ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
2 هفته پیش
.
7 بازدید

معرفی ده کروزر قدرتمند که در سال ۲۰۲۵ ده‌ساله شدند

معرفی ده کروزر قدرتمند که در سال ۲۰۲۵ ده‌ساله شدند

مقدمه

کروزر به‌نوعی موتورسیکلت گفته می‌شود که برای رانندگی در مسافت‌های طولانی طراحی شده است. به همین خاطر اکثر کروزرها سرعت چشمگیری ندارند و وزن برخی آن‌ها باورکردنی نیست. بااین‌وجود برخی کروزرها به‌ویژه مدل‌های عضلانی، با پیروی از الگوی دیگری ساخته شده‌اند. آن‌ها علی‌رغم وزن بالا و جثه درشت، قدرتمند و پرسرعت هستند. تلفیق این ویژگی‌ها چندان کم‌هزینه نیست و اکثر کروزرهای قدرتمند، باقیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسند. خوشبختانه همیشه یک راه‌حل دوم وجود دارد و آن خرید از بازار دست‌دوم است. هرچه مدل محصول قدیمی‌تر باشد، باقیمت مناسب‌تری در دسترس خریدار قرار می‌گیرد. ما در این مقاله شما را به معرفی ده کروزر قدرتمند می‌پردازیم که در سال ۲۰۲۵ ده‌ساله شده‌اند و قیمت آن‌ها، وسوسه خرید را تقویت می‌کند.

ویکتوری Vegas 8-Ball با حداکثر قدرت ۹۲ اسب بخار

آخرین نسل وگاس ایت‌بال در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد. این موتورسیکلت در هنگام عرضه به سبب قیمت بالا چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفت. تا زمانی که محصولات هارلی دیویدسون باقیمت کمتر در بازار حاضر بودند، دلیل موجهی برای انتخاب موتورسیکلت ویکتور وجود نداشت. پس از چند سال، ویکتوری از میان رفت و ایندیان جای این برند را گرفت. وگاس ایت‌بال هرچند نامحبوب، اما موتورسیکلت پرسرعتی بود. این دوچرخ آمریکایی ۲۸۹ کیلوگرمی به لطف موتور ۲ سیلندر ۱۷۳۱ سی‌سی خود که ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد، به حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. در حال حاضر این موتورسیکلت‌های گران‌قیمت قدیم، با پرداخت مبلغی بین ۳ الی ۵ هزار دلار قابل‌خرید هستند و همین موضوع، آن‌ها را به کروزرهای محبوب این دوره تبدیل کرده است.

موتوگوتزی California 1400 با حداکثر قدرت ۹۴ اسب بخار

موتورسیکلت‌های ایتالیایی معمولاً عمر طولانی ندارند، اما مدل کالیفرنیا ۱۴۰۰ از این قاعده مستثنی است. کالیفرنیا از پیشرانه ۱۳۸۰ سی‌سی دو سیلندر ۹۴ اسب بخاری استفاده می‌کند، ولی به‌عنوان موتورسیکلت عضلانی در نظر گرفته نمی‌شود. بااین‌وجود نمی‌توان سرعت بالا و هیجان‌انگیز این دوچرخ جذاب را نادیده گرفت. به سبب هندلینگ دقیق، این سرعت بالا را می‌توان در پیچ‌ها نیز تجربه کرد. موتوگوتزی کالیفرنیا به‌عنوان یکی از ده کروزر قدرتمندی که در سال ۲۰۲۵ ده‌ساله شده، در محدوده قیمت ۴ الی ۶ هزار دلار به فروش می‌رسد.

تریومف Thunderbird 1700 با حداکثر قدرت ۹۷ اسب بخار

یکی دیگر از ده کروزر قدرتمند که در سال ۲۰۲۵ ده‌ساله شده، تاندربرد ۱۷۰۰ سی‌سی تریومف است. اگرچه پیشرانه بزرگ این موتورسیکلت با دو سیلندر موازی، سروصدای قابل‌توجهی را به وجود می‌آورد، اما هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به تاندربرد وارد کرد. کیفیت ساخت در طول سال‌ها حفظ شده و ارزش معامله در بازار دست‌دوم، به محبوبیت دوچرخ ده‌ساله بریتانیایی اشاره می‌کند. تاندربرد ۱۷۰۰ یک موتورسیکلت بزرگ و سنگین است و شتاب چندانی ندارد. بااین‌حال می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ایندیان Scout با حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار

ایندیان در اواسط دهه ۲۰۱۰ تصمیم گرفت به‌جای موتورسیکلت‌های بزرگی که از پیشرانه مجهز به فناوری خنک‌سازی بادی استفاده می‌کردند، یک مدل پیشرفته‌تر و قابل دسترس‌تر را روانه بازار کند. این‌گونه بود که اسکات در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. اسکات نه تنها توانست جای موتورسیکلت‌های بزرگ‌تر را بگیرد، بلکه برای سال‌ها به عنوان مدل پایه جهت ساخت مدل‌های بعدی به کار گرفته شد. اسکات جثه جمع و جوری دارد و همین موضوع سوارکاران قدبلند را تا حدودی به دردسر می‌اندازد. موتورسیکلت آمریکایی به پیشرانه ۱۱۳۳ سی‌سی ۱۰۰ اسب بخاری مجهز است و محدوده سرعت موتور آن به ۸۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت ایندیان اسکات بیش از هر کروزر دیگری، حس و حال نشستن پشت فرمان یک موتورسیکلت اسپرت را به راننده انتقال می‌دهد.

هوندا Valkyrie با ۱۱۸ اسب بخار قدرتHonda Valkyrie

هوندا گُلد وینگ (Gold Wing) یک محصول شگفت‌انگیز به شمار می‌آید، اما وجود اسباب اضافی برای تورینگ، باعث شده این موتورسیکلت وزن بسیار بالایی داشته باشد. کروزر والکری از همان پیشرانه ۶ سیلندر به‌کاررفته در گلد وینگ استفاده می‌کند و نهایت توانمندی این واحد تولیدکننده نیرو را به نمایش می‌گذارد. با وزنی حدود ۳۴۰ کیلوگرم، نمی‌توان گفت والکری یک موتورسیکلت سبک است، ولی حداقل وزن کمتری نسبت به گلد وینگ دارد و به همین خاطر با سرعت بیشتری در جاده می‌تازاند. پیشرانه ۱۸۳۲ سی‌سی ۶ سیلندر این مدل می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت تولید کند و به حداکثر گشتاور ۱۶۴ نیوتن متر برسد. قیمت هوندا والکری بین ۸ الی ۱۰ هزار دلار است.

هارلی دیویدسون V-Rod Muscle با حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار

هارلی دیویدسون در سال ۲۰۱۵ نسل آخر وی – راد را روانه بازار کرد، ولی این موتورسیکلت هنوز هم نتوانسته رقبای اصلی خود را شکست دهد. اگرچه کروزر آمریکایی قدرت شگفت‌انگیزی دارد، اما وزن آن به ۲۹۰ کیلوگرم می‌رسد و در مقایسه با نمونه‌های اسپرت تر، یک مدل سنگین به‌حساب می‌آید. وزن زیاد در کنار ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور تولیدشده به‌وسیله پیشرانه ۲ سیلندر ۱۲۴۷ سی‌سی، ویراد ماسل را به موتورسیکلتی با هندلینگ دشوار تبدیل کرده که حتی باتجربه‌ترین رانندگان نیز در پشت دسته‌فرمان آن احساس رعب و وحشت می‌کنند.

سوزوکی Boulevard M109R B.O.S.S با حداکثر قدرت ۱۲۸ اسب بخار

موتورسیکلت B.O.S.S از لحاظ تکنیکی هنوز قابل‌دسترس است، هرچند نسخه ده‌ساله آن با نصف قیمت نیز در بازار یافت می‌شود. بولیوارد باس از پیشرانه دو سیلندر ۴۵ درجه استفاده می‌کند و با کمک خنک‌سازی مایع، دمای آن در حد مطلوب باقی می‌ماند. این پیشرانه قادر به تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور است و موتور ۳۴۷ کیلوگرمی را همانند موشکی در جاده به حرکت درمی‌آورد. بااین‌وجود همانند اکثر مدل‌های معرفی‌شده در این مقاله، بولیوارد باس نیز اطمینان‌پذیری پایینی داشته و در صورت خرید آن می‌بایست متقبل هزینه‌های نگهداری شد. به همین دلیل، قیمت مدل‌های حداقل ده‌ساله دائماً کمتر می‌شود. در حال حاضر با پرداخت ۱۰ الی ۱۲ هزار دلار می‌توان مالک سوزوکی بولیوارد B.O.S.S شد.

تریومف Rocket III با حداکثر قدرت ۱۴۶ اسب بخار

اگرچه مدل فعلی راکت باقیمت ۲۵ هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد، ولی می‌توان به سراغ مدل قدیمی‌تر این موتورسیکلت قدرتمند رفت که صرف‌نظر از ظاهر نه‌چندان جذاب، تنها ۹ هزار دلار قیمت دارد. البته از دید بسیاری افراد، ۹ هزار دلار نیز رقم بالایی برای راکت مارک ۳ به‌حساب می‌آید. ولی نباید انکار کرد که موتورسیکلت تریومف، یک هیولای وحشتناک و بی‌رحم در جاده است که با پیشرانه ۲۲۹۴ سی‌سی ۳ سیلندر خطی خود می‌تواند ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور به وجود آورد. با ۳۶۶ کیلوگرم وزن، مهار این هیولای انگلیسی تنها از عهده یک راننده حرفه‌ای برمی‌آید.

دوکاتی Diavel با حداکثر قدرت ۱۶۲ اسب بخار

از لحاظ قدرت، نسل اول دوکاتی دیاول جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد. ولی وقتی بحث قابلیت اطمینان مطرح می‌شود، دیاول سرخود را به پایین می‌اندازد. سیستم سیم‌کشی این موتورسیکلت از همان ابتدای کار مشکل‌ساز بود. پس جای تعجبی ندارد که پس از گذشت ده سال، انواع فرسودگی، سایش و تعمیرات در دیاول دیده شود. با تمام این اوصاف، یک پیشرانه سوپربایک قدرتمند در قاب کروزر جاسازی شده که می‌تواند علاقه‌مندان را وادار به نادیده‌گرفتن نقطه‌ضعف موتورسیکلت کنند. موتور ۱۱۹۸ سی‌سی ۲ سیلندر با چیدمان ۹۰ درجه حدود ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و به واسطه گیربکس ۶سرعته، دیاول ۲۴۰ کیلوگرمی را به حرکت می‌اندازد.

یاماها VMax با حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب بخار

قدرتمندترین کروزی که در سال ۲۰۲۵ ده‌ساله می‌شود، نسل دوم یاماها VMax است که روندی مشابه دوکاتی را در پیش گرفته و قدرت سوپربایک‌ها را از موتور کروزر خود بیرون می‌کشد. پیشرانه  ۱۶۷۹ سی‌سی ۴ سیلندر این خودرو از فناوری تزریق سوخت بهره می‌برد و راندمان آن به ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۷ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. یاماها وی‌مکس بهترین گزینه برای آن دسته رانندگانی است که علاقه بسیاری به موتورسیکلت‌های عضلانی دارند. کروزر قدرتمند یاماها حدود ۳۱۰ کیلوگرم وزن داشته و در محدوده قیمت ۱۱ الی ۱۳ هزار دلار به فروش می‌رسد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0