ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
2 ماه پیش
.
6 بازدید

معرفی خودروهای چینی الکتریکی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت

معرفی خودروهای چینی الکتریکی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت

مقدمه

صنعت خودروسازی چین در سال‌های اخیر غوغا به پا کرده و در زمینه تولید خودروهای برقی اقتصادی و درعین‌حال رقابتی خوش درخشیده است. حتی مدل جدید دوج اتیتود نسخه تغییر نام‌یافته جی‌ای‌سی امپاو به‌حساب می‌آید. جالب اینکه طبق آمار اعلام شده، حدود ۷۶ درصد از مشتریان جوان آمریکایی علی‌رغم وجود تعرفه‌های سنگین و مسائل مربوط به حفظ حریم شخصی، ماشین‌های چینی الکتریکی را به مدل‌های برقی دیگر ترجیح می‌دهند. باوجود تمرکز روی تولید محصولات اقتصادی، سازنده چینی همچنین برخی از قدرتمندترین ماشین‌های الکتریکی را روانه بازار کرده‌اند، هرچند همین ماشین‌های قدرتمند نیز قیمت پایین‌تری نسبت به همتایان خود دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ۸ خودروی چینی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت بپردازیم.

دانگ‌فنگ M-Hero 917 با ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت

برند آفرودی لوکس M-Hero با برندهای مطرحی مثل جی‌ام‌سی Hummer EV رقابت می‌کند. ام – هیرو در ابتدا سازنده خودروهای شاسی‌بلند آفرودی برای ارتش چین بود و بعدها نسخه‌های غیرنظامی را در دسترس مشتریان معمولی قرار دارد. مدل ۹۱۷ نخستین مدل برند ام هیرو به شمار می‌آید که در دو نسخه BEV (باتری‌خور) و EREV (افزایش‌دهنده بُرد) عرضه شده است. نسخه BEV قدرت بیشتری نسبت به نسخه EREV دارد. این ماشین شامل ۴ موتور الکتریکی می‌شود که در مجموع ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. علی‌رغم وزن سنگین ۳۲۹۳ کیلوگرمی، ام هیرو ۹۱۷ می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. بااین‌حال حداکثر سرعت این خودروی چینی در ۱۹۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8 با ۱۱۸۰ اسب بخار قدرتBYD Young Wang U8

یانگ وانگ U8 اولین مدل برند فوق لوکس بی‌وای‌دی است که از زبان طراحی دوقطبی جذابی به نام «Gate of Time and Space» به معنی دروازه زمان و فضا پیروی می‌کند. این زبان طراحی، ترکیب منحصربه‌فردی از سرسختی و ظرافت را به نمایش می‌گذارد. اما ظاهر زیبا تنها نقطه قوت U8 نیست. این خودرو از یک پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند که متشکل از چهار موتور الکتریکی و یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ می‌شود. موتور بنزینی نقش افزایش‌دهنده بُرد را بر عهده دارد. مجموع راندمان پیشرانه پلاگین هیبرید به ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد که حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب‌گیری صفر تا صد ۳.۶ ثانیه‌ای را یانگ وانگ U8 رقم می‌زند. خودروی ۳۴۶۰ کیلوگرمی علاوه بر شتاب فوق‌العاده و قابلیت‌های آفرودی، مجهز به استاندارد IP68 جهت مقاومت در برابر آب و گردوغبار است. یو ۸ برقی در مواقع اضراری می‌تواند در آب غوطه‌ور شود و همانند مرسدس‌بنز G-Class برقی، گردش تانک ۳۶۰ درجه را انجام دهد.

جی‌ای‌سی هایپتک SSR با ۱۲۰۷ اسب بخار قدرت

هایپتک SSR نخستین سوپر کار تمام برقی چینی است که توسط گروه خودرویی گوانگژو (GAC) به تولید رسید. کلمه SRR از سه واژه سوپر، اسپرت و ریس گرفته شده و به‌خوبی با مشخصات خودرو مثل ترکیب پنل‌های بدنه فیبر کربنی، رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی و تریم داخلی آلکانترا همخوانی دارد. سوپر کار گک در سه تریم متفاوت معمولی، اسپرینت و اولتیمیت عرضه شده که آخری، قوی‌ترین آن‌ها است. تریم Ultimate قوای محرکه خود را از یک پیشرانه برقی سه موتور دریافت می‌کند که در مجموع ۱۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این قوای محرکه، SSR در عرض ۱.۹ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و خود را در لیست پرشتاب‌ترین خودروهای برقی جهان قرار دهد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت است.

جیلی زیکر 001 FR با ۱۲۶۵ اسب بخار قدرتGeely Zicker 001 FR

زیکر به‌عنوان برند لوکس جیلی در سال گذشته از مدل 001 FR رونمایی کرد. این خودرو، نخستین مدل‌های پرفورمنس برند به‌حساب می‌آید و به طور مستقیم، تسلا مدل S پلید را مورد هدف قرار می‌دهد. ماشین برقی زیکر کیت بدنه فیبر کربنی اسپرت تری دارد که شامل یک باله ثابت در قسمت عقب و رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی می‌شود. زیکر برای اصلاح و بهبود پرفورمنس پیست 001 FR با کیمی رایکونن، قهرمان فرمول ۱ همکاری کرده و حالت ویژه Raikkonen را در خودرو پیاده‌سازی کرده است که حداکثر پتانسیل را آزاد می‌کند. با فعال‌بودن حالت رایکونن، پیشرانه چهارموتوره می‌تواند ۱۲۶۵ اسب بخار قدرت ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های 001 FR انتقال دهد و شتاب صفر تا صد را در عرض ۲.۰۷ ثانیه برآورده سازد. سیستم تعلیق KW، ترمزهای سرامیکی کربنی برمبو و کالیپرهای ترمز ۱۰ پیستونی گرفته شده از AP Racing جزو تجهیزات دیگری هستند که پرفورمنس 001 FR در پیست‌های اتومبیل‌رانی را به اوج می‌رسانند. این ماشین لذت رانندگی با سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را به راننده منتقل می‌کند.

بی‌وای‌دی یانگ وانگ U9 با ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت

یانگ وانگ U9 به‌عنوان نخستین سوپر کار الکتریکی بی‌وای‌دی به بازار معرفی شد. این ماشین به پیشرانه الکتریکی چهار موتور مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۲۸۷ اسب بخار و ۱۶۸۰ نیوتن متر می‌رسد. به لطف چسبندگی eAWD، یو ۹ می‌تواند شتاب‌گیری صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۳۳ ثانیه انجام دهد. حداکثر سرعت خودرو نیز ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت است و در جایگاهی پایین‌تر از ریماک نورا و اسپارک اول SP600، رتبه سوم سریع‌ترین خودروهای برقی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. در کنار ارقام قابل‌ملاحظه پرفورمنس، یانگ وانگ U9 همچنین دارای سیستم هوشمند DiSus-X است که می‌تواند ارتفاع تعلیق را حدود ۶۶ میلی‌متر کم‌وزیاد کرده و درعین‌حال، هندلینگ و حرکت در مسیرهای پیچ‌دار را بهبود بخشد. این سیستم منحصربه‌فرد، امکان اجرای رقص، پریش و حتی رانندگی روی سه‌چرخ را برای U9 فراهم می‌آورد.

بی‌وای‌دی یانگ وانگ U7 با ۱۳۰۶ اسب بخار قدرت

یانگ وانگ U7 سومین مدل برند لوکس چینی است که در مقابل رقبای سرسختی همچون مرسدس‌بنز EQS، پورشه تایکان و تسلا مدل S پلید قرار می‌گیرد. همانند مدل‌های U9 و U8، این سدان جذاب و مجلل نیز به چهار موتور الکتریکی مجهز است که روی‌هم‌رفته ۱۳۰۶ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های ماشین وارد می‌کنند. یانگ وانگ U7 در عرض ۲.۹ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت را به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. طراحی صاف و آئرودینامیکی منجر به ضریب درگ ۰.۱۹۵ شده و U7 را به یکی از آئرودینامیک‌ترین خودروهای تولیدی در جهان تبدیل کرده است. به لطف سیستم‌های هوشمند Disus-Z و eAWD وانگ یانگ U7 می‌تواند از شیب ۳۷.۵ درجه بالا برود.

نیو EP9 با ۱۳۶۱ اسب بخار قدرتNew EP9

نیو EP9 نخستین خودروی برند است که در سال ۲۰۱۶ در گالری ساعتچی لندن رونمایی شد. این ماشین از مونوکوک فیبرکربنی بهره می‌گیرد که سنگینی آن به حدود ۱۶۵ کیلوگرم می‌رسد. ماشین برقی نیو همچنین به یک سیستم تعلیق فعال مجهز است که امکان غلبه بر نیروهای 3G در هنگام پیچیدن را فراهم می‌آورد. پیشرانه چهارموتور با تولید ۱۳۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۸۱ نیوتن متر گشتاور، قوای محرکه خودرو را تأمین می‌کند. شتاب‌گیری صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات نئو EP9 به‌حساب می‌آیند. ای‌پی‌ناین مجوز تردد در سطح شهر را ندارد، در عوض تاکنون توانسته در پیست‌های مختلف از جمله پیست نورنبرگ، رکوردهای متعددی را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی به ثبت برساند.

شیائومی SU7 Ultra با ۱۵۲۸ اسب بخار قدرت

با جهش قابل‌توجه نسبت به نیو EP9، شیائومی SU7 Ultra در صد جدول قدرتمندترین خودروهای چینی قرار می‌گیرد. پروتوتایپ SU7 اولترا در حقیقت نسخه سرسخت‌تری از SU7 است که ظاهری عریض‌تر و تهاجمی‌تر را به نمایش می‌گذارد و یک باله عقب بزرگ دارد. نسخه اولترا از سه موتور الکتریکی برای حرکت استفاده می‌کند که قدرت آن‌ها به ۱۵۲۸ اسب بخار می‌رسد. یکی از موتورهای بزرگ‌تر به‌تنهایی ۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۶۳۴ نیوتن متر گشتاور به وجود می‌آورد. طبق ادعای شیائومی، اس‌یو ۷ اولترا شتاب صفر تا صد را در عرض ۱.۹۷ ثانیه مدیریت می‌کند و می‌تواند به‌سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت دست یابد. شیائومی در تلاش است با SU7 Ultra رکورد سریع‌ترین خودرو برقی تولیدی در پیست نورنبرگرینگ را بشکند. شرکت چینی کار سختی در پیش دارد، چراکه این رکورد هم‌اینک متعلق به پورشه است.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0