ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
5 ماه پیش
.
13 بازدید

معرفی بهترین شاسی‌بلندهای دنده دستی در سال ۲۰۲۴

معرفی بهترین شاسی‌بلندهای دنده دستی در سال ۲۰۲۴

مقدمه

به دلایل متعدد دنده دستی محبوبیت خود را ازدست‌داده و گیربکس‌اتوماتیک جایگزین آن شده است. به طور خاص، شاسی‌بلندهایی که هنوز هم از گیربکس دستی استفاده می‌کنند، بسیار نادر و کمیاب هستند. در دنیای امروزی، گیربکس‌های دستی بیشتر در خودروهای اسپرت یافت می‌شوند تا تجربه هیجان‌انگیز و درگیرکننده‌ای را برای رانندگان فراهم آورند. سگمنت شاسی‌بلندها تقریباً فاقد گیربکس دستی است، بااین‌وجود هنوز هم معدود مدل‌هایی وجود دارند که راننده برای به حرکت درآوردن آن‌ها، دست به دامان کلاچ و گیربکس می‌شود. در این مقاله، بهترین و در حقیقت تنها شاسی‌بلندهای دنده دستی در سال ۲۰۲۴ را معرفی می‌کنیم.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو CrossTreck

کراس ترک یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های سو بارو است که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. نسل سوم این ماشین، یکی از محبوب‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین مدل‌های برند ژاپنی به‌حساب می‌آید که در نسخه پایه، با گیربکس ۶سرعته دستی در دسترس مشتریان قرار گرفته است. به بیان بهتر، نسخه پایه سو بارو کراس‌ترک از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تخت استفاده می‌کند که ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور داشته و از طریق گیربکس ۶سرعته دستی، هر چهارچرخ را به حرکت می‌اندازد. نسخه دنده دستی کراس‌ترک مصرف سوخت بیشتری نسبت به نسخه‌های مجهز به گیربکس‌اتوماتیک CVT دارد. درحالی‌که کراس‌ترک اتوماتیک برای پیمودن صد کیلومتر مسافت ترکیبی حدود ۷.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند، کراس‌ترک دنده دستی برای طی چنین مسافتی با ترکیب سرعت کم‌وزیاد، محتاج ۹.۴ لیتر بنزین است.

سوبارو کراس ترک در ۵ تریم متفاوت در بازه قیمتی ۲۵ الی ۳۲ هزار دلار قابل‌خرید است. در نسخه پایه، مواردی همچون فناوری دستیار راننده Eyesight، دستیار نوربالا، سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC)، سیستم ترمز ABS، دستیار ترمز، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، دی لایت، دوربین نمای عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ایربگ پیشرفته جلو، ایربگ جانبی پرده‌ای، ایربگ مخصوص محافظت از قفسه سینه برای صندلی‌های جلو، ایربگ محافظت از زانوی راننده، کمربندی ایمنی سه‌نقطه‌ای، قفل درب کودک و سیستم LATCH در لیست تجهیزات ماشین یافت می‌شوند.

مدل ۲۰۲۴ فورد Bronco

اگرچه جیپ رانگلر سال‌هاست که در سگمنت شاسی‌بلندهای آفرودی کامپکت پادشاهی می‌کند، ولی برانکو نیز با اثبات قابلیت‌های خود در چند سال اخیر توانسته به رقیب اصلی رانگلر تبدیل شود. در سال ۲۰۲۴، فورد سه پیشرانه متفاوت را برای برانکو در نظر گرفته است. نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی دارای موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر خط هستند. این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی خود را از طریق گیربکس ۷سرعته دستی به هر چهارچرخ وارد کرده و خودرو را به حرکت وامی‌دارد. برانکو می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شتاب صفر تا صد این ماشین نیز در مدت‌زمان ۷.۶ ثانیه اتفاق می‌افتد. مصرف سوخت ترکیبی فورد برانکوی دستی در نسخه پایه حدود ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

برانکو به ویژگی‌های تکنولوژیکی متعددی مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به پد شارژ بی‌سیم، سیستم استارت از راه دور، سیستم صوتی B&O، سیستم تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای، صندلی‌های جلو گرم‌شونده، غربیلک فرمان چرمی به همراه گرم‌کن، آینده عقب الکترو کرومیک و صندلی برقی راننده باقابلیت تنظیم در ده جهت متفاوت اشاره کرد. این خودرو در تریم‌های متنوعی عرضه شده که نسخه پایه آن حدود ۳۹ هزار دلار، و گران‌ترین تریم به نام Raptor باقیمت تقریباً ۹۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ جیپ Wrangler

رانگلر از جنگ جهانی دوم تا کنون مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. اگرچه در طول سال‌ها، رانگلر به تجهیزات لوکس و فناوری‌های متعدد مجهز شده، ولی این ماشین کماکان قابلیت‌های فوق‌العاده آفرودی خود را حفظ کرده و هنوز هم سلطان بی‌چون و چرای بیراهه‌نوردی به‌حساب می‌آید. از بین ۵ پیشرانه عرضه‌شده برای رانگلر در سال جدید، تنها نسخه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر با گیربکس دستی جفت شده است. این گیربکس ۶سرعته، ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور موتور را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. با در نظر گرفت وزن ۱۸۱۴ کیلوگرمی، پیشرانه رانگلر عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهد و شتاب صفر تا صد را تنها در عرض ۶.۱ ثانیه مدیریت می‌کند. مصرف سوخت جیپ رانگلر دستی ۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر جاده ترکیبی است.

نسخه اسپرت به‌عنوان یکی از نسخه‌های دستی جیپ رانگلر، شامل تجهیزاتی همچون ترمز ABS به همراه EBD، دستیار ترمز، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ایموبی لایزر می‌شود. ولی بد نیست بدانید امکانات رایجی همچون رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو و سنسور پارک برای این نسخه لحاظ نشده است. برای بهره‌مندی از این امکانات می‌بایست به سراغ تریم‌های گران‌تر رانگلر رفت. جیپ رانگلر ۲۰۲۴ در ۸ تریم متفاوت در دسترس مشتریان قرار دارد. نسخه پایه به نام اسپرت با حدود قیمت ۳۱ هزار دلار، و نسخه ممتاز به نام روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن باقیمت نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

مدل ۲۰۲۳ جیپ Wrangler Unlimited

مدل ۲۰۲۳ جیپ رانگلر نسخه Unlimited یکی دیگر از بهترین شاسی‌بلندهای دنده دستی در سال جاری به‌حساب می‌آید. این ماشین روی شاسی نردبانی سوار است و با محورهای صلب در جلو و عقب، بدون وقفه در مسیرهای ناهموار و صعب‌العبور جولان می‌دهد. با اینکه اکثر خودروهای آفرودی حداقل دارای یک تعلیق مستقل در بخش جلو هستند، اما جیپ به رویه قبلی خود ادامه داده و همین موضوع باعث شده مدل‌های دیگری مثل فورد برانکو تویوتا فوررانر و لندروور دیفندر به زره محکم رانگلر ضربه وارد کنند. درهرصورت، جیپ رانگلر در تمام نسخه‌ها (به‌جز نسخه پلاگین هیبرید و ۳۹۲) به طور استاندارد به موتور ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی ۶ سیلندر Pentastar مجهز است. این پیشرانه می‌تواند ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور به وجود آورد. چنین مشخصاتی از طریق گیربکس ۶سرعته دستی و یا گیربکس ۸سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها وارد شده و شاسی‌بلند آفرودی آمریکایی را به حرکت درمی‌آورد.

مدل ۲۰۲۳ رانگلر به‌صورت نامحدود دارای تجهیزات متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ۴ عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، ترمز ضد قفل به همراه EBD، سیستم کنترل کشش، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی لمسی تمام‌رنگی با پشتیبانی از اندروید اوتو، اپل کارپلی، USB، بلوتوث و رادیو AM/FM، آینه عقب الکترو کرومیک، شیشه‌بالابرهای برقی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب اشاره کرد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0