شرکت خودروسازی چینی جک نامی آشنا برای مشتریان ایرانی محسوب میشود. محصولات این شرکت از سالها پیش تاکنون توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه میشوند. این شرکت چینی اکنون قصد دارد با معرفی مدل مفهومی جک دی – فاین و ورود به حوزه تولید سوپر اسپرتها، جای خود را در بازار خودروهای الکتریکی ورزشی نیز برجسته کند
طراحی شبیه به سوپر اسپرتهای اروپایی و ادعای پیادهسازی سیستمهای نرمافزاری پیشرفته، نشان از تلاش این شرکت برای توسعه و ارتقا فناوری در خودروسازی دارد. از طرفی، استفاده از پیشرانههای هیبریدی و الکتریکی نشان از توجه به مسائل محیطزیستی و نیز پیشتازی در فناوریهای پاک و پرکارایی است
بااینحال طراحان جک خطوط منحصربهفردی را در ظاهر مدل دیفاین گنجاندهاند تا خود را از اتهام کپیکاری دور نگه دارند. چراغهای اپتیک L شکل برعکس در نمای جلو و عقب به همراه دربهای لولایی شکل، ویژگیهای متمایز طراحی این سوپر اسپرت چینی هستند. دربهای عقب ردیف عقب خودرو نیز کوچکتر از دربهای جلو طراحی شدهاند. جک ادعا میکند که سیستمهای نرمافزاری پیشرفتهای را در سوپر اسپرت خود پیادهسازی کرده است. این سامانه نرمافزاری سیگنالهای ارسال شده از فرمان، سیستم تهویهمطبوع، آینهها، سیستم چندرسانهای و رادارها را با یکدیگر هماهنگ میکند تا خودرو بهترین عملکرد را ارائه دهد. جک دی – فاین با دو پیشرانه هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. بسته به نوع پیشرانه، این خودرو میتواند تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل باشد. مدلی از جک DE-FINE که در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد، به چند خودرو الکتریکی با 626 اسب بخار قدرت مجهز بود. تعداد موتورهای الکتریکی نصب شده روی این مدل مفهومی هنوز مشخص نیست. همچنین، با ارائه اطلاعاتی مبهم در مورد تعداد و قدرت موتورهای الکتریکی و ظرفیت باتری، جک دی – فاین نشان میدهد که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و اطلاعات دقیقتر درباره مشخصات فنی و عملکرد آن بهمرورزمان افشا خواهد شد. اما باتوجهبه اعلام قدرت شتاب صفر تا صد در زمان بسیار کوتاه و همچنین استفاده از معماری 800 ولتی، قابلیت رقابت با خودروهای سوپر اسپرت معتبر دیگر را نیز نشان میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید