ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
6 ماه پیش
.
56 بازدید

حقایق جالب در مورد موتورسیکلت هارلی دیویدسون Road King Special

حقایق جالب در مورد موتورسیکلت هارلی دیویدسون Road King Special

مقدمه

هارلی دیویدسون یکی از معدود برندهای موتورسیکلت‌ساز به شمار می‌آید که با موفقیت از بحران رکود بزرگ ایالات متحده عبور کرده و معیارهای جهان موتورسیکلت‌ها را مشخص می‌کند. مدل رود کینگ به سبب قیمت اقتصادی و استایل رانندگی تطبیق‌پذیر، یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون است که استفاده و بهره حداکثری را به سوارکاران ارائه می‌دهد. رود کینگ به‌عنوان یک موتورسیکلت ساده و قدرتمند، سرنشین را بااحساس آرامش کامل به مقصد می‌رساند. نسخه Special این موتور نیز با همین خصوصیات عرضه شده است. رود کینگ اسپیشال یک نسخه ارتقا یافته از مدل اصلی بوده که از یک موتور قدرتمند پرچم‌دار، یعنی میلواکی اِیت ۱۱۴ استفاده می‌کند. رود کینگ اسپیشال یک دوچرخ عضلانی و درشت جثه محسوب می‌شود که کنترل‌پذیری عالی و توجه به جزئیات، آن را از موتورسیکلت‌های دیگر متمایز می‌سازد. در این مقاله با حقایق جالب در مورد هارلی دیویدسون رود کینگ اسپیشال آشنا می‌شوید.

ساده و درعین‌حال پیچیده

رودکینگ اسپیشال یک موتورسیکلت ساده با ویژگی‌های ابتدایی است که سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهد، هرچند رد پای فناوری‌های مدرن مثل بلوتوث، مسیریابی، رادیو FM و… در آن دیده نمی‌شود. در عوض، این موتورسیکلت دارای یک قاب محکم و پیشرانه قدرتمند و قابل‌اطمینان است که در دل جاده می‌تازاند. رودکینگ به‌راحتی توجهات را به سمت خود جلب می‌کند، قابل‌احترام و تحسین‌برانگیز است و به‌عنوان یکی از تورهای هارلی دیویدسون، موقعیت و جایگاه خاصی را در بزرگراه‌ها نشان می‌دهد. رودکینگ اسپیشال دارای طراحی مینیمال است و کاربر آن در صورت تمایل می‌تواند تجهیزات اضافه همچون بادگیر را از بازار افترمارکت خریداری کند.

پیشرانه قدرتمند و تأثیرگذار

علی‌رغم دسترسی به پیشرانه میلواکی ایت بزرگ‌تر، رودکینگ اسپیشال از نسخه ۱۱۴ استفاده می‌کند که قابلیت و قدرت قابل‌ملاحظه‌ای از خود نشان می‌دهد. تولید قدرت خطی و مستقیم، گشتاور فراوانی را در دنیای واقعی ارائه می‌دهد. پیشرانه ۱۸۶۸ سی‌سی میلواکی ۱۱۴ تنها برای مدل‌های اسپیشال یا به‌عنوان آپشن برای سایر مدل‌های تورینگ عرضه شده است. هارلی همچنین سیستم گیربکس این موتورها را بهبود بخشیده و تعویض دنده را نرم‌تر و آسان‌تر کرده است.

نهایت راحتی و آسودگی

محصولات هارلی دیویدسون نماد راحتی هستند و مدل رودکینگ اسپیشال از این قاعده مستثنی نیست‌. صندلی تورینگ راحتی و توزیع وزن یکنواخت را تضمین می‌کند و سواری راحت‌تری را فراهم می‌آورد. رودکینگ اسپیشال دارای کفی عریض بوده و به راننده اجازه می‌دهد پاس خود را روی این کفی استراحت دهد. بدین ترتیب، خستگی پایین‌تنه در سفرهای کوتاه و بلند کاهش پیدا می‌کند.

دسته‌موتورهای طرح مینی ایپ نیز انتخاب هوشمندانه‌ای برای افزایش راحتی راننده هستند، چون شانه‌ها را ریلکس و موقعیت سواری را قائم نگه می‌دارند. اگرچه این دستگیره‌ها بیشتر جنبه نمایشی دارند تا کاربردی، ولی کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند‌ و استایل زیبایی به موتورسیکلت بخشیده‌اند.

هندلینگ آسان و راحت

علی‌رغم داشتن فورک‌های بزرگ ۶.۹ اینچی که در زاویه ۲۵ درجه تنظیم شده‌اند، رودکینگ اسپیشال به دلیل توزیع وزن دقیق به‌هیچ‌وجه حجیم و ناتراشیده به نظر نمی‌رسد. موقعیت سواری کروز محور این موتورسیکلت، ارتفاع ۲۷.۴ اینچی صندلی، و ماهیت راست و قائم، حس اطمینان را حین توقف و یا گذاشتن هر دو پا روی زمین به راننده می‌بخشند.

تعلیق جلو شامل یک فورک ۴۹ میلی‌متری شوا توئین بندینگ والو با حداکثر فشردگی ۴.۶ اینچ می‌شود. حداکثر فشردگی تعلیق عقب تنها ۲.۱ اینچ است، هرچند رینگ ۱۸ اینچی با تایرهای دانلوپ، به طور مؤثر ضربات و ناهمواری‌های ناگهانی را مهار می‌کند.

استاندارد طلایی برای امنیت

هارلی دیویدسون با معرفی سیستم RDRS اطمینان حاصل کرده که سوارکاران حداکثر بهره را از میلواکی ایت ۱۱۴ ببرند. سیستم RDRS نخستین‌بار در سری فریویلر و تری‌گلاید اولترا معرفی شد و ویژگی‌های کمک‌راننده بهتری را برای تورهای جدید و ممتاز هارلی به ارمغان آورد. این فناوری در تمام نسخه‌های تورینگ وجود دارد و با آپشن‌هایی همچون سیستم ترمز حساس به تکیه، ABS، کنترل کشش حساس در پیچ‌ها، حالات رانندگی استاندارد و بارانی و فناوری DTSCS همراه است. فناوری DTSCS از لغزش چرخ عقب در هنگام ترمزگیری یا کاهش سریع و ناگهانی سرعت جلوگیری می‌کند.

طراحی باقابلیت سفارشی‌سازی

رودکینگ اسپیشال بر اساس تم تماماً مشکی ساخته شده است. از اگزوز گرفته تا اجزای دیگری همچون دستگیره‌ها، چراغ‌های جلو، آینه‌ها و… همگی با تم مشکی طراحی شده‌اند. درحالی‌که پیشرانه از زبان طراحی مشابه در باله‌های خنک‌کننده استفاده می‌کند، ولی دارای قطعات ظریف کرومی است که جلوه‌ای جذاب را پدید می‌آورد. هارلی، آپشن رنگ‌های قابل سفارش را برای مشتریان رودکینگ اسپیشال عرضه کرده است که شامل گزینه‌های متنوعی مثل سبز، زرشکی و زرد می‌شود. افرادی که به دنبال رهاسازی هیولای داخلی این موتورسیکلت هستند، می‌توانند نسخه Apex را خریداری کنند. این نسخه قیمت بیشتری نسبت به مدل پایه داشته و دارای تم مسابقه‌ای جسورانه و حماسی است. عاشقان سفرهای طولانی نیز می‌توانند با خرید محفظه‌های محکم و نصب آن روی موتورسیکلت، وسایل لازم را به همراه داشته باشند.

ترمزگیری دقیق

نسخه ویژه رودکینگ دارای یک ویژگی مخفی در قالب ترمز ترکیبی است. زمانی که راننده اهرم ترمز جلو یا عقب را فشار می‌دهد، این ویژگی به طور الکترونیکی باعث درگیرشدن هم‌زمان ترمزهای عقب و جلو می‌شود. نیروی ترمز به فشار اعمال شده توسط راننده بستگی دارد، به‌طوری‌که با افزایش فشار روی اهرم‌های ترمز، این نیروی بازدارنده شدت پیدا می‌کند. شایان‌ذکر است که روتورهای شناور دوگانه در بخش جلو و روتور ثابت در بخش عقب، تأثیر قابل‌توجه و قدرت توقف بالایی دارند.

سیستم ترمز ABS دوکاناله در موتورسیکلت رودکینگ اسپیشال، عملکرد بسیار عالی را حین ترمزگیری از خود نشان می‌دهد، هرچند تنها در صورت لزوم فعال می‌شود. همچنین با نصب تجهیزاتی مثل ترمز پیوندی الکترونیکی پیشرفته، سیستم پایش باد لاستیک و کنترل نگه‌داری وسیله نقلیه می‌توان ایمنی موتورسیکلت را افزایش داد.

پیشرانه میلواکی ایت ۱۱۴

جدیدترین مدل رود کینگ نسخه اسپیشال با پیشرانه پرچم‌دار دو سیلندر Milwaukee-Eight به عرضه درآمده است. این پیشرانه ۱۸۶۸ سی‌سی حجم داشته و می‌تواند ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۳۲۵۰ تولید کند. به لطف ویژگی‌هایی همچون سرسیلندرهای چهارگانه و شمعک‌های دوگانه، سوخت به بهینه‌ترین شیوه ممکن مصرف شده و قدرت کافی برای سبقت‌گرفتن از وسایل نقلیه را در بزرگراه‌ها فراهم می‌آورد. بد نیست بدانید که هارلی برای رسیدن به عملکرد بهتر و بهره‌وری بیشتر موتور، مکانیزم فیلتر هوای پیشرانه را ارتقا داده است. حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶سرعته، از دیگر مشخصات فنی رود کینگ اسپیشال هستند.

قابلیت افزایش قدرت

هارلی دیویدسون یکی از معدود سازندگان موتورسیکلت در جهان است که به مشتریان خود اجازه می‌دهد قدرت پیشرانه را در چهار مرحله مختلف بیشتر کنند. در مرحله اول با افزودن فیلترهای هوای پرفورمنس، اگزوز سفارشی برای جریان بهتر هوا و تنظیم انژکتور سوخت برای سوخت‌رسانی بهتر، می‌توان ورود سوخت و هوا را بهبود بخشید و قدرت موتور را به انداز ۱۰ درصد افزایش داد.

به‌روزرسانی مرحله دوم شامل تغییر میل‌سوپاپ و تنظیم زمان‌بندی سوپاپ برای ورود هوای بیشتر می‌شود که قدرت و گشتاور پیشرانه را به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

ارتقای مرحله سوم نیز شامل استفاده از سیلندر بزرگ‌تر، پیستون‌های آلومینیومی آلیاژی با ضریب فشرده‌سازی بالاتر و تغییر میل‌سوپاپ می‌شود که موجب افزایش ۲۴ درصدی گشتاور و ۳۹ درصدی قدرت پیشرانه می‌شود.

مرحله چهارم به‌روزرسانی نیز شامل کاربرد میل‌سوپاپ با ارتفاع بیشتر، یاتاقان‌های پرفورمنس، بالابرهای سوپاپ ارتقا یافته و بخش‌های کلاچ می‌شود که قدرت موتور را تا ۵۰ درصد بیشتر می‌کنند.

پکیج عالی همه‌جانبه

موتورسیکلت ‌هارلی دیویدسون رود کینگ اسپیشال یک پکیج تمام‌عیار برای سفرهای کوتاه و طولانی است. این وسیله نقلیه دوچرخ با آپشن افزودن تجهیزات ایمنی مثل RDRS، ترمز ضد قفل حساس به تکیه، سیستم کنترل کشش و حالات رانندگی قابل‌تعویض و از همه مهم‌تر، پیکربندی ABS دوکاناله به‌صورت استاندارد به فروش می‌رسد. کینگ رود اسپیشال از قدرت کافی برخوردار است و مالک طبق سلیقه خود می‌تواند تغییرات لازم را روی این موتورسیکلت شگفت‌انگیز به وجود آورد. نسخه اسپیشال رودکینگ ۲۳۴۲۹ دلار قیمت دارد و نقاط قوت آن، افزایش قیمت ۳۵۰۰ دلاری نسبت به نسخه معمولی را کاملاً توجیه می‌کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0