ایستگاه
خواندن 8 دقیقه
.
1 ماه پیش
.
14 بازدید

معرفی ارزان‌ترین خودرو عضلانی ۸ سیلندر با دنده دستی در سال ۲۰۲۴

معرفی ارزان‌ترین خودرو عضلانی ۸ سیلندر با دنده دستی در سال ۲۰۲۴

مقدمه

باوجود تحولات اخیر در صنعت خودروسازی و رواج ماشین‌های برقی و نیمه برقی، به نظر می‌رسد حیات خودروهای بنزینی ۸ سیلندر روبه‌پایان است و در این میان، عمر ماشین‌های پرفورمنس با گیربکس دستی نیز هر روز کوتاه‌تر می‌شود. دلیل این است که گیربکس‌های اتوماتیک مدرن از جهات مختلف مثل بهینه‌سازی قدرت و مصرف سوخت کمتر، نسبت به گیربکس‌های دستی ارجحیت دارند و همین موضوع باعث حذف تدریجی پدال کلاچ از ماشین‌ها شده است. بدتر از همه، خودروهای عضلانی که معمولاً با موتور ۸ سیلندر و گیربکس دستی خود اوج هیجان و لذت سواری را به سرنشینان انتقال می‌دهند، روزبه‌روز کمیاب‌تر می‌شوند. به همین خاطر بهتر است تا پیش از اینکه فناوری‌های برقی و هیبریدی ماهیت اصلی ماسل‌کارها را تغییر دهند، با نمونه‌های حاضر در بازار آشنا شد و از آن‌ها تقدیر کرد. در این مقاله به بررسی شورولت کامارو LT1، ارزان‌ترین خودرو عضلانی ۸ سیلندر با دنده دستی در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1؛ ارزان‌ترین ماسل‌کار ۸ سیلندر دنده دستی موجود در بازار

در جنگ بر سر قیمت و پیکربندی، مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1 از رقیب سرسختی همچون فست‌بک فورد ماستنگ GT پیشی گرفته و پیروز میدان شده است. درحالی‌که قیمت پایه کامارو از حدود ۴۰۰۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود، ماستنگ جی‌تی فست‌بک مجهز به موتور ۸ سیلندر گیربکس دستی باقیمت پایه ۴۲۴۶۰ دلار به فروش می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو در ۷ تریم متفاوت عرضه شده است. سه مدل از آن‌ها، یعنی 1LT، 2LT و 3LT به پیشرانه ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر و گیربکس دستی ۶سرعته مجهز هستند. قیمت ۷ تریم متفاوت کامارو را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو 1LT V-6 باقیمت ۳۲۴۹۵ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو 2LT V-6 باقیمت ۳۴۴۹۵ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو 3LT V-6 باقیمت ۳۸۴۹۵ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1 V-8 باقیمت ۴۰۳۹۵ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو 1SS V-8 باقیمت ۴۳۸۹۵ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو 2SS V-8 باقیمت ۴۸۸۹۵ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو ZL1 V-8 باقیمت ۷۳۶۹۵ دلار

مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1 ارزان‌ترین ماسل‌کار موجود در بازار فعلی است که طبق سنت از پیشرانه ۸ سیلندر و جعبه‌دنده دستی استفاده می‌کند.

کامارو LT1 چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مقاله به بررسی کامل کامارو LT1 هشت سیلندر می‌پردازیم، اما جدای از عضلانی بودن، این خودرو به لطف ظاهر خشن و تهاجمی و همین‌طور رینگ‌های آلومینیومی نقره‌ای رنگ ۲۰ اینچی، خطوط برجسته، نشان پاپیونی آیکونیک شورولت و تایرهای ران‌فلت چهارفصل 245/40R20، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. خریدار کامارو مالک یکی از آخرین ماسل‌کارهای حقیقی جهان خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، باتوجه‌به تمرکز بسیاری از خودروسازان به فناوری‌های هیبریدی و برقی، فصل خودروهای عضلانی بنزینی پس از سال‌ها هیجان، لذت و شگفتی به سمت پایان پیش می‌رود. مدل ۲۰۲۴ کامارو آخرین‌مدل برای نسل ششم بوده و شورولت آماده حذف این خودروی دوست‌داشتنی از خط تولید خود است.

تمام تریم‌های سال ۲۰۲۴ کامارو به طور استاندارد با گیربکس دستی ۶سرعته عرضه شده‌اند، هرچند با پرداخت هزینه بیشتر می‌توان گیربکس‌اتوماتیک را برای ماشین سفارش داد. تمام تریم‌ها دارای مجموعه قابل‌توجهی از فناوری‌ها و تجهیزات کمک‌راننده هستند، اما LT1 ارزان‌ترین تریمی است که از پیشرانه ۸ سیلندر معروف و کوچک LT1 استفاده می‌کند. برخی از بهترین شورولت کاماروهایی که تاکنون ساخته شده‌اند، به همین پیشرانه کوچک مجهز هستند.

موتور ۸ سیلندر قدرتمند با گیربکس دستی، پیکربندی آرمانی برای ماسل‌کارها

پیشرانه کوچک ۸ سیلندر LT-1 جنرال موتورز نخستین‌بار در سال ۱۹۷۰ در خودرو شورولت به یک افسانه تبدیل شد. موتور قدرتمند و انعطاف‌پذیر LT-1 محبوبیت بسیاری نزد تیونرها داشته و در ۵۴ سال گذشته، در بسیاری از مدل‌های افسانه‌ای شورولت مورداستفاده قرار گرفته است. گذشت بیش از نیم‌قرن، توانمندی LT-1 را کاهش نداده و این موتور کماکان در کالبد کامارو به حیات خود ادامه می‌دهد. به لطف قوای محرکه LT-1 مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای خیابانی حال حاضر شناخته می‌شود.

مشخصات مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1

نسل پنجم پیشرانه ۸ سیلندر کوچک جنرال‌موتور، قلب تپنده آخرین‌مدل از نسل ششم شورولت کامارو است. موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر LT1 با نسبت تراکم ۱۱.۵ به ۱، قدرت فراوانی را برای این خودرو به وجود می‌آورد و با هر تعویض دنده، شتاب هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند. تقویت‌شده با فناوری تزریق مستقیم و زمان‌بندی متغیر سوپاپ، LT1 V-8 می‌تواند به قدرت ۴۵۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۶۱۷ نیوتن متر در دور موتور ۴۴۰۰ دست پیدا کند. قوای محرکه از طریق گیربکس ۶سرعته دستی به سمت چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. به لطف چنین مشخصات فنی، شورولت کامارو در عرض ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اصالت عضلانی باقیمت معقولانه

از دیدگاه علاقه‌مندان، یک خودروی عضلانی حقیقی دارای گیربکس دستی و پیکربندی موتورجلو است. ازآنجاکه کامارو در دسته آخرین ماسل‌کارهای حقیقی قرار می‌گیرد و شورولت بارها خبر توقف تولید آن را اعلام کرده، نمی‌توان ارزش خودرو را زیر سؤال برد.

علاوه بر موتور ۸ سیلندر، گیربکس ۶سرعته دستی و سیستم رانندگی دیفرانسیل‌عقب، شورولت ویژگی‌هایی را به ماسل‌کار خود بخشیده تا تجربه سواری با یک هیولا را به سرنشینان خودرو انتقال دهد. مشخصات شورولت کامارو ۲۰۲۴ عبارت‌اند از:

  • خنک‌کننده خارجی روغن‌موتور
  • دیفرانسیل‌عقب با لغزش محدودشده
  • سیستم تعلیق عالی با کمک‌فنرهای کارآمد، میله تثبیت‌کننده و پایه‌های شناور عقب.
  • فرمان برقی حساس به‌سرعت با نسبت متغیر
  • ترمزهای ضد قفل برمبو روی چرخ‌های جلو
  • خروجی اگزوز دوگانه
  • سلکتور حالت رانندگی (حالات تور، اسپرت، رانندگی در برف/یخ)

موتور حجیم ۸ سیلندر، تنها یکی از مشخصات کامارو است

شاید فکر کنید که شورولت کامارو یک ماشین نجات‌یافته با موتور ۸ سیلندر و گیربکس دستی است که قیمت اقتصادی دارد و می‌تواند روحیه عضلانی پسند مالک خویش را به نمایش بگذارد، ولی این‌طور نیست. کامارو LT1 به‌عنوان یکی از آخرین ماسل‌کارهای واقعی سرها را به سمت خود می‌چرخاند و حسادت بینندگان را برمی‌انگیزد، ولی همچنین خودرویی مناسب برای درگ‌کردن، رقابت در پیست‌های اتومبیل‌رانی و استفاده‌های روزمره است.

مسلماً ماشین عضلانی که به لطف موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خود حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، نمی‌تواند مصرف سوخت پایینی داشته باشد. کامارو LT1 در ازای پیمایش مسافت صد کیلومتری با سرعت ترکیبی حدود ۱۴.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و محدوده پیمایشی آن در صورت پر بودن باک بنزین حدود ۴۸۹ کیلومتر است؛ بنابراین کامارو را نمی‌توان در لیست ماشین‌های کم‌مصرف قرارداد. اما چیزی که مدل ۲۰۲۴ کامارو LT1 را فراتر از یک ماشین ۸ سیلندر جلوه می‌دهد، جدای از پرستیژ، ویژگی‌های متعددی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

امکانات ایمنی و رفاهی مدل ۲۰۲۴ کامارو LT1

از لحاظ ظاهری و باطنی، مدل ۲۰۲۴ کامارو LT1 یک خودروی عضلانی مدرن و کاربردی با پرفورمنس بالا است. ویژگی‌های ایمنی و رفاهی متنوع، ماشین آمریکایی را به یک هیولای درگ و درعین‌حال رام‌شدنی برای ترددهای روزمره تبدیل می‌کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: نسخه ۳ سیستم اطلاعات سرگرمی انحصاری شورولت با نمایشگر رنگی لمسی ۷ اینچی، پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و اتصال بلوتوث، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو، قابلیت اشتراک وای‌فای، صندلی‌های جلو از نوع باکت، صندلی برقی راننده باقابلیت تنظیم در ۸ جهت مختلف، صندلی برقی شاگردراننده باقابلیت تنظیم در ۶ جهت مختلف، روکش چرمی فرمان، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک تک منطقه‌ای، نمایشگر قطب‌نما، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، دوربین نمای عقب، سیستم پایش باد لاستیک‌ها و غیره.

علاوه بر ظاهر تهاجمی، پرفورمنس عالی و امکانات ایمنی و رفاهی متنوع، پکیج‌های متعددی برای شورولت کامارو LT1 عرضه شده‌اند که در ازای پرداخت هزینه، موجب ارتقای ماشین می‌شوند. امکانات اضافی آپشنال در پکیج‌های مختلف شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پکیج تکنولوژی باقیمت ۹۰۰ دلار شامل سیستم پیشرفته ماهواره‌ای SiriusXM، نمایشگر رنگی ۸ اینچی اچ‌دی، دستیار صوتی، سیستم صوتی بوز پرمیوم.
  • پکیج ظاهر ساتین بلک باقیمت ۲۵۰ دلار شامل اسپویلر عقب، روکش مشکی رنگ آینه‌های جانبی.
  • پکیج طراحی ۳ باقیمت ۲۸۷۰ دلار شامل سرپوش‌های مرکزی رینگ نقره رنگ کامارو، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی مشکی رنگ ۵ پره، نوار مشکی رنگ کاپوت، محافظ مشکی رنگ زانو.
  • پکیج نوارهای رویی باقیمت ۴۷۰ الی ۶۹۵ دلار شامل نوار مرکزی (سقف)، نوار عنکبوتی (کاپوت)، نوار نیش (سپر).
  • صندلی‌های ریکارو باقیمت ۱۵۹۵ دلار شامل صندلی‌های باکت جلو ریکارو

سایر خودروهای عضلانی ۸ سیلندر در سال ۲۰۲۴

شورولت کامارو LT1 تنها خودروی عضلانی ۸ سیلندر دنده دستی حاضر در بازار نیست، بلکه ارزان‌ترین آن‌ها است. این ماشین حریفان قدرتمند دیگری نیز دارد که به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز بوده و لذت سواری هیجان‌انگیز با گیربکس دستی را به راننده انتقال می‌دهند.

  • مدل ۲۰۲۴ فورد ماستنگ GT فست‌بک با موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر کایوت، گیربکس دستی ۶سرعته و قیمت ۴۲۴۶۰ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ فورد ماستنگ دارک هورس با موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر کایوت، گیربکس دستی ۶سرعته و قیمت ۶۲۹۳۰ دلار
  • مدل ۲۰۲۴ فورد شورولت کامارو ZL1 با موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر LT1، گیربکس دستی ۶سرعته و قیمت ۷۵۳۹۵ دلار

همان‌طور که مشاهده کردید، تعداد انگشت‌شماری از ماسل‌کارهای ۸ سیلندر دستی در بازار باقی‌مانده است. دوج چلنجر و دوج چارجر در سال ۲۰۲۳ از خط تولید خارج شدند و به نظر می‌رسد مدل‌های فوق، آخرین سربازان ارتش عضلانی هستند که هنوز تحت‌تأثیر روندهای امروزی قرار نگرفته‌اند. ما آخرین‌مدل شورولت کامارو LT1 را نه‌تنها به‌خاطر عضلانی بودن و داشتن پیکربندی محبوب، بلکه به سبب عرضه باقیمت مناسب مورد تمجید قرار می‌دهیم. این ماشین نماد پایان عصر حماسی ماسل‌کارهای ۸ سیلندر دنده دستی است.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0