ایستگاه
خواندن 15 دقیقه
.
1 سال پیش
.
244 بازدید

معرفی تمام خودروهای چینی در سامانه یکپارچه

معرفی تمام خودروهای چینی در سامانه یکپارچه

مقدمه

خودروهای وارداتی در حال حاضر از طریق سامانه یکپارچه فروش در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. خودروهای مختلف از برندهای اروپایی و آسیایی متعددی در سامانه به چشم می‌خورد، ولی مدل‌های چینی عمده ویترین سیستم را به خود تخصیص داده‌اند. برخی از این خودروها با قیمت اقتصادی روانه بازار می‌شوند، ولی اکثر آن‌ها جزو خودروهای لوکس و گران‌قیمتی هستند که شامل امکانات و تجهیزات فراوان بوده و پیشرفت تکنولوژی برون‌مرزی را تداعی می‌کنند. در این مقاله، تمام خودروهای چینی در سامانه یکپارچه را مورد بررسی قرار داده و نگاهی اجمالی بر مهم‌ترین مشخصات فنی آن‌ها می‌اندازیم.

کراس‌اوور چینی جتا VS7 ماموت خودرو

کراس‌اوور جتا VS7 حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان فولکس‌واگن و فاو بوده و بر اساس پلتفرم MQB شرکت آلمانی ساخته شده است. ازاین‌رو VS7 ظاهری شبیه به محصولات VW دارد. این ماشین توسط ماموت خودرو در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به گیربکس ۶سرعته اتوماتیک مجهز بوده و چرخ‌های جلو را به حرکت می‌اندازد. وی‌اس ۷ به‌عنوان یک کراس‌اوور سایز متوسط شهری وارد کشور شده و از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی، پرآپشن‌ترین سواری ماموت به‌حساب می‌آید. مصرف سوخت ترکیبی ماشین ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

کراس‌اوور چینی جتا VS5 ماموت خودرو

یکی دیگر از خودروهای چینی در سامانه یکپارچه، کراس‌اوور جتا VS5 است که به چشم برادر کوچک‌تر VS7 به آن نگاه می‌شود. این ماشین از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به VS7 دارد، ولی از جمع‌وجور و کوچک‌تر است. جتا وی‌اس ۵ نیز بر اساس پلتفرم MQB فولکس‌واگن ساخته شده و پرستیژ و کیفیت آلمانی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. وارداتی ماموت خودرو از نوع دیفرانسیل‌جلو بوده و به موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ با ۱۵۰ اسب بخار قدرت، ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس ۶سرعته خودکار مجهز است. این ماشین مصرف سوخت کمتری نسبت به VS7 داشته و برای پیمودن صد کیلومتر مسافت ترکیبی به ۶.۲ لیتر بنزین احتیاج دارد. بااین‌حال در مقایسه با برادر بزرگ‌تر، وی‌اس ۵ از سطح امکانات و تجهیزات کمتری برخوردار است.

کراس‌اوور چینی ونوسیا Big V

ونوسیا برند مشترک میان دانگ‌فنگ و نیسان است و مدل‌های مختلف این برند چینی – ژاپنی توسط مکث موتور روانه بازار می‌شود. خودروهای ونوسیا دارای زبان طراحی مشترکی هستند و بسیار جذاب و مدرن به نظر می‌رسند. کراس‌اوور بیگ وی یا همان V-Online یکی از محصولات پرفروش این برند است که در سامانه یکپارچه به فروش می‌رسد. بیگ وی کابین بسیار زیبا، جادار، پیشرفته و مجهزی دارد و در باطن نیز از پیشرانه قدرتمندی استفاده می‌کند. ونوسیا وی آنلاین به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۸۸ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن متر می‌رسد. قوای محرکه با کمک‌گیربکس ۷ مرحله‌ای اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو وارد می‌شود و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای ماشین رقم می‌زند. موتور می‌تواند شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۸.۸ ثانیه مدیریت کند و صد کیلومتر جاده ترکیبی را با تنها ۶.۶ لیتر بنزین بپیماید.

کراس‌اوور چینی ونوسیا Star

ونوسیا استار یکی دیگر از خودروهای چینی در سامانه یکپارچه است که جثه بزرگ‌تری نسبت به Big-V داشته و جلوپنجره آن الگوی کهکشانی دارد. استار از طراحی بسیار خوب و منسجمی برخوردار بوده و جزو لوکس‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران  به‌حساب می‌آید. همانند بیگ وی، استار نیز قوای محرکه خود را از موتور ۱.۵ لیتری میتسوبیشی دریافت می‌کند که با فناوری توربوشارژ تقویت شده و ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مشخصات از طریق گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو وارد می‌شوند. ونوسیا استار در هر صد کیلومتر جاده ترکیبی حدود ۷.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند. حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۹.۹ ثانیه از دیگر مشخصات این خودرو هستند.

سدان چینی ونوسیا D60plus

سدان ونوسیا D60 پلاس یکی دیگر از محصولات مکث موتور است که از طریق سامانه یکپارچه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این ماشین نیز همانند برادرهای کراس‌اوور خود دارای یک جلوپنجره بزرگ است، ولی تزیینات کرومی v شکل در این ناحیه جلب‌توجه می‌کند. ونوسیا دی ۶۰ پلاس محصول سال ۲۰۲۳ بوده و یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین سدان‌های موجود در بازار کشور به‌حساب می‌آید. وارداتی مکث موتور به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی نیسان با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است و از گیربکس CVT ایکس ترونیک برای انتقال قوای محرکه به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. این خودرو در عرض ۱۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این رقم را تا ۱۸۰ کیلومتر بر ثانیه ادامه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر، سدان ونوسیا را به یک خودروهای کم‌مصرف تبدیل می‌کند.

سدان چینی ونوسیا D60EV پلاس

سدان برقی D60 پلاس چهره‌ای بسیار متمایز در بین ماشین‌های دیگر دارد. این خودرو از پیشرانه برقی بهره می‌گیرد و این موضوع باعث شده طراحان به‌جای گریل مشبک، از یک جلوپنجره بسته آبی‌رنگ در میان چراغ‌های جلو استفاده کنند. موتور دی ۶۰ پلاس قادر به تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است و نیروی خود را به‌وسیله گیربکس تک‌سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. موتور الکتریکی همچنین یک باتری ۴۷ کیلووات ساعتی متصل است که در صورت شارژ کامل می‌تواند مسافتی حدود ۴۲۰ کیلومتر را طی کند. باتری خودرو با استفاده از کابل معمولی در مدت‌زمان ۶ ساعت از شارژ ۳۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد. البته این باتری با فناوری شارژ سریع نیز سازگار است و در صورت کاربرد کابل شارژ سریع، تنها به نیم ساعت زمان احتیاج دارد تا از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

سدان چینی دانگ‌فنگ شاین مکس

سدان وارداتی ایران‌خودرو به نام آئولوس شاین مکس یکی از جذاب‌ترین خودروهای چینی در سامانه یکپارچه است. این ماشین لوکس چینی در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده و به شرکت دانگ‌فنگ تعلق دارد. شاین مکس با نام اصلی ایشوئن مکس روی پلتفرم DSMA ساخته و یک فست‌بک اسپرت با ظاهری جوان‌پسند به‌حساب می‌آید. این ماشین انرژی حرکتی خود را از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ دریافت می‌کند که راندمان آن ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است؛ بنابراین وارداتی ایران‌خودرو را می‌توان جزو سدان‌های قدرتمند بازار ایران در نظر گرفت. گیربکس ۷سرعته دوکلاچه تر قوای محرکه را به چرخ‌های جلو می‌رساند. از دیگر مشخصات شاین مکس می‌توان به‌شتاب صفر تا صد ۷.۴ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر، و از همه مهم‌تر، تعلیق عقب مولتی لینک اشاره کرد. این خودرو از سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار است و رقیب اصلی سدان‌های لوکس شمرده می‌شود.

کراس‌اوور چینی چانگان CS35 plus

کراس‌اوور چانگان C35 پلاس توسط سایپا و به‌عنوان یکی از خودروهای چینی در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود. این ماشین که در حقیقت نسخه فیس لیفت نسل دوم است، در دو تیپ ۲ و ۳ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این دو تیپ از لحاظ ظاهری و فنی فرق خاصی با یکدیگر ندارند، و تفاوت آن‌ها در بخش امکانات و آپشن‌ها است. تیپ ۳ چانگان C35 Plus آپشن‌ها و امکانات بیشتری نسبت به تیپ ۲ داشته و در نتیجه با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. کراس‌اوور کامپکت و شهری سایپا از نوع دیفرانسیل‌جلو بوده و از موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند. این موتور ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور داشته و با گیربکس ۷سرعته دوکلاچه جفت شده است. سی‌اس ۳۵ پلاس برای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی به ۷.۶ لیتر بنزین احتیاج دارد. در بخش تجهیزات، تیپ ۳ دارای امکانات اضافه‌ای همچون کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، سقف شیشه‌ای بازشونده و دوربین جانبی سمت راست است و به‌جای سیستم تهویه دستی، از سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک استفاده می‌کند.

کراس‌اوور چینی چانگان CS55 plus

نسخه دوم چانگان CS55 پلاس محصول سال ۲۰۲ میلادی بوده و کراس‌اوور بزرگ‌تر و مجهزتری نسبت به CS35 پلاس است. این ماشین طراحی جذاب و به‌روزتری داشته و عناصری از مجموعه لوکس Uni در آن دیده می‌شود. چانگان CS55 پلاس نیز توسط سایپا در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. کراس‌اوور سایز متوسط وارداتی سایپا به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که از فناوری GDI بهره می‌گیرد. این موتور ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور داشته و نیروی خود را به‌وسیله گیربکس ۷ دنده دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. جالب اینکه علی‌رغم جثه بزرگ‌تر و موتور قوی‌تر، CS55 پلاس مصرف سوخت کمتری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارد. این ماشین هر صد کیلومتر جاده ترکیبی را با ۶.۶ لیتر بنزین طی می‌کند.

سدان چینی چانگان EADO EV460

در بین خودروهای چینی در سامانه یکپارچه چانگان ایدو همانند ونوسیا D60EV Plus یک خودروی تمام برقی به شمار می‌آید. دومین فیس لیفت این ماشین با گریل بسته و چراغ‌های تیز و زاویه‌دار و همین‌طور سپر اسپرت، جلوه‌ای جذاب و متمایز را به نمایش می‌گذارد. ایدو همچنین دارای کابین جادار و مجهزی بوده و با متریال مرغوب ساخته شده است. پیشرانه برقی این ماشین ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس تک‌سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد چانگان ایدو کمتر از ۱۱ ثانیه اعلام شده است. سدان برقی سایپا از باتری ۴۷.۷۸ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند که توسط CATL ساخته شده و در صورت شارژ کامل، امکان پیمودن مسافت ۴۰۱ کیلومتر را فراهم می‌آورد. با کابل معمولی، باتری به ۸.۵ ساعت زمان برای شارژشدن احتیاج دارد. ولی باتری با فناوری شارژ سریع نیز سازگار است و ظرف ۵۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

سدان چینی سینوگلد تانگو 5

نسخه برقی چری آریزو ۵ با نام سینوگلد تانگو ۵ توسط سایپا وارد کشور شده است. جالب اینکه آریزو ۵ برقی ابتدا قرار بود توسط مدیران خودرو روانه بازار شود، ولی حالا نام آن را در لیست محصولات وارداتی سایپا مشاهده می‌کنیم. تانگو ۵ ظاهری معمولی و مقبول دارد و همانند اکثر خودروهای برقی، فاقد جلوپنجره است. این ماشین به موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری مجهز است و بیشینه سرعت آن به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انرژی موتور از طریق باتری حدود ۴۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی تأمین می‌شود که در صورت شارژ کامل، از بازه پیمایشی ۴۰۵ کیلومتری پشتیبانی می‌کند. مدت‌زمان شارژ باتری با استفاده از کابل معمولی بین ۷ الی ۹ ساعت است، بااین‌حال کابل شارژ سریع می‌تواند در ظرف ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد برساند.

کراس‌اوور چینی زوتی DL5

در لیست خودروهای چینی موجود در سامانه یکپارچه، نام کراس‌اوور چینی زوتی DL5 نیز به چشم می‌خورد. این ماشین با نام دیگر زوتی T300 توسط پارس‌خودرو وارد بازار کشور شده است. خودرو DL5 یکی از محصولات محبوب زوتی است، ولی از سال ۲۰۱۶ به‌روزرسانی نشده و پلتفرم قدیمی دارد. البته برخلاف ظاهر، کابین این ماشین از طراحی زیبایی برخوردار بوده که نمره قبولی را از خریدار دریافت می‌کند. زوتی DL5 قوای محرکه خود را از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۴۴ اسب بخاری دریافت می‌کند که به گیربکس CVT متصل است. این ماشین برای پیمایش صد کیلومتر مسافت ترکیبی به ۷.۲ لیتر بنزین احتیاج دارد و می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

کراس‌اوور چینی گک GS3

گک GS3 یک خودروی کراس‌اوور جمع‌وجور و شهری با ظاهری اسپرت و جوان‌پسند است که در بازار جهانی با  پیشوند ترامپچی یا امزوم نیز شناخته می‌شود. این خودرو، جزو مجهزترین وارداتی‌های بازار ایران به‌حساب می‌آید و به سبب طراحی مدرن و آینده‌نگرانه، خطوط تیز و شکسته و همین‌طور حجم‌پردازی‌های فانتزی، ظاهری متفاوت با سایر کراس‌اوورهای چینی دارد. این ماشین توسط راسا موتور خاورمیانه در سامانه یکپارچه به عرضه درآمده است. گک GS3 از موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر، به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این ماشین تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۷.۵ ثانیه اتفاق می‌افتد. مصرف سوخت ترکیبی کراس‌اوور وارداتی راسا موتور برای طی ۱۰۰ کیلومتر مسافت، تنها ۶.۱ لیتر است.

کراس‌اوور چینی گک EMKOO

ترامپچی امکو یکی دیگر از خودروهای چینی در سامانه یکپارچه است که به شرکت جی‌ای‌سی یا همان GAC ‌ تعلق دارد. راسا موتور به‌عنوان نماینده رسمی گک در ایران، کراس‌اوور جذاب و لوکس امکو را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. امکو نیز از زبان طراحی مشابه با GS3 بهره می‌گیرد و از ظاهری باشکوه و آینده‌نگرانه برخوردار است. این ماشین با پیشرانه‌های متفاوتی روانه بازار جهانی شده و راسا موتور، نسخه ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن را در سیستم یکپارچه فروش عرضه می‌کند. خروجی این موتور، ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر، وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. شتاب صفر تا صد ۶.۹۵ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتری از جمله مشخصات فنی این ماشین به‌حساب می‌آیند. مزیت امکو نسبت به GS3، استفاده از تعلیق عقب مولتی لینک است که امکان سواری نرم و هندلینگ عالی در جاده‌های منحنی را فراهم می‌آورد.

سدان چینی گک EMPOW

سدان خوش‌چهره و اسپرت گک امپو، یکی دیگر از جذاب‌ترین خودروهای چینی در سامانه یکپارچه بوده که به نمایندگی راسا موتور خاورمیانه عرضه می‌شود. این ماشین برخلاف کراس‌اوورهای جی‌ای‌سی، از جلوپنجره آبشاری استفاده می‌کند و گویی توسط یک پیکرتراش ماهر طراحی شده است. موتور به‌کاررفته در این خودرو می‌تواند ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، حداکثر سرعت ماشین را به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۷ ثانیه مدیریت کند؛ بنابراین می‌توان سدان وارداتی راسا موتور را در دسته پرشتاب‌ترین‌های بازار خودرو ایران قرارداد. گک امکو همچنین یک خودروی کم‌مصرف به‌حساب می‌آید، چون مصرف سوخت ترکیبی آن ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. استفاده از تعلیق مولتی لینک در بخش عقب، از دیگر مزایای خودروی چینی شمرده می‌شود.

کراس‌اوور چینی بستیون T77

بهمن موتور در حال حاضر با سه خودرو وارداتی در سیستم یکپارچه حضور دارد که البته آن‌ها را تحت برند BM Cars به عرضه درآورده است. نسخه فیس لیفت بستیون T77 یکی از محصولات وارداتی گروه بهمن بوده که در حقیقت محصول مشترک مزدای ژاپنی و فاو چینی به‌حساب می‌آید. این ماشین با جلوپنجره بزرگ حاوی خط‌چین‌های کرومی عمومی شناخته می‌شود. همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی، بستیون T77 نیز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو از نوع دیفرانسیل‌جلو بوده و انتقال قدرت موتور توسط گیربکس ۷سرعته WDCT انجام می‌شود. تی ۷۷ در مدت‌زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این رقم را تا ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی ماشین ۷.۱ لیتر اعلام شده است.

سدان چینی هونگچی H5

هونگچی H5 گران‌ترین و لوکس‌ترین محصول چینی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به شمار می‌آید. این سدان جذاب و مجلل توسط بهمن موتور وارد کشور شده و علاوه بر ظاهر چشم‌نواز، کابین لوکس و راحت و امکانات و تجهیزات متنوع، از قوای فنی بالایی برخوردار است. هونگچی H5 دارای اشتراک فنی با مزدا ۶ است و همین موضوع باعث شده سدان لوکس گروه فاو محبوبیت بسیاری پیدا کند. در زیر کاپوت این خودرو موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ قرار گرفته که راندمان آن به ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه، قوای محرکه را به محور جلو انتقال می‌دهد. این ماشین به ۶.۲ لیتر بنزین برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی احتیاج دارد. حدود ۹.۵ ثانیه طول می‌کشد تا سدان لوکس بی‌ام کارز از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو حداکثر تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

سدان چینی هونگچی EQM5EV

سدان چینی هونگچی EQM5EV یکی دیگر از محصولات شرکت فاو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای است که در لیست وارداتی‌های بهمن موتور قرار دارد. این ماشین برقی از طراحی فوق‌العاده ظریف، زیبا و مدرنی برخوردار بوده و یکی از خاص‌ترین ماشین‌هایی است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های نواری باریک، جلوپنجره بسته با خطوط کرومی افقی و همین‌طور خط‌قرمز روی کاپوت، معرفه‌های خودروی برقی E-QM5 هستند. این ماشین در نسخه پایه از باتری ۵۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که توان پیمایشی آن حدود ۴۰۰ کیلومتر است. پیشرانه قدرتمند EMQ5 حدود ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را با کمک‌گیربکس تک‌سرعته به چرخ‌های عقب وارد می‌کند. به لطف قوای موتور، حداکثر سرعت ماشین الکتریکی به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان کمتر از ۱۰ ثانیه مدیریت می‌کند.

سدان چینی جک E50A

جک E50A یکی دیگر از ماشین الکتریکی چینی در سامانه یکپارچه است که با نام KMC J7 برقی در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. کرمان موتور این خودرو را فعلاً به‌صورت وارداتی روانه بازار می‌کند. جک E50A طراحی قدیمی‌تری نسبت به KMC J7 بنزینی دارد، بااین‌وجود فرم کوپه و طراحی اسپرت ماشین و همین‌طور ستون‌ها و سقف مشکی رنگ، اجازه انتساب لقب زشت را به این خودرو نمی‌دهد. خودرو برقی کرمانی‌ها به باتری ۵۰.۱ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم آهن فسفات مجهز است که بازه پیمایشی آن به ۴۰۲ کیلومتر می‌رسد. موتور الکتریکی سوار روی محور جلو، حدود ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه‌ای را برای خودرو رقم می‌زند. تعلیق عقب مولتی لینک کنترل‌پذیری عالی و سواری نرم در مسیرهای پرپیچ‌وخم را تضمین می‌کند.

کراس‌اوور چینی جیلی آزکارا

جیلی آزکارا در لیست وارداتی‌های فردا موتور است و تنها کراس‌اوور دو دیفرانسیل موجود در سامانه یکپارچه محسوب می‌شود. این ماشین با جلوپنجره پنج‌ضلعی شناخته می‌شود که پترن لوگوی جیلی در آن تکرار شده است. جالب است بدانید آزکارا در بازار چین با نام بویو پرو و در بازار جهانی با نام اطلس به فروش می‌رسد. خودروی وارداتی دو دیفرانسیل فردا موتور به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر مجهز است که توسط یک موتور الکتریکی کوچک پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین می‌توان آزکارا را یک ماشین هیبریدی خفیف در نظر گرفت. این پیشرانه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر متصل است. شتاب صفر تا صد ۹.۷ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر و تعلیق عقب مولتی لینک، مهم‌ترین مشخصات جیلی آزکارا در بخش فنی هستند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0