‌تر را در نظر گرفته که از طرفین بدون هیچ حاشیه‌ای به چراغ‌های باریک جلو متصل شده‌اند. در عوض ورودی هوا مساحت بیشتری از نمای مقابل را به خود اختصاص داده است. دی لایت‌ها در قسمت بالای چراغ‌های اصلی تعبیه شده و به‌وسیله یک نوار کرومی باریک به یکدیگر وصل شده‌اند. نمای مقابل خودرو، ظاهری عبوس و خشمگین و درعین‌حال رادیکال دارد که توجه هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.

نمای جانبی ماشین کماکان شامل خطوط و ناهمواری‌های تیز و برجسته و همین‌طور رینگ‌های جدید می‌شود. ستون‌ها به رنگ سیاه هستند و سقف با شیب ملایمی به قسمت عقب ماشین می‌رسد. نمای عقب نیز چندان تفاوتی با مدل قبلی نکرده، اما سپر آن کمی شلوغ‌تر شده است. آنتن باله کوسه‌ای، اسپویلر دم کوسه‌ای و چراغ‌های باریک سرتاسری، مهم‌ترین المان‌های نمای پشتی النترا ۲۰۲۴ به‌حساب می‌آیند.

فیس لیفت جدید النترا یا همان آوانته در ۷ تریم متفاوت، SE، SEL، Limited، N-Line، Blue Hybrid، Limited Hybrid و N Performance ‌ عرضه می‌شود، ولی تغییرات فیس لیفت در تمام آن‌ها یکسان است و ظاهری شبیه به یکدیگر دارند. آوانته به‌عنوان یک سدان کامپکت و جمع‌وجور، دارای ۴۶۷۶ میلیمتر طول، ۱۸۲۶ میلیمتر عرض و ۱۴۱۴ میلیمتر ارتفاع بوده و فاصله بین محورهای آن به ۲۷۲۰ میلیمتر می‌رسد. این خودرو حدود ۱۲۳۶ کیلوگرم وزن دارد و روی رینگ‌های ۱۵، ۱۶ یا ۱۷ اینچی سوار می‌شود.

داخل کابین آوانته ۲۰۲۴

کابین فیس لیفت النترا دستخوش تغییرات جزئی شده و از لحاظ کیفیت متریال و تجهیزات ارتقا یافته است. فضای داخل کابین، یک ترکیب عالی از مدرنیته و ظرافت است. به‌محض ورود به ماشین، یک نمایشگر بزرگ و یکپارچه به چشم می‌خورد که یک بخش آن متعلق به سیستم اطلاعات سرگرمی بوده و بخش دیگر اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نمایش می‌دهد. در بخش پایین داشبورد، دریچه تهویه هوا قرار دارد که به فناوری جدید After-Blow ‌ هیوندای مجهز است. این فناوری، مجرای AC را خشک کرده و از باقی‌ماندن رطوبت در آن جلوگیری می‌کند.

غربیلک فرمان از طراحی متفاوتی نسبت به اکثر خودروهای امروزی بهره می‌گیرد و حالت دایره شکل دارد. دکمه‌های کنترلی متعددی روی دوشاخه فرمان جاسازی شده و لوگوی هیوندای در وسط آن خودنمایی می‌کند. کنسول مرکزی اندکی به سمت راننده متمایل شده تا امکانات و دکمه‌های متعدد روی آن به‌راحتی در دسترس راننده قرار گیرند. برای سرنشین جلو یک دستگیره خاص در یک طرف کنسول مرکزی در نظر گرفته شده و استراحتگاه بازو بین سرنشین جلو و راننده مشترک است.

سیستم اطلاعات سرگرمی النترای جدید از فناوری‌های اپل کار پلی و اندروید اوتو پشتیبانی کرده و امکان یکپارچه‌سازی قابلیت‌های گوشی هوشمند جهت مسیریابی، پخش موسیقی، برقراری تماس و… را فراهم می‌آورد. این سیستم علاوه بر نمایشگر لمسی شامل دکمه‌های فیزیکی متعددی نیز می‌شود که دسترسی سرنشینان جلو به قابلیت‌های معمولی و رایج را آسان‌تر می‌کند. النترا همچنین به سیستم صوتی Bose ‌مجهز است.

مشخصات فنی آوانته

و اما به بررسی مهم‌ترین قسمت هر ماشین، یعنی پیشرانه آن می‌رسیم. فیس لیفت هیوندای النترا ۲۰۲۴ با سه پیشرانه متفاوت روانه بازار می‌شود. تریم های SE، SEL و Limited دارای پیشرانه بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندر هستند. این پیشرانه می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه از طریق سیستم انتقال قدرت متغیر هوشمند (IVT) به چرخ‌های جلو وارد می شود.

تریم N-Line ‌ نیز از پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی استفاده می‌کند که قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۴ نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات از طریق گیربکس ۶سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. در مقابل، تریم ممتاز N Performance به پیشرانه بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز بوده که با فناوری توربوشارژ تقویت شده است. این موتور نیز ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده گیربکس ۶سرعته دستی است.

تریم های هیبریدی آوانته، یعنی Blue Hybrid و Limited Hybrid به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی و یک موتور الکتریکی مجهز هستند که مجموع خروجی آنها به ۱۳۹ اسب بخار می‌رسد. قوای موتور از طریق گیربکس ۶سرعته دوال کلاچ اکو شیفت به محور چرخ‌های جلو وارد می‌شود. بیشترین میزان بهینگی مصرف سوخت متعلق به این دو تریم هیبریدی است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

هیوندای النترا ۲۰۲۴ به تنوع وسیعی از ویژگی‌های ایمنی و رفاهی مجهز شده که این خودرو را به یک گزینه عالی و امن برای راننده و سرنشینان تبدیل می‌کند. هیوندای، ایمنی را در النترا در اولویت قرار داده و از فناوری‌های پیشرفته و به‌روز برای بهبود حفاظت، جلوگیری از تصادف و به‌طورکلی آسایش سرنشینان در طول سفر استفاده کرده است.

از جمله ویژگی‌های ایمنی در آوانته می‌توان به ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری از تصادف از روبرو (FCA) با قابلیت فعال‌سازی خودکار ترمز اضطراری، کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار خروج از خط (LDA) و رانندگی بین خطوط (LKA) با قابلیت کنترل فرمان برای برگرداندن خودرو به لاین، سیستم جلوگیری از تصادف از نقطه کور (BCA) با قابلیت چرخش خودکار فرمان برای ممانعت از تصادف، سیستم هشدار تصادف از سمت عقب (RCCA) با قابلیت فعال‌سازی خودکار ترمز اضطراری، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، مجموعه کامل ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای) و… اشاره کرد.

 قیمت فیس لیفت النترا ۲۰۲۴

هیوندای هنوز تاریخ دقیقی را برای عرضه آوانته اعلام نکرده، ولی باتوجه‌به گزارش‌های مختلف می‌توان انتظار داشت این سدان جذاب کره‌ای به‌عنوان مدل ۲۰۲۴ در تابستان سال جاری روانه بازار شود. قیمت فیس لیفت جدید النترا بسته به تریم، متفاوت است. پایه‌ترین مدل، یعنی تریم SE در محدوده قیمت ۲۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد، تریم N-Line ‌ حدود ۲۸۰۰۰ دلار قیمت داشته و ممتازترین تریم، یعنی N Performance با برچسب قیمت ۳۳۶۰۰ دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. النترای جدید یا همان هیوندای آوانته ۲۰۲۴ به‌محض عرضه در بازار باید با حریفان سرسختی همچون هوندا سیویک Si، و فولکس‌واگن گلف GTI رقابت کند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0