ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
1 هفته پیش
.
5 بازدید

لیست بهترین خودروهای پرفورمنس سری V کادیلاک

لیست بهترین خودروهای پرفورمنس سری V کادیلاک

مقدمه

شرکت کادیلاک مدل‌های لوکس و پرطرف‌دار خود زمانی روی تخت پادشاهی خودروسازی آمریکا نشسته بود. اگرچه این برند همچنان موردتوجه بسیاری قرار دارد، ولی شکوه و شهرت آن مثل گذشته نیست، چراکه اکثر خریداران مدل‌های لوکس خارجی متعلق به برندهایی همچون مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و را ترجیح می‌دهند. این خودروسازان علاوه بر لوکس بودن، روی پرفورمنس محصول نیز تأکید دارند و همین موضوع، محبوبیت آن‌ها را بیشتر می‌کند. کادیلاک به‌منظور پس‌گرفتن جلال و شکوه خود و همین‌طور اثبات برتری در مهندسی، طراحی و پرفورمنس، از سال ۲۰۰۳ شروع به عرضه ماشین‌های سری V کرده است. خودروهای سری V رقیب مستقیم محصولات مرسدس AMG و ب‌ام‌و M هستند و در هر شرایطی می‌توانند ضمن تأمین آسایش سرنشینان، قلب آن‌ها را به تپش درآورند. در این مقاله شما را با بهترین خودروهای پرفورمنس سری V کادیلاک آشنا می‌کنیم.

کادیلاک XLR-V

نخستین مدل در لیست بهترین خودروهای پرفورمنس سری V کادیلاک، XLR-V است که اگرچه ظاهری جعبه‌ای کلاسیک دارد، اما قلب یک کوروت در سینه آن می‌تپد. این ماشین در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و به‌محض ورود، به‌عنوان یک رودستر لوکس با پرفورمنس بالا مورد تعریف و تمجید قرار گرفت. نسخه استاندارد XLR به پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی Northstar مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۳۲۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر می‌رسد. بااین‌حال، نسخه V به لطف فناوری سوپر شارژ، پرفورمنس بالاتری را ارائه می‌دهد. کادیلاک XLR-V با ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۶ نیوتن متر گشتاور تولیدی موتور در جاده جولان می‌دهد و می‌تواند شتاب صفر تا صد را در عرض ۴.۳ ثانیه محقق سازد.

کادیلاک STS-V

مدل STS در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان جدیدترین سدان پرچم‌دار کادیلاک به بازار معرفی شد. کادیلاک باعرضه نسخه‌های پرفورمنس V در همان سال، اوج مهندسی و خلاقیت خود را به رخ رقیبان کشید. کادیلاک STS-V بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار داشت و از همان پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر به‌کاررفته در XLR-V استفاده می‌کرد، با این تفاوت که قدرت موتور در STS-V به ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۹۵ نیوتن متر می‌رسید. اس‌تی‌اس وی ظاهری تهاجمی دارد و به تجهیزات پیشرفته‌ای مثل ترمزهای برمبو، تعلیق اسپرت و تایرهای پیرلی مجهز است. علی‌رغم جثه درشت، شتاب صفر تا صد STS-V تنها در عرض ۴.۶ ثانیه اتفاق می‌افتد.

کادیلاک CTS-V Wagon

کادیلاک با معرفی نسل دوم CTS-V در سال ۲۰۰۹ ثابت کرد که ماشین‌های سری V کماکان می‌توانند ترکیبی از جذابیت، کاربردپذیری و پرفورمنس بالا را ارائه دهند. خودرو CTS-V واگن در سال ۲۰۱۰ عرضه شده و همانند نسخه سدان نسل دوم، به پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپر شارژ ۸ سیلندر LSA مجهز است که راندمان آن به ۵۵۶ اسب بخار می‌رسد. در آن زمان، LSA قدرتمندترین پیشرانه کادیلاک بود و روی هر خودرویی که سوار می‌شد، پرفورمنس قابل‌ملاحظه‌ای را برای آن رقم می‌زد. واگن CTS-V یک خودروی خانوادگی محسوب می‌شود که امکاناتی همچون سیستم کنترل رانندگی مغناطیسی، گیربکس ۶سرعته دستی Tremec دوکلاچه یا گیربکس ۶سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر، ترمزهای برمبو، تایرهای تابستانی پایلوت اسپرت ۲ میشلین و رینگ‌های ۱۹ اینچی را در لیست مشخصات خود جای‌داده است.

کادیلاک ATS-V

نسل سوم خودروهای سری V در سال ۲۰۱۶ با نام ATS-V روانه بازار شد. این نسل در کالبد سدان و کوپه اسپرت به عرضه درآمده و به سبب پرفورمنس فوق‌العاده مورد تمجید علاقه‌مندان قرار دارد. اگرچه کادیلاک ATS-V با پیشرانه ۶ سیلندر ۴۶۴ اسب بخاری از لحاظ قدرت به‌پای مدل‌های قبلی نمی‌رسد، ولی به‌اندازه‌ای قوی و چابک است که بتواند با ب‌ام‌و E45 3 مقابله کند. سدان لوکس دیفرانسیل‌عقب آمریکایی هم با گیربکس ۸سرعته اتوماتیک هم با گیربکس دستی قابل‌خرید است، اما نسخه اتوماتیک آن می‌تواند در عرض ۳.۹ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. سری ATS-V شاسی محکم، فرمان‌پذیری عالی و ترمزهای خستگی‌ناپذیری داشته و توانسته در پیست اتومبیل‌رانی از دو رقیب سرسخت، یعنی ب‌ام‌و M3 و مرسدس آام‌گ C63S جلو بزند.

کادیلاک ATS-V Coupe

کادیلاک برای آن دسته افرادی که استایل را بر کاربردپذیری ترجیح می‌دهند، نسخه کوپه ATS-V را معرفی کرد. این خودرو نیز از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴۶۴ اسب بخاری تعبیه‌شده زیر کاپوت نسخه معمولی بهره می‌گیرد و با گیربکس ۶سرعته دستی Tremec یا گیربکس ۸سرعته اتوماتیک Hydra-Matic به همراه پدال شیفتر مجهز است. اما بر خلاف نسخه سدان، در کوپه ATS-V تجهیزاتی همچون دیفرانسیل ضدلغزش الکترونیکی، سیستم کنترل رانندگی مغناطیسی، ترمزهای ۶ و ۴ کالیپر برمبو و تایرهای پایلوت سوپر اسپرت میشلین نیز دیده می‌شود. نسخه کوپه دو درب تنها کمی کوچک‌تر و سبک‌تر از نسخه سدان چهاردرب است، ولی هندلینگ بهتری دارد و تجربه سواری لذت‌بخش‌تری را به سرنشینان انتقال می‌دهد.

کادیلاک CT4-V Blackwing

یکی دیگر از بهترین خودروهای پرفورمنس سری V کادیلاک، مدل CT4-V بلک‌وینگ است. این خودرو از پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۴۷۲ اسب بخار و ۶۰۳ نیوتن متر می‌رسد. گیربکس ۶سرعته دستی یا ۱۰سرعته اتوماتیک، مسئول انتقال قوای محرکه به چرخ‌ها است و در نسخه اتوماتیک، شتاب صفر تا صد خودرو در عرض کمتر از ۴ ثانیه مدیریت می‌شود. با ویژگی‌هایی مثل دمپرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، سیستم کنترل رانندگی مغناطیسی، سیستم مدیریت کشش پرفورمنس و شاسی و تعلیق ارتقایافته، CT4-V بلک‌وینگ عملکرد و پرفورمنس قابل‌توجهی را به نمایش می‌گذارد. این ماشین در ردیف ب‌ام‌و M3 Competition ‌ قرار می‌گیرد، ولی حدود ۱۵ هزار دلار ارزان‌تر از همتای آلمانی خود است.

کادیلاک CT6-V Blackwing

کادیلاک CT6-V تنها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ روی خط تولید قرار داشت و نسخه بلک‌وینگ با موتور توئین توربو ۸ سیلندر بالاتری پرفورمنس را ارائه می‌دهد. این موتور به اینتر کولر و سیستم غیر فعال‌ساز سیلندر مجهز بوده و می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور روی هر چهارچرخ ماشین اعمال می‌شود. بلک‌وینگ دو دیفرانسیل همچنین دارای ویژگی‌هایی همچون سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، دیفرانسیل ضدلغزش، شاسی ارتقایافته و ظاهری جذاب و اسپرت است که قلب هر بیننده‌ای را به تپش می‌اندازد. تمام مدل‌های سری V در تیراژ محدود به تولید می‌رسند و این موضوع در مورد CT6-V ‌ نیز صدق می‌کند، چرا که کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو روانه بازار شده است.

کادیلاک CT5-V Blackwing

کادیلاک CT5-V بلک وینگ از لحاظ سایز و قدرت، یک پله بالاتر از CT4-V قرار دارد. این ماشین آمریکایی با مدل‌هایی مثل ب‌ام‌و M5 و مرسدس آام‌گ E63 رقابت می‌کند و قیمت بسیار پایین‌تری دارد. بلک‌وینگ CT5-V جدید به یک پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر سوپر شارژ مجهز بوده و با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتن متر گشتاور به حرکت درمی‌آید. جالب اینکه علی‌رغم تعبیه موتور حجیم و سنگین، بال‌سیاه کادیلاک می‌تواند تنها در عرض ۳.۶ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و یک دور پیست را با سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت در زمان تنها ۱۱.۶ ثانیه طی کند. مدل‌های سری V به هر آنچه از برند کادیلاک انتظار می‌رود مجهز هستند، اما شاید بتوان گفت بهترین مزیت آن‌ها، جفت‌شدن با گیربکس دستی است که تجربه سواری هیجان‌انگیزی را برای رانندگان فراهم می‌آورد.

کادیلاک Escalade-V

اسکالید V در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شد و در مدت‌زمان کوتاهی توانست به یکی از بهترین مدل‌های سری V کادیلاک تبدیل شود. البته اسکالید از مدت‌ها پیش جزو پرفروش‌ترین محصولات کادیلاک بود و همین موضوع باعث شد نسخه V آن به عرضه درآید. شاسی‌بلند جذاب و باوقار اسکالید V علی‌رغم داشتن جثه درشت، سه ردیف صندلی، کاربردپذیری فوق‌العاده و تجهیزات و امکانات فراوان، باز هم یک ماشین چابک به‌حساب می‌آید که شتاب صفر تا صد را در عرض ۴.۴ ثانیه مدیریت می‌کند. این پرفورمنس بالا حاصل عملکرد یک پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر سوپر شارژ است که به طور دستی ساخته شده و ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل‌های جدید سری V همچنین به فناوری‌های پیشرفته کادیلاک مثل سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سوپر کروز و نمایشگر منحنی ۳۸ اینچی لمسی از نوع اولد مجهز هستند که باعث می‌شوند خودرو از لحاظ لوکس بودن و پرفورمنس در جایگاه بالایی قرار گیرد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0