مقدمه
بدون شک همه ما عاشق پورشه ۹۱۱ یا فراری روما هستیم. ولی اگر بخواهیم صادق باشیم، نه قابلیت هدایت خودرو آلمانی در پیست مسابقات را داریم و نه نمیتوانیم از ماشین ایتالیایی در ترددهای روزمره استفاده کنیم. ماشینی که واقعاً به آن نیاز داریم، یک قهرمان برای رانندگان معمولی است. خودرو جذابی که کاربردی و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشد. ماشینی که راحتی سرنشینان را تأمین کند و تجهیزات و امکانات لازم را برای رفتوآمدهای روزمره در اختیار آنها بگذارد. در مورد شاهکاری به نام لکسوس LC صحبت میکنیم. خودرویی بسیار زیبا که همچون میورا و E-Type سرها را به سمت خود میچرخاند. با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار، لکسوس LC با ظاهر و باطنی لوکس، صدایی گوشنواز و متانت یک رولزرویس اسپرت در جاده حرکت میکند. در این مقاله شما را با یکی از بهترین خودروهای زیر صدهزار دلار آشنا میکنیم که بهشدت مورد کملطفی بازار قرار گرفته است.
طراحی خارجی منحصربهفرد
تنها کافی است نگاهی به لکسوس LC بیندازید و متوجه شوید که چرا این ماشین جزو زیباترین مدلهای عصر حاضر است. السی از تمام زوایا عالی به نظر میرسد. جلوپنجره دوکی لکسوس بهخوبی با نمای جلو ادغام شده و دیلایتهای بومرنگی و چراغهای LED که به سمت سپر کشیده شدهاند، جذاب چهره خودرو را کامل میکنند.
بزرگبودن جلوپنجره و چراغهای کشیده و نوکتیز به همراه عناصری همچون رکاب جانبی و ناهمواریهای برجسته روی کاپوت، حالت تهاجمی به لکسوس LC بخشیده است. گویی یک جانور خشمگین و غران در جاده میتازاند. السی با بدنه کوپه خود، حقیقتاً زیباترین خودروی مدرن در بازار فعلی بهحساب میآید.
فضای داخلی و امکانات رفاهی
زیبایی ظاهری لکسوس LC را میتوان در باطن نیز مشاهده کرد. کابین خودرو از لحاظ ظرافت و کیفیت، در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. فضای داخل با مرغوبترین متریال ساخته شده و پوشیده از چرم است. تریم دورنگ مشکی قرمز و مشکی کاراملی به زیبایی محیط کابین افزوده و حس و حال نشستن در یک ماشین لوکس و اسپرت را به سرنشینان انتقال میدهد. کنسول مرکزی به شیوهای هنری با داشبورد ادغام شده و بازتابی از نحوه این ادغام روی پنل دربها نیز مشاهده میشود.
دکمههای فیزیکی متعددی برای کنترل تجهیزات وجود دارند و نمایشگر اطلاعات سرگرمی بزرگی در وسط داشبورد جاسازی شده است. برخلاف نمایشگر تعبیهشده در مدل قبلی که تنها بهوسیله تاچپد موجود در کنسول مرکزی کنترل میشود، پنل بهکاررفته در مدل جدید لکسوس LC از نوع لمسی بوده و تعامل مستقیم با کاربر دارد. صندلیها به طور تحسینبرانگیزی خوشساخت و راحت هستند و سرنشینان ردیف جلو به طور خاص از فضای سخاوتمندانهای برخوردارند. البته ردیف عقب فضای محدودی دارد، هرچند برای سرنشینان کوچک و خردسال کفایت میکند؛ بنابراین میتوان گفت که لکسوس LC عملاً یک ماشین چهارنفره به شمار میآید.
لکسوس LC تجربه سواری نرم و راحتی را در مسیرهای پر پیچوخم ارائه میدهد و در جادههای ناهموار با جذب کوبشها، ماهیت واقعی یکی مدل GT را از خود به نمایش میگذارد.
همانطور که گفته شد، لکسوس LC از متریال لوکس ساخته شده و پیشرفتهترین تجهیزات را در دسترس سرنشینان خود قرار میدهد. ویژگیهای استاندارد این ماشین شامل صندلیهای باکت، روکش چرمی صندلیها، تنظیم برقی صندلیهای جلو در ۸ جهت مختلف، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، سیستم کنترل دما و تهویه دو منطقهای، سیستم صوتی با ۱۲ عدد بلندگو، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی باقابلیت پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، سیستم مسیریابی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل انطباقی با ردیابی لاین، سیستم هشدار خروج از خط و دستیار فرمان، آینهبغلهای برقی، استارت بدون کلید و سیستم ورود بدون کلید میشود.
تجهیزات آپشنال قابلخرید برای این خودرو نیز عبارتند از گرمکن غربیلک فرمان، روکش چرمی نیمه آنیلین، نمایشگر هدآپ و سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۳ عدد بلندگو.
مشخصات فنی لکسوس LC
لکسوس دو پیشرانه هیبریدی و بنزینی را برای LC عرضه کرده است. خریدار میتواند برای صرفهجویی در مصرف سوخت به سراغ پیشرانه هیبریدی ۶ سیلندر برود. بااینحال بسیاری از افراد طرفدار پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر تنفس طبیعی NA UR هستند و سواری با لکسوس بدون این موتور کاریزماتیک را غیرقابلتصور میدانند. این پیشرانه ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک متصل است. نسخه کوپه LC شتابگیری صفر تا صد را در عرض ۴.۴ ثانیه انجام میدهد، ولی نسخه کانورتیبل به ۴.۶ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون بهسرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. لکسوس LC میتواند تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. خودرو ژاپنی عملکردی سریع و پرفورمنسی بالا دارد، ولی نه به آن اندازه که به شاسی فشار آورد و هندلینگ و تعادل را بر هم بزند. این ماشین به طرز لذت بخشی سریع و کاربردی است.
اگر نسبت به پیشرانه هیبریدی کنجکاو هستید، باید بدانید که تنها نسخه کوپه از ترکیب موتورهای بنزینی و برقی بهرهمند است. سیستم هیبریدی شامل یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر NA GR میشود که در همکاری با موتور الکتریکی، ۳۵۴ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس eCVT یا گیربکس ۴سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب میفرستد. لکسوس LC با پیشرانه هیبریدی میتواند در عرض ۴.۷ ثانیه شتاب صفر تا صد را مدیریت کند و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
پیشرانه تنفس طبیعی در نسخه کوپه برای پیمایش صد کیلومتر جاده با سرعت پایین، بالا و ترکیبی به ترتیب ۱۴.۷، ۹.۸ و ۱۳ لیتر بنزین مصرف میکند. این در حالی است که مصرف سوخت شهری، برونشهری و ترکیبی موتور در نسخه کانورتیبل به ترتیب به ۱۵.۶، ۹.۴ و ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد.
پیشرانه هیبریدی مصرف سوخت بهینهتری داشته و در ازای پیمایش صد کیلومتر جاده با سرعت پایین، بالا و ترکیبی به ترتیب ۹، ۷.۱، ۸.۱ لیتر بنزین میسوزاند.
قابلیت اطمینان لکسوس LC
ازآنجاکه لکسوس LC در تیراژ محدود ساخته شده و تعداد کمی از آنها در جاده حضور دارند، منبعی همچون جیدی پاور هنوز امتیازی را برای اطمینانپذیری خودرو اعلام نکرده است. بااینحال، لکسوس سابقه درخشانی در تولید محصولات بادوام داشته و یکی از مطمئنترین برندهای خودرویی در جهان شمرده میشود. اطمینانپذیری مشخصهای است که در مورد بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی صدق نمیکند. اما با خرید لکسوس LC میتوانید بدون هیچگونه نگرانی و صرف هزینه بالا، صدها هزار کیلومتر مسافت را طی کنید، البته به شرطی که طبق دستورالعملهای شرکت، از ماشین خود مراقبت کرده و سرویسهای دورهای را به طور منظم انجام دهید.
فرصت خرید را از دست ندهید
لکسوس در مدل LC بهخوبی توانسته ارزشهای بهظاهر متناقض را در قالب یک پکیج منفرد در دسترس عاشقان خودروهای اسپرت قرار دهد. مدل LC بدون هیچ چونوچرایی یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار است و شامل فضای داخلی لوکس و راحت و لیست طویلی از ویژگیهای استاندارد متنوع میشود.
این ماشین با هندلینگ دقیق و سواری عالی در جاده، بهترین عملکرد از دو کلاس GT و سدان را به نمایش میگذارد. لکسوس LC به لطف موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی خود در سرعت ۷۰۰۰ دور در دقیقه، صدای بسیار هیجانانگیز و گوشنوازی را از اگزوز خارج میکند. تمام این مشخصات با اطمینانپذیری بالا تنها با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار میگیرد. اما به یاد داشته باشید که LC متعلق به این زمانه نیست. اگرچه لکسوس مدل ۲۰۲۵ السی را به بازار معرفی کرده، ولی نمیتوان پیشبینی کرد که این ماشین دو درب اسپرت تا چه زمان روی خط تولید باقی میماند. همانطور که خودروهای ۸ سیلندر همچون چارجر و کوروت یکی پس از دیگری به پایان حیات خود میرسند، احتمالاً آیندهای مشابه گریبانگیر LC خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید